Dionne heeft een documentaire gemaakt over ADHD:
Volgens mij vanaf januari te zien, of met een NPO Plus abonnement (1 maand gratis proberen, daarna 2,95 pm)
Dionne heeft een documentaire gemaakt over ADHD:
Volgens mij vanaf januari te zien, of met een NPO Plus abonnement (1 maand gratis proberen, daarna 2,95 pm)
En volgens mij heel erg anti medicatie? Wat ik er zo van gezien heb?
Ik heb een aanpassing gehad in mijn medicatie en het werkt echt veel beter. Was zo chaotisch met innemen en vergat telkens of ik het nou wel of niet genomen had.
Gebruik nu ritalin met vertraagde afgifte en neem op 3 momenten per dag dan nog 5mg normale ritalin wanneer ik het nodig heb.
En volgens mij krijg ik het ook gewoon vergoed? Dacht dat je die variant zelf moest betalen
Als ik dit lees weer ik dat ik echt het gesprek weer aan met mn psychiater want het laatste jaar heb ik echt het idee dat ik een placebo slik. Was al naar mijn huisarts gegaan maar die vind dat ik het met haar moet overleggen maar ze is alleen maar gefocust op mn gewicht en dat ritalin er niet is om af te vallen!! Maar ik ben wel onbewust afgevallen dus misschien neemt ze mij nu wel serieus
Dat valt wel mee! Ze spreekt wel met een paar mensen met ADHD die weinig tot geen medicatie gebruiken en ze spreekt met mensen die het als drugs gebruiken (dus zonder diagnose).
Dionne heeft gewoon zelf de vraag of er nog meer aan de hand is en ze heeft het gevoel dat het beter kan. Ze heeft de diagnose 10 jaar geleden gekregen, medicijnen gekregen en daar nooit iets anders mee gedaan. In de documentaire gaat ze op zoek naar de antwoorden op haar eigen persoonlijke vragen.
Wat ik wel stom vind is dat ze haar leefstijl moet aanpassen en dan langs gaat bij een orthemoleculair therapeut. Inclusief handjes vol supplementen en gare recepten zoals zadencrackers met hennepzaden etc.
Ik was weer begonnen met medicatie maar ik heb zo’n last van de bijwerkingen dat ik maar weer gestopt ben. Heb alleen nog maar methylfenidaat geprobeerd, heeft iemand andere medicatie gehad waarbij ze bij de een minder last van overmatige spierspanning dan bij de andere?
2022 helemaal zelf moeten betalen.
2023, zou het niet moeten betalen maar kreeg toch een rekening van €43,-. Een levering werd ineens verrekent ofzo. Ben bang dat als ik bel ze alles nakijken en ik een naheffing krijg.
Heel chill als je eindelijk ontdekt welke mix werkt. Ik zou wel willen proberen om meer of op andere momenten te nemen maar ik kan al amper slapen en als ik het te laat (na 13u ofzo) neem helemaal kut ugh
Hoe doen mensen dat??
Ja het klinkt tegenstrijdig maar als ik nog rond 18:00/19:00 een kleine dosis neem slaap ik vaak beter omdat ik dan rustiger ben in mijn hoofd
ja dit is ook mijn uitvinding. ik heb eigenlijk m’n hele leven laat gehad van (in)slaapproblemen, zelfs als kind al. sinds ik ritalin gebruik, slaap ik zoveel beter in! ik lig niet meer eerst uren te malen enzo, echt fijn. op dagen dat ik geen medicatie neem slaap ik 9 van de 10 keer gelijk weer slecht in, dus dit werkt voor echt top.
Ja, dexamfetamine!
En die 43 was per recept of voor het hele jaar?
ik heb begin deze maand de adhd psycho educatie afgemaakt en ik denk al 3 weken oid dat ik mijn psycholoog moet mailen en ik heb meerdere reminders gezet en toch vergeet ik het elke keer. Een bold choice om iemand met ADHD zelf iets in te laten plannen waar al minimale mentale ruimte en/of motivatie voor is. En nu voelt het ook weer te laat want het is bijna kerst en wat voor zin heeft het
3 maanden volgens mij
Oké dat biedt hoop!
Het uitstellen heeft zich uitbetaald want ik werd gebeld over waar ik in godsnaam bleef lmao
Nu heb ik pas weer een afspraak voor eind januari maar ik had toch geen tijd/zin om in januari nog iets te doen aangezien ik die hele maand meerdere dingen dubbel gepland heb
Ik heb net totaal zonder plan het halve assortiment van The Ordinary gekocht.
Zou ik langer dan een week een ~skin routine kunnen volhouden?
0 stemmers
Hahaha, ernstig herkenbaar. Ik zal je niet ontmoedigen met hoe lang ik 't volhield.
Haha ik houd dit altijd een paar dagen vol (had zelfs een mini whiteboard opgehangen zodat ik kon wegvinken wat ik had gedaan en voor de 3x per week dingen). Waar dat bord nu is weet ik niet en ben weer als ik er aan denk aan het smeren 🥹
Hahaha het begon al goed met dat ik per se een bepaald serum wilde, en die bleek ik toen een jaar geleden ook al gekocht te hebben.
Sowieso snap ik nu niet meer waarom ik gekozen heb voor een merk waar de helft van de spullen niet icm elkaar gebruikt worden, dat ga ik sowieso niet kunnen onthouden.
Mijn huidroutine gaat nu ook in 1 keer van 2 producten naar 12 vast een goed plan.