ADHD-topic

2022 helemaal zelf moeten betalen.
2023, zou het niet moeten betalen maar kreeg toch een rekening van €43,-. Een levering werd ineens verrekent ofzo. Ben bang dat als ik bel ze alles nakijken en ik een naheffing krijg.

1 like

Heel chill als je eindelijk ontdekt welke mix werkt. Ik zou wel willen proberen om meer of op andere momenten te nemen maar ik kan al amper slapen en als ik het te laat (na 13u ofzo) neem helemaal kut ugh
Hoe doen mensen dat??

1 like

Ja het klinkt tegenstrijdig maar als ik nog rond 18:00/19:00 een kleine dosis neem slaap ik vaak beter omdat ik dan rustiger ben in mijn hoofd

2 likes

ja dit is ook mijn uitvinding. ik heb eigenlijk m’n hele leven laat gehad van (in)slaapproblemen, zelfs als kind al. sinds ik ritalin gebruik, slaap ik zoveel beter in! ik lig niet meer eerst uren te malen enzo, echt fijn. op dagen dat ik geen medicatie neem slaap ik 9 van de 10 keer gelijk weer slecht in, dus dit werkt voor echt top.

Ja, dexamfetamine!

1 like

En die 43 was per recept of voor het hele jaar?

ik heb begin deze maand de adhd psycho educatie afgemaakt en ik denk al 3 weken oid dat ik mijn psycholoog moet mailen en ik heb meerdere reminders gezet en toch vergeet ik het elke keer. Een bold choice om iemand met ADHD zelf iets in te laten plannen waar al minimale mentale ruimte en/of motivatie voor is. En nu voelt het ook weer te laat want het is bijna kerst en wat voor zin heeft het

2 likes

3 maanden volgens mij

1 like

Oké dat biedt hoop!

Het uitstellen heeft zich uitbetaald want ik werd gebeld :pray: over waar ik in godsnaam bleef lmao
Nu heb ik pas weer een afspraak voor eind januari maar ik had toch geen tijd/zin om in januari nog iets te doen aangezien ik die hele maand meerdere dingen dubbel gepland heb :smiling_face_with_tear:

Ik heb net totaal zonder plan het halve assortiment van The Ordinary gekocht.

Zou ik langer dan een week een ~skin routine kunnen volhouden?

• Nee dat kan jij niet

0 stemmers

2 likes

Hahaha, ernstig herkenbaar. Ik zal je niet ontmoedigen met hoe lang ik 't volhield.

3 likes

Haha ik houd dit altijd een paar dagen vol (had zelfs een mini whiteboard opgehangen zodat ik kon wegvinken wat ik had gedaan en voor de 3x per week dingen). Waar dat bord nu is weet ik niet en ben weer als ik er aan denk aan het smeren 🥹

6 likes

Hahaha het begon al goed met dat ik per se een bepaald serum wilde, en die bleek ik toen een jaar geleden ook al gekocht te hebben.

Sowieso snap ik nu niet meer waarom ik gekozen heb voor een merk waar de helft van de spullen niet icm elkaar gebruikt worden, dat ga ik sowieso niet kunnen onthouden.

Mijn huidroutine gaat nu ook in 1 keer van 2 producten naar 12 :woman_shrugging:t2::woman_shrugging:t2::woman_shrugging:t2: vast een goed plan.

5 likes

Zo herkenbaar dit :joy:

Ik trap ook elk jaar weer in kerstkaarten versturen. “Dit jaar wil ik echt echt op tijd zijn, ik heb leuke kerstkaarten in de opruiming gekocht en anders kan ik net zo goed nieuwjaarskaarten doen.”

Eindstand dit jaar: nog geen postzegels gekocht, maar 3 kaartjes aan mensen gegeven en nog een hele zooi ongeschreven kaarten.

8 likes

Hahaha ik herken het :full_moon_with_face:

ik ging vorig jaar ineens koekjes bakken voor 10 mensen ofzo? Snap nog steeds niet waarom in godensnaam maar stond uiteindelijk een half uur voor m’n kerstavondplannen in een ontplofte keuken met allemaal koekjes die te warm waren om mooi te vervoeren :sob:

3 likes

Haha ja ik herken het. Had je ook van die onmogelijke tijden dat je ineens de geest had en ging bakken?

Herken je trouwens ook dat je iets al heel lang structureel doet, bijv je tanden stoken en dat er dan en paar avonden zijn dat het niet gebeurde om wat voor reden dan ook en dat dan alles in de war is? Zo irritant vind ik dat dan want dan moet je jezelf weer helemaal iets ‘nieuws’ aanleren. :smiling_face_with_tear:

4 likes

Ik had TWEE JAAR LANG élke fucking avond mn tanden geflost. Drie dagen gemist, routine is nooit meer terug gekomen.

Ik vind het soms echt zo frusterend dat ik zelfs als ik écht mn best doe ik bepaald opzicht gewoon echt teringdom ben/blijf. Het lukt me gewoon zo moeilijk om gewoontes aan te leren/gezonde dingen te doen ipv de makkelijkste weg kiezen. Het is echt alsof ik nog steeds 14 jarige Melvin ben in het lijf van een volwassen vrouw.

14 likes

Dit! Ik sta elk jaar weer te huilen in de supermarkt

1 like

Pffff ik had voor mijn vriend een cadeau gekocht voor sinterklaas, maar ja vergeten waar ik het verstopt had.

Bij de meeste dingen die ik ‘kwijt’ ben zoek ik niet meer, ik weet dat het ergens ligt, maar dat zoeken geen zin heeft, en meestal kom ik het alsnog zomaar tegen.

Nu dus ook, ik zocht een ander kerstcado, en vond ik het sinterklaascadeau :sweat_smile: mijn vriend heeft nu het sinterklaascadeau gekregen en krijgt hij het kerstcadeau voor zijn verjaardag, hopelijk kom ik het op tijd tegen!

5 likes