AIVD Kerstpuzzel 2022

Je kan idd op een punt kiezen welke lus groter is dan de ander. Mijn vader is serieus met de teaser bezig nu en heeft al letters, ik zit af en toe mee te denken om te doen alsof ik nog een beetje slim ben :joy:

Ik word echt agressief van deze puzzel :rage:

1 like

Hij staat online hoor!

1 like

Oh fijn, mijn jaarlijkse minderwaardigheidscomplex staat weer online.

32 likes

Jaa leuk! Ik vond het vorig jaar erg lastig en had maar 1,5 vraag haha maar heb net opgave 2 al opgelost?:nerd_face:

2 likes

Goedzo! Ik heb 1a bijna en 2 inderdaad :grin:

1 like

ā€˜Drie spelers hebben elk een eigen manier om een controlegetal te berekenen. Ze kennen elkaars methode en gebruiken dat bij een spel.ā€™

Klinkt als een mega leuk spel ja jullie hoeven niet op mijn feestje te komen.

8 likes

Hoe?? Sorry ik zie echt alleen letters en blokjes en ik snap op geen enkele manier wat ik er mee zou moeten.

Samenvatting

Je moet de blokjes met de letters combineren. Als je het goed doet, komt er een zin uit :slight_smile:

Samenvatting

En is er dan een systeem waardoor je weet wat waar moet? Want anders kan je toch meerdere zinnen maken? En er is maar 1 spatie toch, dat rode blokje. En kan je dan bv een systeem zien in dat er steeds 2 of 3 blokjes aan elkaar zitten en dat dan een woord maakt of is iedere regel van de kerstbal een woord?

Printen jullie de puzzel uit om te kunnen maken?

Ik heb ook opgave 2 af :smiley:

@Kusjessoldaat ja ik wel, wil graag aantekeningen maken. En evt knippen/plakken als dat nodig is.

Heeft iemand opgave 8 al? Ik en een collega hebben beide een ander antwoord en nu reageert ie niet meerā€¦ En nu snap ik niet hoe hij tot zijn antwoord komt en ik ben best overtuigd van mijn beredenering.

Ja ik heb 8!
Ben stiekem trots op mezelf dat ik voor het eerst in mn leven een vraag snap Ć©n denk dat ik hem heb opgelost

Ik denk dat ik opgave 8 heb. Hopelijk goed geteld.

Kan iemand me helpen met 1a?
Ik weet niet of ik het goed heb gedaan

Samenvatting

Klopt het dat het antwoord geen ā€œvolledige zinā€ is?

Ik was te voorbarig toen ik zei dat ik hem had opgelost. Ik zit met hetzelfde inderdaad :(. Ik stuur je even een Pm!

Edit: oh ik kan je geen Pm sturen omdat je je profi verborgen hebt!

Als je naar je berichten gaat en een nieuw pb aanmaakt, kun je daar zelf de naam invullen.

1 like

Thanks!

Ik weet inmiddels wel zeker dan mijn antwoord goed is. Maar thanks voor je reactie. :slight_smile:

1a weet ik bijna wel zeker; het is een ā€˜zinā€™ die ook wel terug komt in een Nederlands kerstnummer (kerklijk). Als dat je helpt?

  1. heb ik controle methodes van A en B, maar C? Schiet mij maar lek, ga er van het weekend mn hoofd over brekenā€¦
    Super leuk spel ook :roll_eyes:

Ik heb trouwens echt bij (meer dan) de helft van de opgaves het idee dat ze een deel van de instructie zijn vergeten te copy - pasten uit het aanleverbestand van de verschillende spelmakers.

2 likes

Yes dat helpt, weet nu zeker dat het klopt

2 likes