Ik slaap de laatste weken zo slecht en word met de dag vroeger wakker Inslapen is geen probleem. Ik heb geen stress en ben ontspannen. Vandaag was ik om 5.00 alweer wakker en het lukt gewoon niet meer om door te slapen. Ik ben doodmoe elke dag pff.
Komt het niet “gewoon” door het licht/de vogels? Ik heb daar zelf ook een beetje last van, ik hoor een hele vogelorgie rond halfzes en overweeg het raam in mijn slaapkamer een paar nachten dicht te houden om te zien of het wat uitmaakt
Kun je niet een andere lijn van matrassen kiezen? Of bv aangeven dat je het showroom model zou willen ? Heb je rechtsbijstand?
Ik slaap met oordopjes en een oogmaskertje dus dat kan het ook niet zijn
Ik heb dit ook sinds een maand ongeveer, ben zelfs daardoor met een slaapmasker gaan slapen (oordopjes sliep ik al mee). Het heeft een klein beetje geholpen maar nog steeds dagelijks voor 6 uur wakker. Denk zelf dat vroeg licht worden of de langere dagen wel meespelen, alsof mijn lichaam zich toch aan dat ritme aanpast.
Ik herken dit heel erg van nu in de zomer (slaap ook met masker & oordopjes dus dat is het niet); was elke dag de laatste weken rond 05.00/05.30 klaarwakker. Ik heb mezelf nu - ben op vakantie - aangeleerd dat ik zonder telefoon/andere dingen in bed blijf liggen ‘rusten’ tot minimaal 06.30 (dat is mijn normale opsta-tijd). Nu slaap ik weer langer de laatste dagen en word ik niet meer om 05.00 wakker. Ik denk onbewust dat ik toch gedachten had als: pff weer zo vroeg wakker… ben nog moe… etc. maar toch al ‘aan’ stond en mezelf daardoor geen rust gunde weer in slaap te vallen.
Ugh ik ben gestart met slaaptherapie omdat ik veel slecht slaap, maar nu (sessie 2) zijn het alleen maar open deuren wat we hebben besproken. Alle google tips die ik al eens online heb gevonden.
En ik moet er s nachts niks van vinden dat ik wakker lig want dat helpt niet, maar ik vind het toch verdraaid moeilijk om een uur wakker te liggen en daar niet geirriteerd van te raken. Zeker omdat ik wéér ben wakker gesnurkt door mn vriend, door mn oordoppen heen.
Hebben jullie de mogelijkheid om in aparte kamers te slapen? Want dan zou ik dat serieus overwegen.
Ik overwoog het ook echt vannacht, maar het logeerbed staat in de kamer waar mn vriend sport en het bed lag vol met zware spullen, dus had ook geen zin om dat s nachts op te ruimen/te verplaatsen.
De combinatie dat hij al een maand verkouden is (en dus vrij luidruchtig s nachts) en dat ik momenteel nog wat slechter slaap en daar dus steeds wakker van word, is gewoon een beroerde combinatie.
Ik zou het doen hoor. Zoek eens op sleep divorce, zijn echt veel mensne die het doen tegenwoordig
Waarom zou je dan niet apart gaan slapen (niet per se standaard, maar iig in deze omstandigheden)? Is toch niet vol te houden zo, zou het gewoon eens een nacht proberen.
Sleep divorce? Dat klinkt lekker dramatisch
Maar ik kan het echt van harte aanbevelen. Mijn man en ik zijn allebei lastige slapers, dus wij slapen lekker apart. Slechte nachtrust is echt veel nadeliger voor je relatie dan apart slapen.
Iig is het idee dat je een uitvluchtmogelijkheid hebt al heel fijn. Dus dat bed gewoon leeg maken en daar zelf zonder herrie proberen te slapen. Als is het maar tot je weer een beetje bijgeslapen bent. @arcobaleno
Jaa ik heb het wel bekeken en overwogen, maar vind het geen prettige langetermijnoplossing. Daarom hoop ik dat er wat nuttigs komt met de slaaptherapie!
Zijn hoeslakens van Essenza net zo fijn en het geld waard als de dekbedovertrekken?
Wat zijn fijne echt stevige kussens die ook hard blijven en die je niet hoeft bij te vullen?
Mijn man heeft echt het perfecte kussen maar die heeft hij in Australië gekocht dus ja dat wordt hem niet. Maar ben echt jaloers dat dat kussen al 5+ jaar superstevig is. Ik heb nu een kussen met kapok maar daar zit al zoveel vulling in maar het blijft niet stevig en dan schud ik hem nog elke dag uit ook. Mag eventueel ook 45x70 zijn ipv standaard formaat.
Ik heb een kussen van Cloudpillo en vind die wel echt stevig (heb hem wel nog maar 1,5 jaar). Je kan de vulling er zelf uithalen of bijdoen, die van mij is voor driekwart gevuld.
Is dat kussen naast stevig ook dik?
Ik slaap nu vaak op 2 kussens omdat ik 1 kussen echt te plat vind.
Onze kussens zijn aan vervanging toe dus overweg ook Cloudpillo nu.
Ja behoorlijk dik. Ik heb echt heel veel vulling uitgehaald, want voor mij veel te dik
Beter bed heeft een fijne: Hoofdkussen Duurzaam driekamer dons
Maar ook de cloudpillow dus je zou kunnen testen.
Die van holland en barrett