Noord-Amerika topic

Voor alle tips en vragen over reizen en vakanties in amerika!

Ik heb zelf twee jaar geleden een mooie roadtrip gemaakt in de regio ‘north west pacific’. Eind en beginpunt Seattle en langs verschillende nationale parken naar de bovenkant van californie (redwood) via de kust weer terug. Dus mocht iemand daar meer over willen weten :blush:

Dit jaar gaan we weer een roadtrip maken, we bezoeken onderandere glacier national park, yellowstone, grand teton en canyonlands. Dan rijden we naar Denver, maar we hebben nog een paar dagen in Colorado te vullen en ben benieuwd of jullie hier tips voor hebben!

2 likes

Leuk! Klinkt als een goede reis, hoelang en wanneer gaan jullie?

Ik ga dit jaar 3 weken roadtrippen in west usa. Van san fransisco naar san fransisco en onderweg alle nationale parken, natuurlijk Las Vegas en uiteindelijk de Pacific highway. Super veel zin in! Vorig jaar voor het eerst in mn leven in Amerika, New York geweest dus ben benieuwd want dit is natuurlijk zo anders! Maar tips zijn in ieder altijd welkom :grin:

1 like

Ik kan alleen maar alle clichés opnoemen dus veel plezier!!

2 likes

Leuk! Wij willen volgend jaar in november 3weken door Florida reizen. We zijn nu een beetje aan het kijken naar de route & het budget, iemand tips? Eventueel ook hotels

Ik ben net een maandje terug van een reis naar het zuidwesten, het was echt geweldig! We zijn alweer aan het kijken naar een nieuwe reis in 2020, maar we komen er nog niet uit. Wil liever niet in het hoogseizoen, maar in de meivakantie.
Dus ik lees mee!

@mimir vanaf waar start jullie reis?

3 likes

Leuk! Ik ben net terug van 18 dagen in Florida en vond het echt geweldig! Dit was onze route: Miami - Fort Lauderdale - Space Coast (Kennedy Space Center!) - St Augustine - Ocala (daar hebben wij Silver Springs en Juniper Springs gedaan) - Tampa Bay (Anna Maria Island, Sarasota, Tampa) - Fort Myers (Sanibel Island) - Naples (Marco Island, Everglades) - Key West - Florida City (om nog een dag naar Key Largo te gaan) - Miami. Tussen haakjes heb ik erbij gezet wat we vanuit die plaats bezocht hebben. Wij hebben geen pretparken gedaan, dat hoefde voor ons niet zo, maar we hebben wel veel natuur, stranden, eilandjes,… gedaan wat ik echt super leuk vond. Als je nog vragen hebt, stel ze gerust!

1 like

Ik ben ook net terug uit Florida :blush:
Wij hadden het volgende reisschema:
Dag 1 Vlucht van Amsterdam naar Orlando
Dag 2 t/m 7 Orlando (Disney World, Florida Mall & Outlets)
Dag 8: Kennedy Space center
Dag 9: Ocala (Silver Springs & Juniper Springs)
Dag 10 t/m 11: Crystal River (swimming with Manatees, Rainbow springs en Three Sister Springs)
Dag 12: Weeki Wachee (kayak tocht)
Dag 13 t/m 14 Tampa (Anna Maria Island, Island boat tour)
Dag 15 Sanibel Island
Dag 16 Napels
Dag 17 en 18 via de Tamiami trail naar de everglades gereden. Overnacht in Homestead. (Airboat tour en Anhinga trail)
Dag 19 Key Largo (snorkel tour John pennenkamp state park)
Dag 20 t/m 21 Key West (onderweg daarheen gestopt in Hammock state park, Bahia Honda state park.
Dag 22 Miami (Beach & Aventura mall)
Dag 23 t/m 26 Orlando (universal Orlando, sea World, Kelly park state park).

Wij willen volgend jaar een rondreis door het westen maken, als iemand daarvoor nog tips heeft let me know :blush:

1 like

Ik heb in Key West een boottocht gedaan om citroen(?)haaien te zien. Was leuk! Uiteindelijk zwommen er ook nog heel veel dolfijnen om de boot. Vond dit op groupon, dus was ook nog eens heel erg goedkoop. En een boottochtje is natuurlijk altijd leuk!

Oh ik lees ook mee! Ik ga in juli 4 weken met mijn ouders en broertje rondreizen.
Wij gaan vooral alle National Parks in het westen af. Grand Canyon, Bryce Canyon, Zion, Yosemite, Yellowstone, Death Valley etc

Ik ga dit topic volgen. Zelf geen tips, maar ik wil volgend jaar gaan roadtrippen. Ik moet mij nog goed verdiepen in alles, en waar ik precies heen wil allemaal.

