AIVD Kerstpuzzel 2022

Zit echt helemaal vast bij 1C, toen maar aan 2 begonnen en die gelukkig wel gevonden. Twijfel nu of ik 1c maar ga laten zitten :thinking:

Kan iemand me helpen met 1b? Ik heb een paar woorden, maar ik kom er verder niet uit


Wat wil je weten? Als je bang bent te veel spoilers te geven dan mag je ook dm’en

Ik ben zo trots op mezelf dat ik een puzzel heb opgelost! (opgave 8)

2 likes

Ik ben nog niet durven beginnen aan 1c


Bij opgave 4, kan ik daar op de een of andere manier ontdekken waar er spaties zijn? Of kan dat alleen als ik de woorden weet?

Heb je een hint voor 1c? Ik snap het aller aller begin, maar meteen daarna heb ik geen idee.

2 vond ik heel leuk om te doen

Inmiddels 5 van de 6 piramides opgelost, alleen de Ă©Ă©n-na-laatste lukt me nog niet.

Kijk schuin :wink:

Ik ben met 13 bezig! Wat een pokke werk haha

Heeft iemand een tip voor vraag 21? Ik zit vast in een redenatie die niet klopt


Ik heb de zin gegoogled (tot de Ă©Ă©n-na-laatste piramide), en ik hoefde de zin niet helemaal te typen en toen kwam ie al als suggestie erbij te staan
 Ik ga er vanuit dat er meer mensen googlen naar de oplossing :stuck_out_tongue:

Spoiler

Wat ik bij die Ă©Ă©n-na-laatste heb gedaan is alle mogelijke combinaties (1 t/m 26) voor de 3 vraagtekens, en die 4, allemaal uitgeschreven (in excel :slight_smile: ). Daarna heb ik alles waarbij het bovenste vraagteken groter dan 26 was weggestreept. Toen heb ik voor de overgebleven combinaties letters ingevuld maar ik herkende echt geen Ă©Ă©n woord. Heb je een tip hoe je begonnen bent?

Ik heb 'm!

Spoiler

Ik zat naar 1 woord te zoeken, zucht


1 like

Ik loop waanzinnig vast op de een-na-laatste piramide. Zou ik je via PB een vraag mogen stellen?

Natuurlijk!

Ik ben nieuw hier, dus ik moet even uitvogelen waar ik je een PB kan sturen. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik heb ook maar even een account aangemaakt, zodat ik niet alleen mee kan lezen maar ook posten.

Op dit moment heb ik vraag 1a en 2 opgelost. Met vraag 8 ben ik een klein beetje op weg.

Wat ik mij nu vooral afvraag is hoe je kan weten wat de vorm van 1b en c moet worden. Gewoon maar een beetje proberen zeker :sweat_smile:.

Weten doe je niks, maar ik zou voor je eerste ingeving gaan

2 likes

Ik ben begonnen aan 17. Wel ideeën, maar die lopen tot nu toe op niets uit. Zal wel monsterlijk veel tijd kosten gezien het aantal te verdienen punten.

Ik heb je een PB gestuurd.

Ik vind het al knap dat je ideeën hebt. Naar mijn mening zijn ze daar gewoon de instructie vergeten.

2 likes