Als jij een presentatie moest geven

Ik zou beginnen met dino’s en dan tussentijds verspringen naar andere onderwerpen, wat er in mijn hoofd opkomt. Ik ben op zich best goed in presenteren, alleen niet zo goed in ontopic blijven

3 likes

Heb je een specifieke mindfuck in gedachten of meer in het algemeen? Anders: brand los :smiley:

Ik dacht dat je labaradororgie had getypt :face_with_hand_over_mouth:

4 likes

En het kamerplant filmpje

2 likes

Mijn werk en alle rare dingen die je op producten / etiketten tegen komt!

3 likes

Ik zal ook de plant (inmiddels nog 3 sprietjes) meenemen als props! Dan mag iedereen op de foto met de plant.

3 likes

ohhh ik vind dat zo leuk, kunnen we hier een topic van maken? :scream:
Ken je die met dat je vastgeketend zit aan een persoon in bed?

2 likes

Ik denk iets over voeding/voedingswaarden

1 like

Nee? Klinkt wel goed haha

1 like

Ja die had ik met mijn filosofie minor! Met psychologie zijn er af en toe van die leuke dingen, maar deze vond ik echt een topper. Wil je een linkje of zal ik het raadseltje hierin gooien haha?

Wat nu in me opkomt (allemaal makkelijk te googelen voor uitleg trouwens): What it is like to be a bat, the brain in a vat, swampman, grue/bleen (‘the new riddle of induction’), the extended mind, alles over artificial intelligence. Dat waren dingen die mij in ieder geval wel fascineerden, haha. Maar ethische dilemma’s vind ik ook wel leuk. Of hoe Descartes bij z’n ‘ik denk, dus ik ben’ kwam.

O wat ik ook heel interessant vond was logica, en dan vooral hoe mensen daar (niet) mee omgaan en dat er bijv. ook verschil zit in hoe mensen met autisme logische conclusies trekken en hoe neurotypische mensen dat doen. Kan het hier even niet reproduceren maar het heeft te maken met iets wat ‘closed world reasoning’ heet.

Artikel daarover

https://www.researchgate.net/publication/250062131_Reasoning_patterns_in_autism_rules_and_exceptions

Linkje is prima hoor! Maar hier dumpen mag ook :smiley:

https://en.wikipedia.org/wiki/A_Defense_of_Abortion#The_violinist Geeft het wel gelijk weg, maar anders spammen we dit topic vol haha

1 like

Haha die url zegt idd veel. Ik ga lezen.

Edit: oké wow interessant! Mooi idee wel.

1 like

Ahh zo leuk dat je het ook interessant vindt!! Stuur me vooral ook zulke links als je iets tegenkomt, hou daar echt van!

1 like

Dictators (in de voormalig Soviet Unie en Zuid Amerika)

9 likes

Ik zoek/lees hier eigenlijk zelden meer iets over, best zonde eigenlijk. Maar al die dingen die ik hierboven noemde zou je sowieso kunnen bekijken! :smiley: Het zijn alleen geen ethiekdingen, meer theoretische en wetenschapsfilosofie.

1 like

In de winter zou ik gaan voor chips en alle lekkere chips smaken inclusief proeverij.

In de zomer natuurlijk over ijs :heart_eyes:

(en dan natuurlijk inclusief tip hoe je dit allemaal kan dagelijks eten zonder tonnetje rond te worden door gewoon #fitgirl te leven verder)

4 likes

@Briseis dat lijkt me serieus een leuke presentatie!

@Zemraluani Oh ja, er was volgens mij op het EGF een topic waarin jij allemaal dingen uitlegde over politiek in landen zoals Kazachstan enzo toch? Dat vond ik zo leuk :blush:

2 likes

De band Nirvana (groot fan en weet zoveel feitjes over ze)
Zinsontleding en dan met name in het Engels (was mijn favoriete vak en ben een enorme taalnerd)