Noord-Amerika topic

Jullie reisschema lijkt wel een beetje op dat van ons, wij vertrekken ook in september (1t/m 24) :blush:

1 like

Ja laat ik zeker weten! Lijkt me echt zo gaaf om te doen!
@Wanderer ooh leuk zeg! Dan zijn we er bijna op hetzelfde moment! Wij zijn er 1 dag eerder.

Wat staan er mooie reizen in dit topic :smiley:

Ik wil graag volgend jaar met een vriendin een reis naar Florida maken. We willen natuurlijk veel dingen zien, maar ook relaxen en niet constant rijden en van hotel naar hotel.
Wat ideaal zou zijn is twee hotels en dan in allebei een week blijven en vanuit daar zo’n 4 dagen per week een dag weg en de rest relaxen.
Is dat een beetje te doen of zijn alle afstanden daarvoor te groot? Wat zouden dan de ideale plaatsen zijn voor die 2 hotels? Miami en Orlando bijvoorbeeld? We willen vooral de “standaard” toeristische dingen bekijken.

Ja ook met de tent! Wij hebben ook op Lone rock beach gekampeerd, echt zo leuk was dat! We hadden wel stoelen ter plaatse gekocht maar echt heel weinig gebruikt. Zo’n beetje alleen bij Lone Rock en een keertje onderweg. Weet niet of ik dat weer zou kopen haha

1 like

Wat leuk!! Wij zijn ook van de Grand Canyon (zuid kant) naar Las Vegas gereden, is prima te doen. We zijn naar de zonsopgang gegaan, daarna even terug naar hotel om spullen te pakken, ergens ontbeten en toen naar Vegas gereden.

Hou er rekening mee dat Zion NP echt heel druk. Je moet je auto ergens neerzetten en dan het park in met de bus. Wij waren er eind oktober dus wat rustiger dan september, maar soms is die parkeerplaats gewoon vol en dan moet je een stuk verder parkeren. Dat kost allemaal veel tijd.

2 likes

Oooh bedankt voor de tip! Dit wist ik niet. Moeten maar eens goed kijken of we wel alle parken dan redden. Ik wil ook niet heel gehaast dit deel doen. Sla liever wat over en dat we gewoon genieten van wat we wel kunnen zien.

Wij hebben vaker vanuit een hotel in Orlando dagtripjes gemaakt naar o.a. Merritt island, Silver Springs, three sister Springs, weechi wachee, rainbow River en Cocoa Beach. Heel goed te doen vinden wij!

Vanuit Miami vind ik dagtripjes naar andere plaatsen niet zo handig. Het is bij ons altijd een drama qua verkeer geweest.

Ik zou dan eerder kiezen voor een mini rondreisje rond Miami (everglades - key largo - key west - Miami) en dan door naar Orlando.

1 like

En @Rosemary bedankt voor jullie handige tips! :smile:

@Bergamot net even gelezen en klinkt supergoed :heart_eyes:

Yes, ik heb een vraag! Wij gaan eind september/begin oktober een roadtrip doen, zoveel zin in! Al wat tips opgeschreven uit dit topic. Anyway: is het voor deze tijd van het jaar nog aan te raden om RV parks te boeken? Of kun je overal wel terecht? We gaan van SFO > langs de kust naar LA > Grand Canyon > Bryce > Zion > Las Vegas

In de parken moet je meestal wel reserveren, maar ik denk dat je daar zelfs al te laat voor bent. Ik zou even goed uitzoeken waar campings zitten op jullie route en dan kijken of je nog iets kunt reserveren. Ik geloof dat er bij Zion een camping is die je pas 2 weken van te voren kunt boeken.

1 like

De populaire parken zitten denk ik al vol voor die periode, dat gaat super snel. Bij sommige campings zijn er een aantal plaatsen die wordt weggegeven op de dag zelf, dan moet je dus in de rij gaan staan. Wij waren er in oktober, toen begon die rij al vroeg in de ochtend. Als je er rond het middaguur was geweest, was dat al te laat.

Wij hebben gekampeerd met de tent en hotels/motels geslapen. Overal pas een dag van tevoren gereserveerd en dat ging prima. We wilden niet alles al vastleggen omdat we waar mogelijk (niet te koud) wilden kamperen. Als je echt de top campings wilt hebben, dan zou ik wel reserveren.

Check even het alles Amerika forum ook, daar is echt heel veel te vinden.

2 likes

We zijn even aan het plannen wat we gaan doen. Raden jullie Kennedy Space Center aan of niet? En zo ja, hoeveel tijd hebben we daar voor nodig? We hebben al gekeken en er zijn geen raket lanceringen wanneer wij er kunnen zijn.

Ik kan hem ook niet aanraden. Wij zijn wel geweest (hadden korting). Maar wij hebben niet veel interesse in de raketten ed en het geduld niet om naar een film te kijken die hier overgaat. En als er geen lancering is, dan is er ook niet veel te doen. Wij waren er binnen een uur weer uit.

1 like

Edit: ho, nu is het een quote geworden.

Bedankt iedereen! Denk dat wij dan ook beslissen om niet daar heen te gaan. We dachten zelf dat we ook binnen een uur klaar zouden zijn.

Dit is trouwens ons reisschema!

Dag 1. Amsterdam > NYC
Dag 2. NYC
Dag 3. NYC
Dag 4. NYC > Philadelphia > Washington DC
Dag 5. Washington DC
Dag 6. Washington DC
Dag 7. Washington > Roanoke (Shenendoah NP)
Dag 8. Roanoke > Asheville (Blue Ridge Parkway)
Dag 9. Asheville > Atlanta (Great Smokey Mountains NP)
Dag 10. Atlanta > Savannah > Orlando
Dag 11. Orlando
Dag 12. Orlando > Fort Lauderdale
Dag 13. Fort Lauderdale
Dag 14. Fort Lauderdale
Dag 15. Fort Lauderdale > Key West
Dag 16. Key West > Miami
Dag 17. Miami
Dag 18. Miami
Dag 19. Miami (Everglades NP)
Dag 20. Miami > Amsterdam

2 likes

Goed schema!! Vroeg me alleen af waarom jullie zo lang in Fort Lauderdale blijven? Ik vond FL (en Miami eigenlijk) niet superboeiend, zou dan eerder aanraden om beetje te spreiden en iets meer tijd op the Keys te hebben!

Haha even een ander geluid dan alle reacties hierboven maar ik vond het dus echt heel leuk!! We hebben ook een tour met een bus over het lanceer terrein gedaan en ik vond de Apollo, de space shuttle, de shows daaromheen en de afmetingen van die raketten en shuttles en gebouwen echt heel gaaf en indrukwekkend. We waren juist wel blij dat we geweest waren want dit zie je niet overal.

3 likes

Dit vond ik dus ook, was echt één van de leukere dingen die ik al in mijn leven heb gedaan :joy:

1 like

Heeft iemand de gouden tip voor een leuke betaalbare AirBnB in New York? Ik verdwaal een beetje tussen al die opties

Heeft iemand tips over hoe je op een voordelige manier iets van een abonnement kan afsluiten waardoor je toch 3/4G hebt in Amerika? Of bijvoorbeeld met een Amerikaanse simkaart ofzo? Kan je dan nog wel je normale whatsapp doen?

1 like