Wat een verdrietig topic 
Het maakt mij wel erg bewust van mijn schuld. Net even ingelogd bij duo en ik zie dat ik al over de helft ben. Toen mijn opa overleed heb ik geld gekregen (10k) en dat heb ik rechtstreeks doorgeboekt baar duo. Dat deed een beetje pijn op het moment zelf, maar nu ben ik er blij mee.
Mijn āmeevallersā zoals 13e maand, vakantiegeld en belastingteruggaaf stort ik ook gedeeltelijk naar duo. Bijv 40% van zoān meevaller.
Juist door die extra aflossingen is mijn maandbedrag vastgesteld op maar 90 euro. Ik spaar ook een hoop, en dat wil ik blijven doen, maar heb nu wel besloten om mijn salarisstijging van aankomende feb (krijg er ⬠300 bruto bij, dus laten we zeggen ⬠180 netto) te laten doorwerken in mijn maandbedrag. Dan ga ik ⬠130 betalen. Ik wil gewoon van die schuld af!! 
Liegen of verzwijgen van mijn studieschuld durf ik gewoon niet aan. Ik zou mijn baan kunnen verliezen als het uitkomt.
Voor de mensen die berekend hebben dat de boel wordt kwijtgescholden⦠is dat een beetje sarcastisch of ga je daar echt van uit? Je hebt super lang om af te lossen. De kans is toch groot dat je draagkracht enorm toe gaat nemen?