Noord-Amerika topic

Even misschien een dom vraagje maar zijn er in New York veel dingen waar je contant geld voor nodig hebt. Bijvoorbeeld marktjes of eh foodtrucs of iets.
En kun je bij chelsea market pinnen?

Ik wil namelijk niet op de laatste dag nog teveel contant geld hebben.

Ik wil naar New York op zeer korte termijn, maar wil het zo goedkoop mogelijk houden door te besparen op hotel kosten. Wat vinden jullie, beter doorsparen zodat ik in een fatsoenlijk hotel kan zitten of gewoon gaan en dan voor iets goedkoops gaan.

Wat is de gemiddelde prijs voor een hotelkamer voor twee personen en 6 nachten? Is dit trouwens voldoende of te kort/lang?

Jaa ik dacht misschien kan ik op dag 1 iets van 50/100 dollar pinnen en dan wanneer dat op is even kijken hoeveel ik nou precies nodig had en dan weer opnieuw pinnen.
Maar ik vind het wel fijn om andermans ervaringen enzo te lezen. Stel dat iemand zegt het is fijner om gewoon te pinnen of juist pin contant geld! Dan kan ik daar beter een inschatting van maken.

Haha voel me echt een kindje mja eerste keer buiten europa en eerste keer alleen.

Mochten er trouwens meer meiden alleen gaan tussem 2 en 8 mei en willen meeten in New York pb me!

1 like

Er zijn veel factoren waar je rekening mee kan houden. Bijv in welke buurt je wilt zitten of in welke periode je wilt gaan en wat je eisen zijn aan je hotel.
Heb je bijvoorbeeld alleen een bed en douxhe nodig en ben je weinig in je hotel kun je lekker cheap een klein hotelkamertje nemen. En hoef je niet persee midden in manhatten te zitten en maakt even reizen je niks uit dan kun je ook in brooklyn of queens gaan kijken.

Qua prijs moet je tussen de 500 en 1000 denken bij een goedkoop hotel. Hier zitten volgens mij veel meiden die wel eens zijn geweest of ook wat vaker en die misschien wel tips hebben.
Misschien zou je ook naar air bnb kunnen kijken als je echt wilt besparen.

1 like

Ik en mijn vriend hadden een airbnb en waren hier voor 6 nachten 350 euro pp voor kwijt. Ik vond het echt dikke prima. Tuurlijk, het is geen luxe hotel, maar we sliepen er alleen en maakten gebruik van de douche, maar dat was het. Plus, wij zaten in een super chill gedeelte en hadden dus niet dag in dag uit die chaos van bijvoorbeeld times square om ons heen. Ik vond het juist fijn dat we na een lange dag met veel indrukken juist even in een wat rustiger stuk kwamen.

1 like

@PhoebeBuffay hahaha ik denk ineens hey phoebe komt ook uit amerika.

Maar thanks voor jullie tips. Ik heb sws eem pinpas en neem ook een credit card mee. Misschien pin ik de eerste dag even een bedrag en kijk ik hoevaak ik cash nodig heb. Ik kan dan sws meer pinnen. Maar pinnen kost eigenlijk ook extra geld en pinnen bij een restaurant of in een winkel niet. Als ik een klein beetje over hou zoals een paar dollar of wat muntjes dan vind ik dat leuk als souvenier. Maar veel geld omwissellen kost ook weer geld haha ( ik klink heel gierig nu haha maar vind geld uitgeven aan geld zo krom)

Wel fijn om te lezen wat jullie deden zo kan ik me een beetje voorbereiden haha.

Jaa top of the rock wil ik graag heen. En central park, chelsea market , twin tower monument, en voor de rest winkels en supermarkten hahaha

Ik was blij dat we een creditcard hadden want pinnen lukte slecht. Sws op ‘wereld’ gezet en dan toch kon ik niet overal pinnen. En alles kun je idd betalen met je creditcard.
One World tower vond ik heel mooi, dan zie je het empire state etc liggen en het vrijheidsbeeld. Prachtig!

1 like

Als je de tijd hebt zou ik een helicopter vlucht doen! Zo’n prachtig uitzicht. Zou het iedereen aanraden.

1 like

Heb hoogtevrees hahaha. Ik vind het wel heel vet maar ik ga alleen. Als ik met iemand zou gaan die ik ken kan ik nog een beetje stoer doen en dan had ik het wel gedurfd. Dus ik hou het bij een uitzicht van een van de hoge gebouwen.

