Noord-Amerika topic

Oh ja hoe kan ik nou weer de everglades vergeten :scream: ook wel een must do vind ik zelf.

1 like

En toen besloot manlief, om onze route helemaal om te gooien :joy: heel letterlijk haha. Dit is nu de planning. Nu mogen we alle hotels en airbnb’s cancellen en ze verzetten naar de andere dagen :see_no_evil:. Ben benieuwd of hij de route in de komende maanden, nog eens gaat veranderen :joy:.

Dag 1: aankomst LA 12:00, Auto ophalen en naar Santa Barbara
Dag 2: Santa Barbara - Monterey (Highway 1)
Dag 3: Monterey Walsvis tour
Dag 4: Monterey - San Francisco
Dag 5: SF
Dag 6: SF - Yosemite Valley
Dag 7: Yosemite Valley
Dag 8: Yosemite - Lone Pine (kunt ook ervoor kiezen om minder ver te gaan, bv. Bishop, maar op basis van wat jij aangeeft zou dit eventueel wel kunnen).
Dag 9: Lone Pine - Las Vegas (in de ochtend Death Valley), daarna een rijdag.
Dag 10: Las Vegas
Dag 11: Las Vegas - Springdale (Zion)
Dag 12: Zion - Bryce (loop van de middag)
Dag 13: Bryce - Page (loop van de middag)
Dag 14: Page - Grand Canyon
Dag 15: Grand Canyon - Las vegas (eind van de middag) eventueel in kingman overnachten om de route op te splitsen
Dag 16: Nascar Las vegas (vaste datum)
Dag 17: Las Vegas - San Diego
Dag 18: San Diego Zoo - door naar Anaheim
Dag 19: Anaheim Disney
Dag 20: Disney- door naar LA
Dag 21: LA
Dag 22: LA
Dag 23: LA vliegtuig vertrekt om 19:00

2 likes

Thanks voor de tip!! Heb net ook een walvistour geboekt :grin::grin:

Leuk leuk!

Wij willen toch wel proberen een heel rondje Florida te doen en wellicht een dagje Bahama’s. Zag op Groupon wel leuke deals!

Ok, change of plans. We gaan hoogstwaarschijnlijk van NY naar Miami rijden. :joy:

Charleston South Carolina is dan echt een aanrader!

1 like

Rechtstreeks 2000 km, maar wij zullen wel iets meer rijden om de natuurparken te bezoeken. Het is qua tijd ook “maar” 18-20 uur rijden haha.

Snel akkoord krijgen van werk en dan de tickets boeken.

We keken trouwens voor een huurauto vanaf NYC. Nou dan val je ook bijna achterover. Ga je vanaf NYC met de trein naar Washington minder dan 100 euro) en haal je daar pas je huurauto, scheelt het gewoon 1000 euro!

Ik en m’n vriend zijn afgelopen zomer van Washington dc naar Atlanta Georgia (en toen een stuk het binnenland in, naar Missouri via Nashville) gereden. Dat is deels dezelfde route dus als je tips wil? Haha

1 like

Kan je als toerist ook aan couponing doen haha. Vind dat zo fascinerend. En hoewel ik genoeg gespaard heb is korting altijd lekker

1 like

Aah jaa dacht ik al. Ik heb wel begrepen dat je daar geloof ik korting op korting krijgt wat hier in NL dus nergens kan haha.

1 like

Wij zijn afgelopen zomer met de trein van NYC naar Washington gegaan en dat was echt perfect! Grote stoelen, genoeg ruimte, heel rustig, en je ziet leuke dingen onderweg. Als het dan ook nog eens zoveel geld scheelt zou ik zeggen: zeker doen!

2 likes

Ik ben weer terug uit Florida! Hier een samenvatting van de reis :slight_smile:

dag1: Miami vliegveld, auto ophalen, verblijf Embassy suites (duur wel chill, gratis ontbijt maar nu dus nog steeds nooit bij IHOP of Denny’s gegeten…). Auto was een full size 4 deurs, kozen een chevrolet malibu met sunroof, prima auto, beetje saai. En heb bij de autoverhuur altijd het idee dat ze je proberen te naaien… Daarom boeken we eigenlijk altijd bij Sunny cars omdat je dan zeker weet dat alles qua verzekering goed zit etc.

dag2: shoppen bij dolphin mall (saaie dingen zoals een koelbox bij de Bass pro shop) en lunch bij de Cheesecake Factory (mmmmm ik hou niet super van ketens maar wel van deze). Daarna door naar boodschappen (whole foods en walmart) en richting keys. Uiteindelijk bij een random “camping” gebleven: 25 dollar op pelican cay RV park. Prima voor een nachtje en we konden de bbq van de eigenaar lenen (chill). Oh en ik was de haringen van de tent vergeten (hahaha oeps… wie bewaart de haringen dan niet bij de tent) en een vriendelijke (super vriendelijke) mede-tent kampeerder leende ons 6 superdikke rotsharingen. Die we de volgende dag bij het terugbrengen mochten houden (chillll)

