Echt super herkenbaar ook voor mij dat over ouders. Mijn ouders hebben allebei ook trekken dat ik denk ?? hoezo kom ik hier nu pas op dat ik misschien ADHD heb, maar ik heb ook persoonlijk geen zin om ze bij het proces te betrekken omdat ze daarin toch wat ouderwets zijn en ik al eerder diagnoses heb gekregen (depressie/angststoornis) en het voor mij dan voelt alsof ik ‘weer’ iets heb dus no thanks.
Morgen heb ik m’n intake gesprek via PsyQ, was echt een heel gedoe nadat ik naar de huisarts geweest was, ze wilde mij niks voorschrijven en had me doorverwezen naar een vrijgevestigde psycholoog - toen kreeg ik onderweg naar huis een mail van PsyQ dat ze online een aanmeldstop hadden en dat ik even moest bellen om te bespreken. Maar ik was al emotioneel door m’n bezoekje aan de huisarts en gebrek aan functioneren de weken daarvoor dat ik begon te huilen aan de telefoon omdat de normale wachtlijst een jaar duurt en ik ook bang was dat bij de vrijgevestigde psycholoog het zo duur zou zijn dus ze gingen even overleggen en toen hadden ze dus een plekje voor me gevonden.
Nu dus vet nerveus want het gaat de laatste twee weken ‘redelijk’ maar dat komt denk ik omdat ik niet alleen ben geweest, maar het voelt dan alsof ik het mezelf aanpraat. Ik heb ook geen idee hoe het er uit gaat zien omdat alles online zal gaan - en van mijn vrienden met ADHD weet ik dat ze op locatie waren en een QB test moesten doen enzo dus ik zit echt heel reddit af te speuren naar hoe diagnostisering in z’n werking gaat