Alles over slapen, bedden, avondrituelen etc

Yes! Die van m’n iPhone hoor ik erdoor heen maar staat ook op tril erbij voor de zekerheid.

2 likes

Ik zou sowieso proberen om echt een vast ritme aan te houden, dus inderdaad eruit als je wekker gaat, dan maar een extra dutje 's middags als je echt niet wakker blijft, maar verder lijkt dit me wel iets om toch nog eens mee terug naar de huisarts te gaan.

1 like

Ik zou toch terug naar de dokter gaan hoor, iedereen is wel eens moe maar dit is niet normaal. Misschien is er iets anders aan de hand dat niet meteen in je bloed terug te zien is.

Ik vind om 12u gaan slapen in dit specifieke geval ook vrij laat eigenlijk, ik zou proberen vroeger naar bed te gaan. En toch ook wat strenger zijn voor jezelf en echt gewoon opstaan als je wekker gaat ben ik bang. Ik heb zelf ook periodes gehad (maandenlange nasleep na ziekte bijvoorbeeld) waarin ik zoveel sliep en moe was, en het is voor een gedeelte ook wel wennen aan een ritme, hoe moeilijk dat ook is. Meteen douchen als je wakker wordt, en als je na een half uur/uur echt uit bed (dus niet erin blijven liggen) nog steeds heel moe en slaperig bent mag je terug. Maar als het kan, doorzetten. Het duurde bij mij lang hoor, maar dat hielp uiteindelijk wel.

5 likes

Persoonlijk vind ik 12 uur naar bed gaan te laat.,
Zou proberen uiterlijk 22-22.30 naar bed. Gemiddeld heeft iemand 7- 8 uur slaap nodig, maar als je altijd een lange slaper bent geweest zou ik 8,5 uur aanhouden. Dan eruit en je dag meteen beginnen. Drink je te veel koffie of energiedranken? Die kunnen averechts werken. Met mate is het prima. Eet op vaste tijden. Voldoende vocht. Als je het niet redt dan maximaal 1x een powernap van 30 min. Probeer daarna jezelf bezig te houden en slaaprestrictie toe te passen. ik heb net 4 maanden slaap geneeskunde gedaan en nogmaals langs de huisarts voor wat bloedonderzoek. Normale gang van zaken laten controleren: bloedarmoede, vitamine D tekort, recent Corona gehad ?

En pammetjes liever niet!

Kijk anders op slaapoefentherapie.nl voor tips.

5 likes

Super goede tips van Broodrooster, @anon4775214 . Wat ik ook ooit als tip kreeg, is om 's ochtends meteen een wandeling te maken. Van het licht en de frisse lucht wordt je ook goed wakker :slight_smile: en inderdaad ritme-ritme-ritme.

8 likes

Je hebt inslaapproblemen? Kan heel goed komen doordat je overdag 2 uurtjes slaapt. Dat moet je rigoreus inkorten naar Max 30 min. Kijk naar warmt je eet en drinkt ik de avond. Cafeïne? Liever niet. Rook je? Liever niet. Probeer te mediteren in de avond. Het is de draai vinden. Overigens kun je ook naar een slaapoefen therapeut, valt onder je fysio pakket…

Jaa eten kan echt veel effect hebben op je energielevel! Soms eet ik een hele dag ongezonde dingen en dan voel ik me ook gewoon echt een vaatdoek, heel slap en hyper tegelijk ofzo.

Ik heb voor mezelf (en m’n vriend) ook de regel dat we geen mobieltjes meer in bed doen. We zaten soms nog zooo lang als zombies te scrollen, terwijl we veel liever even lezen. Dat werkt ook best wel goed, na het lezen van een paar pagina’s ben ik vaak al best wel moe en kan ik makkelijker in slaap vallen omdat m’n gedachten dan al wat meer afgeleid zijn.

Ik heb echt een nieuw hoofdkussen nodig en vroeg mij af of jullie tips hebben?
Ik ben een zijslaper.

