Airfryertopic

Nee dat dacht ik ook niet, maar ik heb je toch eervol vermeld :grimacing:

1 like

Ik weet niet of het bij alle Albert Heijn XL zo is, maar hier stonden net bij de AH heel veel airfryers in de aanbieding voor ik geloof 60 euro van Philips.

Ik heb ook de Philips XL en vind hem echt geweldig! Het voelt (en is?) veel gezonder als de frituur en ik vind het meeste net zo lekker. Krijg alles ook krokant en mooi bruin. Ik gebruik hem wel vooral voor afbak broodjes, frietjes, snacks en aardappeltjes. Dus niet voor hele oven maaltijden oid. Ik heb ook de extra bakplaat erbij maar die heb ik nog nooit gebruik dus daar kan ik niks over vertellen.

1 like

Ik heb ook sinds kort de airfryer xxl van Philips… mocht je veel rentepunten hebben bij ing; daar kan je het goedkoper halen of nu in de winkels is er cashback van 30 euro geloof ik. In principe kan je alles in dat mandje bakken… maar voor bijv vlees/groenten heb je ook een bakplaat/grillplaat.
Of je doet bijv een vuurvast schaaltje in de airfryer, dat blijkt dus ook te kunnen.

Vega schnitzels/burgers echt lekker en dat zonder olie toe te voegen… patat was precies zelfde als die van de snackbar! Zelfs kritische man vond het even lekker…

In principe niet op 200 graden zetten, maar gewoon op 160-180 en dan maar enkele minuten langer, je kan altijd tussendoor openen en husselen…
ik heb het nu op het aanrecht omdat ik het vaak wil gebruiken. Wil niet dat ie in de kast verdwijnt. Schoonmaak is wel een dingetje, belangrijk dat je na elk gebruik ff schoonmaakt!

3 likes

Ik zet groenten meestal wel in een ovenschaal in m’n airfryer, maar met zo’n grote lijkt me dat niet zo’n probleem.
Ik gebruik m’n oven alleen nog voor cake, taart en ovenschotels (heb een kleine airfryer). M’n airfryer is zoveel sneller en beter.

Ik eet trouwens ook vegan en als je bang bent makkelijker in de verleiding te komen voor frituur zou ik het je afraden want wij eten best wel heel vaak frituur sinds de airfryer er is.

Omdat dat vet anders zo door die hele airfryer loopt. Maar ik ben mss ook wel erg lui.
@SimpleThings heeft volgens mij die grote trouwens.
Je kan wel beetje stapelen maar mijn ervaring is niet zoveel, want het moet echt bovenop liggen om krokant te worden. Wel gaat schudden veel makkelijker dan met een bakplaat.
En ik eet dus verder alleen fastfood uit de airfryer en afbakbroodjes (die echt in 4 minuten klaar zijn ideaal)

Heeft iemand wel eens de auf wienerschnitzel van dvs in de airfryer gedaan? Staat alleen koekenpan op, en ik ben een airfryer noob.

Jahoor ik doe bijna alles 10 minuten op 180 en dan even kijken voelen checken

4 likes

Ik doe eigenlijk altijd gewoon “normale” snacks in de airfryer en het gaat altijd goed!!

1 like

Normale snacks gaat vaak wel prima idd! Vega bitterballen van mora zijn m’n favo. Ohja en die boneless wings van de AH.

3 likes

Ik heb sinds gisteren ook een airfryer! De Philips xxl. Aanraders: kaassoufle’s en hapjes mix van Mora (speciaal voor de airfryer) :+1:

1 like

Ik doe altijd maar een beetje op de gok :joy: Vaak is 200 prima, of anders 180

Ik doe altijd maar wat haha. Meestal 200 graden

1 like


Lekkerder dan van de AH vind ik. Maar die van de AH zijn vegan, deze niet.


Hier heeft een vriendin van mij haar vriend mee gefopt. Hij dacht dat dit een normale kroket was en na een vergelijkingstest vindt hij deze lekkerder en eet hij vanaf dat moment altijd de vega optie.

image
Hier zit wel stremsel in.

image
Hier zijn ook veel fan van. Zit geen stremsel in. Heb het zelf alleen nog nooit gehad.

image
Deze zijn zelfs vegan.

3 likes

Ik pleur letterlijk alles erin

2 likes

Same. Het is gewoon een kleine oven, gooi erin wat je wil.

Vlg mij zit op “speciale” Airfryer snacks al een laagje olie. Omdat je dat er niet apart bij doet.

Dus je kunt ook alle normale snacks (die niet specifiek voor de Airy zijn bedoeld) erin gooien. Wordt ook gewoon lekker

1 like

Even een uppje want ik wil ook een airfryer maar twijfel over welke ik moet nemen.

Moet ik de Philips XL nemen en is die echt het geld waard?
Of is een goedkopere Airfryer ook net zo goed of misschien nog wel beter.

Ik heb zowel een goedkope als de philips gehad en ze zijn wat mij betreft even goed. Ik weet niet met hoeveel personen je bent, maar ik zou het liefst de grootste (XXL) kopen. Anders moet je patat bijvoorbeeld of heel lang erin doen of ik kleinere porties. Mini pizza’s kan je dan bijvoorbeeld gewoon tegelijk doen zonder ze op elkaar te stapelen

1 like

Thanks! Wij zijn maar met zn tweetjes dus opzich voldoet een XL dan toch wel? Ik zag dat een hele kip daar in past dus dat is best groot maar ik heb er echt geen verstand van :joy:.

Maar als er niet veel verschil is ga ik denk ik voor een goedkopere variant ipv Philips.

2 likes