Dag 3 John Pennekamp State Park. Was precies nog een plekje op de camping omdat iemand net gecancelled had. Supermegaveel mazzel (de ranger was zelf ook verbaasd). 43 dollar per nacht. Tent opgezet, key lime pie (en breakfast burrito) gegeten bij Midway op Islamorada, tarpon gevoerd bij Robbie’s en ff naar Key West gereden (saai en Hemingwayhuis gezien niet naar binnen gegaan want saai en nog nooit een boek van de beste man gelezen).
Daarna ff boodschappen bij de publix en weer bbq (zo chill elke plek heeft in principe een pickinktafel en grill/vuurpit)

dag4 Snorkel trip geboekt bij John Pennekamp State Park, met de boot (en flippers en 2 wetsuits erbij gehuurd, was wel lekker. Had onze eigen snorkels en brillen mee). Was gaaf, mooi rif (maar Bonaire is net wat mooier).

Dag5: Everglades! Door de shutdown was er alleen niks qua ranger activiteiten, maar je hoefde ook geen toegang te betalen. We waren bij Shark valley, kon je fietsen, met een treintje of lopen dus hebben uurtje gelopen en zijn toen via de detour road richting camping gegaan (monument lake camping, gratisss vanwege shutdown). Leuk aan een meertje, mag je dus niet in zwemmen vanwege gators… Toen we bij het tandenpoetsen met de zaklamp op het meertje schenen zag je de oogjes ook… De camping was verder overigens helemaal prima, er waren nog genoeg andere mensen dat het niet eng of naar was, de sfeer was gewoon helemaal prima en de hosts waren nog gewoon aan het werk (wc schoonmaken etc). Weer fikkie gestookt en gebbqt (wij doen vaak worstjes (en vega worstjes zijn veel lekkerder in 'Murica, alleen pittige chipotle is serieus pittig…) mais en zoete aardappel in alufolie en dan bij de kooltjes erbij leggen. Of aubergine grillen etc).

Dag6: Chassahowitzka river campground (26 dollar per nacht), vlak onder Crystal lake en boven Weeki Watchi (ik vind deze naam gewoon te grappig). Super mooie camping, echt een aanrader, ruime plekken en nauwelijks tot geen muggen. We waren er rond 4en, rustig tent opgezet en boodschappen en bbq! :sunglasses:

dag7: Kano gehuurd bij de camping, zeekoeien gezien (omg :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts::heart::heart::heart:) die voor het haventje zwommen, en op de rivier gekanood, gezwommen, vet veel vissen en vogels gezien (geen gators). Was echt top. En lekker rustig! Bijna geen andere mensen (maar niet zo weinig dat het eng was :wink: :stuck_out_tongue: ) In het weekend kan het daar wel heel druk zijn begrepen we maar nu was het perfect. Bij Crystal springs is het drukker en daar kan je ook zwemmen met de zeekoeien, en alhoewel me dat heel gaaf lijkt denk ik dat het niet leuk is voor de zeekoeien en ben ik daarom blij dat we er niet heen zijn gegaan.

Dag8: Naar Cape canaveral, had nog net het laatste plekje opgesnatched van de Jetty Park Campground (stond in de LP en werd ons aangeraden door locals, 47 dollar per nacht). Was zaterdag en dan is die camping blijkbaar al maanden van te voren vol, dus nogmaals supermazzel!
Langs Kennedy Space center want iedereen zei dat dat tof was. Wat ze vergaten erbij te vertellen was dat het 57 dollar pp kost zonder tax… Wij dachten 20, uurtje raket kijken en weer door. Dus we zijn rechtsomkeert gegaan (net als het gezin met twee kinderen waarvan de vader zei: “wtf dit gaat me gewoon 200 dollar kosten, doeiiii”. En toen zijn we naar de camping gegaan en naar het strand en 's avonds vis gegeten bij Seafood Atlantic (aanrader) (had ff geen zin meer in barbecue…)

dag9: Miami Beach, vet duur hotel maar wel heel chill (the Redbury Inn, 245 dollar per nacht). het terugbrengen van de huurauto was een half uur rijden van het hotel, dat (en de taxi a 35 dollar) waren minder chill (is dus de moeite waard om iets meer uit te zoeken en niet vanuit gaan “dat het wel dichtbij is want op Miami Beach”)… Een auto heb je daar iig niet nodig en is alleen maar irritant. Bij het zwembad gechillt en de stad in, beetje winkelen (Victoria’s secret, nieuwe bh gekocht), Sephora (niks gekocht… wel hele avond misselijk geweest omdat ik een luchtje had opgedaan…) en eten bij the Yarnbird (chicken and waffles, superlekker en een hele lekkere hamburger).