2 likes

Gewoon doen! Ik ben zelf echt een extravert maar ik vind alleen ergens naar toe gaan zo heerlijk. Dit is wel mn eerste reis alleen. Ik ga vaak in Nederland even snel met de trein ergens naar toe. Maar ik wou al zolang naar New York en een reis alleen maken. Dus ik dacht ja New York is wel een plek waar ik niemand die ik ken mee naar toe wil nemen hahaah.

Ah begrijpelijk! Zag top of the rock in je lijst staan. Vanaf daar heb je het mooiste uitzicht vind ik.
Check ook even of een New York pass niet goedkoper is voor het aantal activiteiten dat je wilt gaan doen :slight_smile:

1 like

Ik had even gekeken ja maar was duurder dan los tickets kopen voor de dingen die ik wil doen.
Sommige dingen kun je ook gratis doen haha.

Voor de mensen die willen weten wat je gratis kunt doen. Als je met de ferry (gratis) naar statenisland gaat kom je vlak langs het vrijheids beeld. Ik zelf hoef er niet persee op of in maar er even langs is prima. Wel op statenisland gelijk de ferry terug naar manhattan anders wacht je daar een half uur.
Ook een aantal musea is gratis op bepaalde dagen op bepaalde tijden.
En je kunt met een kabelbaan (gratis als je een metro kaart hebt anders 2 dollar nog wat) naar Rosevelt island. Klein eilandje tussen queens en manhattan maar met prachtig uitzicht.

3 likes

Haha toevallig heb ik DC - NY - Boston in mn eentje gedaan een paar jaar geleden (en recent ook nog een keer NY alleen). Het was ook meteen de allereerste keer dat ik alleen op reis ging en de eerste keer dat ik buiten Europa ging dus ik vond het wel eng, maar het was echt geweldig en ik ben heel blij dat ik het heb gedaan en heb er supergoede herinneringen aan. Amerika is prima om in je eentje te doen, alles is gewoon veilig, je hebt geen taalbarrière en in een grote stad interesseert het niemand dat je in je eentje bent. En je kan lekker de tijd nemen om dingen te bekijken en te shoppen. En als je de aanbiedingen in de gaten houdt kun je vanaf 200 euro vliegen. En als het toch tegenvalt om alleen te zijn weet je dat ook weer maar ben je tenminste geweest.

2 likes

Ja de Roosevelt tram is echt leuk! Een van mn favo dingen die ik heb gedaan. En de ferry is ook heel mooi.
Verder als toevoeging hierop: als je gratis naar een museum wil gaan moet je wel echt op tijd zijn, ik kwam namelijk om 6:30 bij het Guggenheim aan en toen stond er al een rij van 4 blokken dus ik dacht doeeei haha.
Je kan ook gratis een tour van de Public Library doen (zelf niet gedaan maar schijnt wel tof te zijn) en naar de Brooklyn Botanical Garden (is supervet en van april-mei is het cherry blossom season). Volgens mij is de Zoo ook gratis op woensdagmiddag ofzo (maar loop je wel tussen de gillende kinderen haha).

1 like

Hey er zijn een paar bezienswaardigheden die ik wil zien. Prima om die allemaal los te betalwn want zon New York kaart is dan toch duurder dan die paar losse kaartjes.
Maar waar kan ik die kaartjes het beste kopen? Nu al online of bij die bezienswaardigheden zelf.

Idd die Dayquil en Nyguil, geweldig spul, was toen erg verkouden in Amerika en reisleiding raadde dat aan. Mee terug genomen naar Nederland, zelfs mn collega’s vinden het fijn spul (heb ze pilletje meegegeven)

Ik had toen heel veel soorten M&M’s meegenomen die ze in NL niet hebben. Echt inslaan bij Wallmart :star_struck:

1 like

Haha ik zal je pben! Hoe was het?

1 like

Als je met het ov gaat zou ik wel aanraden om de trein i.p.v. de bus te nemen. Althans, heb alleen ervaring met beide aan de oostkust, maar hoewel de bus goedkoper is vond ik het wel onprettiger. Vooral op de busstations lopen veel daklozen, verslaafden etc rond (met name ‘s avonds) In de trein is dit een stuk minder

1 like