We gaan in september, 25 dagen :grin:

Weer in Seattle. Meest logisch gelegen stad voor onze reis, en we vonden het de vorige keer een hele leuke stad. We doen lekker rustig aan de eerste dagen, ook een dagje om inkopen te doen. We kopen daar een tent en ander spul om te kamperen, en dan vertrekken we na 3 dagen richting glacier national park.

Vorige keer ook in september onze reis gemaakt, echt een aanrader. We hadden heel mooi weer en het is rustiger omdat het geen hoogseizoen meer is. We hadden veel campings niet geboekt en er was nog overal plek aan het einde van de dag. Zo hadden we de vrijheid om daar te bepalen hoe lang we ergens bleven.

1 like

September lijkt mij ook een heel fijne maand om te gaan, maar helaas ben ik ivm werk aan schoolvakanties gebonden :frowning:
En Seattle staat ook nog op mijn lijstje, maar nog een keer San Francisco ook! En Yosemite. En Highway 1, want die is/was dit jaar gesloten.

Jullie komen na Seattle niet echt meer grote steden tegen toch? Dat vind ik jammer aan die kant van Amerika, want alleen natuur gaat mij op een gegeven wat vervelen.

Nee niet echt. Je zou salt lake city nog kunnen meepakken na yellowstone en grand teton, maar volgens mij is dat niet een hele leuke stad. We willen in colorado een paar dagen bij Grand Junction verblijven, dat is een klein stadje. Vorige reis hadden we Bend in Oregon en Astoria als kleine steden in onze roadtrip en dat vonden we ook erg leuk. Wel uit eten kunnen en naar de bios ‘s avonds en overdag de natuur opzoeken.

Je weet dat November orkaanseizoen is in Florida?

Ik ben een keer in augustus, twee keer in september en een keer in januari geweest. Augustus was warm en een beetje vochtig maar prima te doen. Ene keer september was warm en vochtig maar prima te doen. Tweede keer september was het enorm vochtig en was er geregeld noodweer met enorme regenbuien, heel veel wind (ik was verbaasd dat de palmbomen bleven staan) en was het niet koud, maar niet superzonnig. Het weer verschilde echt per dagdeel. Januari was in Miami prima te doen. Graadje of 28, warme oceaan en droog. Koelde wel af s avonds. In Orlando was het echt stukken kouder: heb zelfs overdag een jas en spijkerbroek aan gehad.

1 like

Ik ga deze zomer naar New York en ik heb best wat toffe niet-standaard dingen gevonden. Weet alleen nog niet of het daadwerkelijk aanraders zijn. Ik zal je een pb sturen!

1 like

Vorig jaar september rondreis gemaakt met G Adventure door het westen van de USA, was echt super! Dit was de route:

San Francisco - Napa Valley - Yosemite - Sierra Nevadas - Death Valley NP - Las Vegas - Zion NP - Bryce Canyon NP - Moab - Monument Valley - Grand Canyon NP - Lake Havasu - Joshua Tree NP - San Diego - Los Angeles - Cachuma Lake - Pinnacles NP - Monterey - San Francisco

Volgend jaar zo ik graag weer terug willen, misschien met de zelfde organisatie, want beviel erg goed, en dan van New York naar San Fransisco. Deze laatste stad was heel erg tof en wilde ik nog wel langer blijven

Qua weer hebben we echt van alles gehad, van 35 graden in Lake Havasu tot -3 met sneeuw in Byce Canyon ( en we sliepen in een tentje, dus het was echt vriezend koud) Ik ben toen van ellende met mijn slaapzak maar in het toiletgebouw gaan liggen haha

Hoi, ik ga komende maand naar New York, zou ik je misschien ook mogen pb-en voor je lijstje? :see_no_evil:

1 like

Ja tuurlijk!

Ik ben nu in Zion. Hiervoor Yosemite, Grand Teton, Jackson, Green River, Moab, Monument Valley, Grand Canyon, Page (Lake Powell) en Bryce gehad. Overmorgen ga ik naar Vegas, vanaf daar naar Death Valley. Verder weten we het nog niet precies want Yosemite is deels gesloten… we eindigen iig in San Francisco.

Als iemand aanraders wil voor deze plekken, let me know!

Leuk topic! Dit jaar heb ik een roadtrip gemaakt door de west kust.
LA - Las Vegas - Grand Canyon - Bryce canyon - Zion - Death Valley - Yosemite park - San Francisco - Monterrey - Santa Barbara - Joshua tree - San Diego en terug naar LA.
Het was echt zo leuk! Zou nog wel een keer terug willen naar de nationale parken en nog naar de oost kust.