1 like

Ja naar een kussenwinkel gaan!! Wij hebben dit gedaan paar maanden terug en het is het zo waard. We moesten echt op een bed gaan liggen, jas uit, en kregen dan verschillende kussens om te testen en zij zag dus echt meteen hoe onze slaaphouding was.
We waren allebei 70€ kwijt maar als het goed is gaat dit kussen een jaar of 5 mee, en we slapen zoveel beter.

Robert’s Speciaalhuis B.V.
078 613 3228
https://maps.app.goo.gl/9v5duhR2ZUEhdRc99
Wij waren naar deze geweest!

1 like

Thanks voor de tip maar dat is helaas niet echt in de buurt. Ik heb even gegoogled maar wij hebben hier alleen een Swiss Sense :disappointed_relieved:.

Zit ook al te kijken op bol.com en naar reviews maar ik vind het best moeilijk. Twijfel ook of ik zo’n kussen neem:

image

Of dat dit helemaal niet werkt.

Ik wil gewoon een nieuw kussen waarom is dit zo moeilijk haha

1 like

Ik kan niet zonder mijn latex kussen. Geen vlokken maar een geheel.
Ik ben ook een zijslaper en het ligt zo lekker zacht en stevig en houdt altijd zijn vorm.

Je hebt ze in verschillende hoogtes en zachtheid dus uitproberen is aangeraden.
Ik heb een zachte 15 cm dik.

Ik had er zo 1, maar dan van ikea. En ik sliep dus met m’n nek op dat hoge deel en dat bleek dus helemaal niet goed te zijn. Ze zei dat mensen ook al snel veels te hoog liggen op een kussen terwijl je veel meer gestroomlijnd in bed moet liggen. Ik ben trouwens een zij/buikslaper en m’n man een zij/rugslaper. Hij heeft een iets hoger kussen dan ik.

Thanks voor de tip, dit kende ik helemaal niet en ga even op onderzoek uit!

@Kusjessoldaat ik slaap nu op 2 kussens dus ik vind het wel fijn dat ik wat hoger lig. Probleem is nu alleen dat ik de laatste weken zo raar doe in mijn slaap dat de kussens helemaal raar opdeuken en ik vervolgens wakker wordt met enorme nekpijn.

Mijn vriend heeft laatst een cloudpillo gekocht en vind deze ook wel fijn, je kan hem aanpassen naar gewenste dikte (vlokken uithalen) maar ik ben zelf nog niet overtuigd. Hoop dus dat iemand hier die zijslaper is zweert bij een kussen haha.

3 likes

Even gekeken welke ik heb.
Mahoton nightflower 14 cm soft
Hij gaat overal mee naar toe uit logeren

1 like

Ik heb deze

En het ligt echt heerlijk!

2 likes

Ik word echt vaak wakker met nek/schouderklachten de laatste tijd. Moet nodig mijn hoofdkussens vervangen.

Iemand tips voor stevige hoofdkussens voor rug- en zijslapers?

Hier ook een zij/rug slaper! Ik kan het perfecte kussen niet vinden (misschien een baksteen met een kussensloop eromheen) dus ik slaap nu op 1 hard en 1 medium kussen met mezelf om een soort voedingskussen maar dan kleiner heen gewikkeld. Dus met mijn hoofd daarop in een soort omhelzing.

3 likes

Wel fijn dat je dit kussen kunt knuffelen.

2 likes

Ik heb soms last van hypnagoge hallucinaties, dat je bijna in slaap valt en dan kun je blijkbaar dingen zien/horen die er niet zijn. Ik zie dan soms zwarte vlekken op de muur (spinnen) en daar schrik ik altijd heel erg van. Pleurde gisteravond dus uit m’n bed door zo’n “spin” :joy: Heb redelijk vaak echte spinnen op m’n muur, dus het lijkt echt lol

2 likes

Ik heb de geluiden variant en vind dat echt super kut. Toen ik het nog niet had opgezocht dacht ik ook echt dat ik gek werd haha.