Sleep divorce? Dat klinkt lekker dramatisch
Maar ik kan het echt van harte aanbevelen. Mijn man en ik zijn allebei lastige slapers, dus wij slapen lekker apart. Slechte nachtrust is echt veel nadeliger voor je relatie dan apart slapen.
Iig is het idee dat je een uitvluchtmogelijkheid hebt al heel fijn. Dus dat bed gewoon leeg maken en daar zelf zonder herrie proberen te slapen. Als is het maar tot je weer een beetje bijgeslapen bent. @arcobaleno
Jaa ik heb het wel bekeken en overwogen, maar vind het geen prettige langetermijnoplossing. Daarom hoop ik dat er wat nuttigs komt met de slaaptherapie!
Zijn hoeslakens van Essenza net zo fijn en het geld waard als de dekbedovertrekken?
Wat zijn fijne echt stevige kussens die ook hard blijven en die je niet hoeft bij te vullen?
Mijn man heeft echt het perfecte kussen maar die heeft hij in Australië gekocht dus ja dat wordt hem niet. Maar ben echt jaloers dat dat kussen al 5+ jaar superstevig is. Ik heb nu een kussen met kapok maar daar zit al zoveel vulling in maar het blijft niet stevig en dan schud ik hem nog elke dag uit ook. Mag eventueel ook 45x70 zijn ipv standaard formaat.
Ik heb een kussen van Cloudpillo en vind die wel echt stevig (heb hem wel nog maar 1,5 jaar). Je kan de vulling er zelf uithalen of bijdoen, die van mij is voor driekwart gevuld.
Is dat kussen naast stevig ook dik?
Ik slaap nu vaak op 2 kussens omdat ik 1 kussen echt te plat vind.
Onze kussens zijn aan vervanging toe dus overweg ook Cloudpillo nu.
Ja behoorlijk dik. Ik heb echt heel veel vulling uitgehaald, want voor mij veel te dik
Beter bed heeft een fijne: Hoofdkussen Duurzaam driekamer dons
Maar ook de cloudpillow dus je zou kunnen testen.
Die van holland en barrett
Ik heb zelf jarenlang met slaap problemen geworsteld. Een paar dingen die mij echt hebben geholpen: een vaste slaaproutine, een donkere en koele slaapkamer, en een weighted blanket. Die laatste is echt een game-changer! Het gevoel van gewicht op mijn lichaam zorgt ervoor dat ik me veilig en geborgen voel, en ik val er veel sneller door in slaap. Wat mij ook enorm geholpen heeft is een zijden slaapmasker en zijden kussensloop.
.
Die weighted blanket wil ik nog altijd uitproberen. Slaap je er ook op warme zomerdagen onder?
Ben even in dubio of dit het seizoen wel is om 'm aan te schaffen.
Ik denk dat dit uit maakt van of je kamer goed koel te houden is, je hebt ook verschillende versies. Iets makkelijker te testen en wat goedkoper zijn de zijde slaapmaskers, dit heeft mij gek genoeg echt geholpen.
Ikea en action hebben inmiddels ook weighted blankets, dat is misschien haalbaarder om uit te proberen (het is niet de officiële, maar als je 'm voor slapen gebruikt zal dat niet zoveel uitmaken. Behalve niet te zwaar kopen want dat is gevaarlijk met slapen)
Oh interessant! En zijn die granulaat korrels in de winter dan wel weer warm genoeg?
Ik heb een slaapkamer die niet koel te maken/houden is in de zomer, dus als er eentje bestaat die zowel in de zomer als in winter bruikbaar is zou dat top zijn!
Ik zou er een van modeliefjemaakt kopen, niet goedkoop maar elk geval niet gevuld met plastic maar met kwarts korrels
Oeh thanks voor de tips, allemaal trouwens!!
Die van modeliefje is gelukkig weer iets goedkoper dan die van de naaitafel.
Ik voel al bijna een rust over me heen vallen bij alleen al de gedachte aan zo’n zwaarte op me
Wij zijn toe aan een nieuw dekbed. We gebruiken er nu eentje die we ooit bij de Action gekocht hebben. Dons, en dat bevalt super goed. Je merkt nu wel dat sommige compartimenten leeg raken en anderen nog vol zijn. Ook willen we nu graag een maatje groter 240-220, opnieuw dons.
We hebben tijdens een vakantie een keer onder een donzen Vandyck dekbed geslapen en dat was echt heerlijk, maar vind €600+ voor nu echt even te veel. Liever max 500.
Zijn er af- en aanraders? Donskussen.nl heeft een aantal dekkenbedden rond de 300 euro, van Ducky dons. Staan alleen geen reviews bij en kan er weinig over vinden. Iemand toevallig goede ervaring met een merk?
@Mexi ik vond een post van jou over een donzen/veren dekbed. Ik ben heel benieuwd of je nog tevreden bent erover en of je ‘m zou aanraden!
Ja nog steeds heel blij. Zo lekker warm. Het kraakt een beetje, maar daar hou ik van.
Ik heb 2 stuks van IKEA en die bevallen prima!
Deze heb ik ook en echt geweldig 🫶🏼🫶🏼🫶🏼 Mis ‘m altijd als ik bij m’n vriend bijvoorbeeld slaap.