Alles over slapen, bedden, avondrituelen etc

Er zijn steeds meer fysiotherapeuten en ergotherapeuten die ook slaapoefentherapie aanbieden, misschien is dat wat voor je. Klinkt iig of je veel (angstige) gedachtes en overtuigingen koppelt aan dat slecht/niet slapen en als het je lukt om die weer los te koppelen dan wordt het veel minder een issue. Slaapmedicatie zijn eigenlijk altijd inslapers, dus daar heb je sowieso niets aan.

2 likes

Mogelijk dat het boek ā€˜versla het monster’ iets voor je is; hierin staat veel uitgelegd, maar ook praktische tips en met name anders ook leren denken (oa meer gebaseerd op CGT-principes). Slaapmedicatie zou ik persoonlijk niet als eerste stap nemen, zeker niet als het gaat om doorslapen. Ik was pas op een congres over slaap & cgt/leefstijl is minstens zo effectief als medicatie (los van de nadelen van medicatie).

Ik heb geen aandelen in het boekšŸ™ƒ

1 like

Bedankt voor jullie tips. Ik ga er vandaag eens induiken! En toch een verzwaringsdeken besteld. Baadt het niet dan schaadt het niet :sweat_smile:

2 likes

En misschien je horloge een tijdje af? Klinkt voor mij alsof je daardoor ook meer stress ervaart

1 like

Heeft iemand ervaring met specifiek de Emma Matras Diamond Cool Hybrid?

Ik vind dit zo moeilijk! Heb deze in de winkel (beter bed) geprobeerd die ik echt fijn vond liggen. Andere Emma matrassen die in de winkel lagen vond ik direct niks. Daarnaast ook een matras van M Line (traagschuim) geprobeerd, ook goed. Iets duurder, want de aanbieding is iets minder.

Allebei in de aanbieding nu, ik wil echt investeren in een goed bed, zonder €1700+ kwijt te zijn.
Lig nu op een Ikea ding dus ja, alles hierna is alleen maar beter voor mezelf.

1 like

Geen ervaring met Emma, wel met M-line. Heb 'm sinds de eerste week van dit jaar en wij zijn er echt mega tevreden over. Ligt echt heerlijk, kwaliteit tot nu toe ook niks over te klagen. Wij hebben m gekomen in combinatie met een lattenbodem van Beter bed zelf.

1 like

Ik hoor dat Emma tegenwoordig tegenvalt - Matt sleeps hoor ik dan weer hele tevreden verhalen over van de afgelopen 4 jaar!

1 like

Ik ben ook nog steeds erg blij met mijn Matt sleeps matras! Mochten ze ook een aanbieding hebben kan ik dat zeker aanraden. Weet alleen niet of je hem ergens kan uittesten (wel 100 dagen proefslapen geloof ik).

2 likes

Nee ik lees op de website dat ze, om de prijzen zo aantrekkelijk mogen te laten, ze geen showrooms hebben maar idd testtijd

Merk toch dat ik iets wil testen in een winkel voordat ik het hele proces inga van laten bezorgen etc.

Er zijn ontzettend veel problemen zowel met Emma als Beter Bed, al ruim 4 jaar.
Misschien was je daar al van op de hoogte, zo niet zijn er veel berichten online te vinden en ook is er een facebook groep.
Een matras is een flinke aanschaf en proefliggen is leuk, althans als je het matras ook echt krijgt, of zonder problemen kan retouren als het niet bevalt etc.

3 likes

Wow thanks voor de heads up!!

Ik ga me verdiepen in Matts sleeps

4 likes

Hier nog een tevreden klant van Matt Sleeps. Emma is inderdaad niet meer wat het geweest was.

1 like

Ik heb in 2017 een Matt matras gekocht en ook nog steeds heel tevreden!

2 likes

Goed nieuws! Ik krijg net deze advertentie te zien op Instagram. Blijkbaar kan je tegenwoordig proef liggen bij Beter Bed

2 likes

Haha wat toevallig dit! Thanks voor de tip

3 likes

Haha ja zeker toevallig. Ben wel benieuwd of je dan ook zelf daar de lagen mag aanpassen of dat ze er meerdere in verschillende ā€œopstellingenā€ hebben liggen

2 likes

Ja ik ben ook benieuwd hoe snel ze in de beter bed winkels liggen! Ik update hier wel haha

1 like

Is de Cloudpillo echt zo fijn?

• Ja, heel fijn
  • Nee, valt tegen
  • Gewoon prima
  • Ben ook benieuwd

0 stemmers

2 likes

Echt heel erg, maar ik slaap al 10 jaar op hetzelfde hoofdkussen… is dus aan vervanging toe maar waar vind ik een fijn hoofdkussen? Of het best gewoon naar een goede beddenzaak gaan om te informeren? Mijn huidige is van Ikea maar dit model verkopen ze helaas niet meer. Ik houd van een kussen dat inzakt, maar weet ook nooit wat voor materiaal dat effect geeft

4 likes

Denk dat het er vooral aan ligt wat jij persoonlijk fijn vindt. Ik vind ze lekker liggen maar door de foamvulling niet per se super zacht, dan vind ik iets donzigs fijner eigenlijk

2 likes