Noord-Amerika topic

Ah nice! Precies die reis van NY naar Florida gaan wij dit jaar doen. We twijfelen alleen (nog steeds) over het middenstuk vanaf de Blue Ridge Parkway. Of midden door het land, of langs de oostkust. We moeten binnenkort toch echt gaan boeken voordat alles vol zit (juli).

Over het ov weet ik niets, wij hebben alles in het westen met een huurauto gedaan. Ik geloof dat ze meer met Lyft werken dan met Uber.

1 like

Oke superlaat antwoord dus misschien heb je al kaartjes gekocht, maar misschien is een New York Explorer pass wat voor je! Dan betaal je niet voor een aantal dagen (zoals bij de New York pass) maar voor een bepaald aantal attracties (die je zelf kan kiezen uit een groot aanbod).
Vonden wij toen chiller want wij hadden ook al een aantal dingen bedacht waar we heen wilden en waren op die manier niet aan een aantal dagen gebonden.

1 like

Hebben jullie nog tips voor vervoer in New York? Voorkeur gaat uit naar fietsen, maar dat kost iets meer dan met de metro( wat ik gezien heb is een unlimited ride card 32 euro oid).

Ik loef de metro zo hard. Al is ieh in New York wel iets anders dan in europa ( ipv dat je op de kleur moet letten let je daar op de letters en cijfers)
Plus 32 dollar voor 7 dagen onbeperkt reizen. Met dat kaartje kun je ook gratis naar rosevelt island ( met zon ding waar je omhoog gaat hahaha kom niet op t woord)

Oh in barcalona haha. Daar hadden alle lijnen een kleur .Maar in New york een letter.

1 like

Metro! En van vliegveld naar binnenstad de Air Train! De heenweg met de taxi €70 betaald (vriend wilde ervaring haha) en de terug weg €5 euro met die trein dus.

Hier in Rotterdam is het ook met letters en in Amsterdam ook met cijfers?

Misschien geven ze het op de kaartjes ook aan met verschillende kleuren voor de duidelijkheid maar volgens mij worden ze hier in Rotterdam altijd bij de letter benoemd (dus metrolijn E richting Slinge bijvoorbeeld) en in Amsterdam altijd bij hun cijfers (dus metro 54 richting Gein)

In dat opzicht verschilt dat volgens mij niet zo van het New Yorkse systeem.

In barca vond ik het heel duidelijk. Je had dan een paar lijnen die hadden allemaal een kleur. En als je dan op een groot metro station was dan hoefde je alleen bijv het gele bord te zoeken en daar stond jouw bestemming op instappen en klaar.

In new york heb je ook wel kleuren. Maar kleuren met letters. Ook heb je daar meerdere stations met de zelfde naam. Dus kan soms een beetje verwarrend zijn en je moet vooral goed opletten. (Wat ik van de filmpjes heb gezien) in Europa moet je alleen opletten of je niet in de metro naar rechts zit ipv naar links ofzo haha.

Ik ga ook naar New York :slight_smile: nu zit ik te kijken naar een accommodatie maar we willen het liefst (7 personen) in een appartement of andere woning met z’n allen. Heeft iemand daar ervaring mee?

Morgen is de dag, wij gaan naar New York. Ik sta helemaal stijf van de spanning en weet niet waar ik het moet zoeken. Iemand nog tips qua kleding/schoenen wat ik daar het beste kan kopen? Ik weet dat levi´s daar stukken goedkoper is maar verder? heb geen idee, iemand nog tips? Hartelijk dank!!!

4 likes

Moma is op vrijdag na 4 uur smiddags gratis.

Oh zag dat woodwick vgm ook goedkoper is in amerika. Dus miss pretty gaat vanilla sea salt halen

Levi’s in de gewone Levi’s winkel is helemaal niet veel goedkoper. Bij Macy’s vaak wel!

2 likes

Is het als plussize girl de moeite waard om kleding te shoppen in NY (maat 48/50) of moet ik me echt alleen focussen op de make up en skincare ( en eten haha)

Ik ga over een jaar een maand roadtrippen in Amerika, maar hoe doen jullie dat met internet? Vodafone heeft echt kutbundels, maar gaan jullie alleen op wifi of sparen jullie ook echt voor dat godsvermogen voor data?

Toen ik er was, hebben we zo’n prepaid simkaart gekocht, T-mobile idd.

1 like

@Matilda en @Mimosa ah dat is wel chill! Hoe zit dat dan met nummers? Moet je je whatsapp dan omschakelen naar dat tijdelijke nummer?

1 like

Ik ga dit jaar mei ook een maand naar Amerika en heb via http://www.arielimobile.com/?gclid=EAIaIQobChMIlMOlz_Hh4QIVkud3Ch0GeQujEAAYASAAEgKqR_D_BwE een simkaart met onbeperkt data aangeschaft! Was binnen een week thuisbezorgd, maar heb er verder nog geen ervaring mee.

1 like

Oh zou je willen laten weten hoe dat werkte als je terug bent?

@Matilda ah dat scheelt wel. Dankje! Ga dus gewoon voor een prepaid kaartje.

2 likes

Dit hebben wij vorig jaar gedaan, dit jaar weer. Werkt prima!

Oh top! Thanks