All about the brows

Hoe krijgen meiden hun wenkbrauwen zo perfect getekend? Voor mij is het een grote vraag. Ik heb allerlei verschillende poedertjes, potloodjes, gels etc gebruikt. Maar elke keer zijn mijn brows ongelijk of te donker. Op de tutorials lijkt het allemaal zo makkelijk :sweat: Hoe pakken jullie het aan?

Oefening baart kunst? Ik teken ze bij van vrijwel niks naar iets en het lukt altijd wel aardig snel en goed (vind ik zelf). Mijn routine is: primer, omhoog borstelen, staartje invullen, streep in het midden en invullen en dan naar de neus toe werken. Aan het einde nog een wenkbrauwgel.
(primer van Catrice, poeder van Etos en gel van Kiko)

Ik epileer trouwens mijn wenkbrauwen altijd nádat ik ze heb bijgetekend. De volgende keer kan ik dan makkelijk invullen.

Het kan makkelijk zijn om ze eens te laten doen bij iemand die er goed in is, epileren, in vorm brengen, evt verven. Dan heb je een goede vorm die je zelf bij kan houden.

3 likes

Ja het kan er inderdaad aan liggen dat ik nog niet zoveel tijd in heb gestoken om het goed te proberen. 's Ochtends heb ik er haast geen tijd voor. Bedankt voor de tip! Ik zal het eens proberen.

1 like

Ik heb daar ook lang mee geworsteld, maar was laatst naar een Koreaanse (want ben zelf Aziaat) cosmeticawinkel gegaan en heb daar mijn wenkbrauwen laten doen. De verkoopster deed het eerst met poeder, maar dat vond ik er onnatuurlijk uitzien. Toen deed ze het met een heel dun potloodje en dat zag er goed uit. Heb toen hetzelfde product gekocht en dat gebruik ik nu.

Ik kleur het overigens voornamelijk alleen in. Voorheen veranderde ik de vorm ook een beetje (hoekiger aan het begin omdat ik daar weinig haartjes heb), maar dat vind ik er nu te onnatuurlijk uitzien.

Dus misschien eens naar de Douglas of Ici en een verkoopster advies vragen?

Ik knip heel af en toe mijn wenkbrauwharen. Ik heb hele lange wenkbrauwharen en dat helpt mij om ze wat netter en strakker te krijgen

Ik heb het opgegeven haha. Ik heb donkere dikke wenkbrauwen met hele dikke, stugge haren die alle kanten op staan, zelfs recht vooruit :cry:

1 like

Oh wenkbrauwen… daar heb ik echt een haat/liefde verhouding mee. Als ze goed zitten voel ik me on fleek en als ze slecht zitten dan kan ik daar de hele dag last van hebben. Ik ben slecht in make-up maar misschien heb je hier iets aan:
Ik zet eerst een streep aan de onderkant helemaal tot aan het staartje. Dan maak ik het staartje af aan de bovenkant. Daarna contour ik de bovenkant met een streep en kleur ik ze in Met poeder. Ik doe trouwens alles met poeder. Om ze te fixeren kam ik mijn haren juist naar beneden. Als ik ze naar boven kam dan blijven ze ongelijk.

Ik kijk de filmpjes van anastasia op insta. Maar die van mij lijken op foto’s redelijk strak, in het echt zie je dat dat wel anders is. Vind t ook heel moeilijk. Ik heb van mezelf donkere dikke wenkbrauwen, dus het scheelt dat ik ze niet altijd hoef te shapen. Doordeweeks voldoet alleen een transparante gel van hema

1 keer in de maand laat ik de epileren verven en knippen (is ze ongeveer een uur mee bezig en ik
Ben helemaal niet zo behaard). Zelf teken ik ze een beetje in, en “ kleur” in ze in met donkerbruine wenkbrauw gel

Ik heb hele lichte wenkbrauwen, als ik er niks mee doe zie je ze bijna niet. Behalve als ik niet epileer en de donshaartjes weg haal, dan zie je het ineens wel haha.

Ik teken ze altijd eerst bij met een potloodje (met poeder ziet het er heel vreemd uit) dan borstel ik dat weer een beetje door en vervaag ik het zodat je geen harde lijnen ziet. Dan doe ik er een gekleurde wenkbrauwgel overheen zodat de haartjes wat donkerder en natuurlijker ogen.

Ik heb na ongeveer 17 jaar wel een goede routine en ben er iedere dag maar een paar minuutjes mee bezig. Oefenen, proberen en kijken wat bij je past. Dat is het belangrijkst.

Ik heb ze nog nooit gekleurd, misschien eens een keer uit proberen :thinking:. Ik heb niet zoveel wenkbrauw haar haha dus ik ben bang dat een verfje niet veel zin heeft.

Om te shapen borstel ik eerst de haartjes omhoog, dan knip ik het eerste derde/vierde deel (waar de haartjes omhoog groeien) af. Dan knip ik Kruidvat waxstrips op maat en wax ik alles buiten mijn natuurlijke vorm. Alles onder mijn wenkbrauw epileer ik. Eigenlijk shape ik niet zo veel, ik maak t vooral wat strakker.

Voor t invullen gebruik in 9/10 keer wat gekleurde wenkbrauwgel. Soms een potlood, dan zet ik een streepje onder het omhooggroeistuk en zet ik de hoek nog wat aan en dan met een oud mascaraborsteltje dr doorheen.

Ja haha, ik laat haar altijd dr gang gaan en vertrouw haar met Mn wenkbrauwen. Serieuze zaak:sweat_smile: en ik betaal maar 15 euro.

Krijg ook altijd veel complimenten :grin:

Ik heb ook weinig haren, maar met henna verven werkt wel omdat dat ook op je huid pakt.

Nieuw leven! Wie weet er een vrij budget liner/cremewaxje voor de wenkbrauwen?

Zijn hier meiden die hun wenkbrauwen hier semi permanent hebben laten doen? Ben wel benieuwd naar welke techniek en of je tevreden bent?

Ik heb wel vrij volle en donkere wenkbrauwen van mezelf. Maar ze zijn echt ontzettend ongelijk en vrij kort. En ik ben dat tekenen een beetje zat, ik heb er ook geen talent voor haha.

Ik had hetzelfde als jou. Heb shading gedaan en ben er echt zo blij mee. Ze zijn nu weer gelijk en enige wat ik nog hoef te doen is ff een borsteltje erdoorheen en klaar! Dus zeker aan te raden.

1 like

Ik heb ze zelf nog niet gedaan, maar ik wil graag voor poederbrows gaan. Het liefst bij dmt.beauty (zonder punt) maar dat is wel vrij prijzig en zit in België. Maar die resultaten :scream::heart: Kijk maar eens op insta.

Ja echt heel mooi! Het zijn strakke wenkbrauwen maar toch wel natuurlijk. Jammer inderdaad dat het zo ver weg zit

1 like