Ik ben +/- 15 jaar geleden gediagnosticeerd met ADHD. Toen ook gesprekken gehad en groepssessies. Ook medicatie genomen, maar na een jaar mee gestopt omdat ik me er niet fijn bij voelde. Vooral het gevoel ‘strak’ te staan, maar ook deels ‘wat doet dit op lange termijn met me?’ En ook de gedachte dat ik toch geen adhd heb en het prima zonder moet kunnen.
Tja en dat kan ik ook, maar kost veel energie. Ik merk dat ik wer eens alles tot in den treure uitstel, moe ben met vaak enorme brainfog, impulsaankopen doe en snel overprikkeld raak. Dat doe ik altijd hoor, maar nu gaat het wel erg ver en ik merk dat ik het ook heftiger vind sinds ik een kind heb. Ben er wel een beetje klaar mee en wil toch weer eens medicatie gaan proberen om te kijken of dat me helpt.
Kan ik nu gewoon bij een HA vragen om concerta/ritalin of moet ik dan een doorverwijzing met een wachtlijst etc? Ik ben gediagnosticeerd en wil best naar een psychiater voor medicatie, maar heb geen idee hoe het zit met wachttijden op dit moment in de zorg. Iemand ervaring hoe zoiets gaat?