Dag10: ontbijt bij de diner op 11th St (EINDELIJK mijn cravings voor french toast vervuld), rondlopen op het strand, lunch halen bij whole foods, naar het strand, beetje zwemmen. 's Avonds eten bij de shake shack (prima)

Dag11: 's Avonds alweer naar huis :frowning: Zelfde als de dag ervoor alleen om half 4 werden we opgehaald met de hotel shuttle…

Op het vliegveld afscheid genomen, vriend weer terug naar Zuid Amerika en ik weer terug naar NL :frowning:

Geen last gehad van de shutdown (was ik wel bang voor).
Maaaaar omdat mijn vriend ruim vliegbudget heeft mocht/kon ik businessclass vliegen :grimacing::sunglasses::scream::scream::scream:
Het was echt zo vet. Ik was op de heenweg met Delta, en terugweg (na overstap op Atlanta en vertraging van 2 uur) met KLM.
Delta heeft ruimere stoelen maar KLM oog net wat sjieker en de stewardessen zijn net wat vriendelijker. En je mag in de lounge waar gratis eten en drinken is (ook cocktails en bier enzo, wat ik niet mag want zwanger dus heb het bij ice tea en decaf gehouden). Dus dan is twee uur vertraging superchill (en snel internet dus kon gewoon netflixen… OMG Amerikaanse netflix, dream come true).

Als iemand nog details oid wil weten dan hoor ik het wel (maar heb al vrij gedetailleerd verteld denk ik).

Oh en volgende maand gaan we nog een week naar New York dus ga het topic nog doorlezen voor New York tips! (vooral voor een niet te duur hotel op een chille (niet times square) plek :sunglasses::sunglasses::sunglasses:

5 likes

Leuk om te lezen! :grimacing: Wij vonden in NY hotel Yotel ideaal! Loopafstand van centrum, dicht bij metro & bus, maar lekker rustig.

1 like

Ja, het zijn compacte kamers, maar goed te doen! Er zit een knopje bij het bed waar je het bed kan inschuiven waardoor je overdag meer loopruimte hebt, maar achter bij de douche is ook nog genoeg ruimte over.

Edit: Toen we daarna 2 nachten in Nomo Soho zaten was het trouwens wel een heeeeeul verschil haha.

Moet je op voorhand nog iets aanvragen als je naar NY gaat?

Leuk! Wij gaan in april een weekje naar Texas (wij hadden zoiets van, waarom wel maar een weekje naar New York en niet een weekje naar een andere plek in de VS.).

We vliegen op Houston en slapen in een AirBnB, vanuit daar naar San Antonio en naar Austin waar we ook 2 nachtjes slapen. Onderweg willen we nog wat natuur bezoeken. Een trail lopen ofzo :slight_smile: Super veel zin in!

3 likes

Bedankt voor de tips!

@Bergamot je hebt inderdaad al een keer een hele hoop tips gegeven en die heb ik allemaal opgeschreven! Had ook nog gekeken voor Het Heywood hotel, maar dat lag een beetje boven ons budget :stuck_out_tongue:

1 like

Wij gaan ook een paar dagen naar Austin! Heb je daar ook tips voor die je wil delen??

1 like

@SissyThatWalk en @PhoebeBuffay
Ik heb even mijn berichtje van eerder gecopy pasted:

Ik ben in 2014 naar Texas geweest! Het is echt mijn lievelingsstaat, iedereen is zo vriendelijk. Houston is ook een redelijk leuke stad, ben niet echt echt geweest… Alleen in de galleria (shopping mall) dat was tof (maar gewoon shopping mall…) En qua restaurants daar (als ze er nog zijn, denk het wel) kan ik je ruggles green aanbevelen (goedkoop en lekker) en underbelly (niet goedkoop, wel heel lekker, en de bar die erbij hoort. En dan vooral de deep fried pig ears zijn super lekker (serieus)). Underbelly bestaat niet meer maar de chef heeft een nieuw restaurant en dat schrijnt ook een aanrader te zijn!

Austin is echt een leuke stad, hoorde dat het wel behoorlijk is veranderd maar nog steeds diezelfde vibe heeft. Op Rainey street zaten allemaal leuke tentjes in oude huizen, dit is nu dus echt anders maar Bangerz zit er nog steeds (en is een aanrader). Qua hotel is het Heywood echt een aanrader, heel sfeervol en echt het leukste hotel waar ik ooit ben geweest.
Je hebt ook de bar “white horse” dat is een hele leuke honkytonk bar (https://www.thewhitehorseaustin.com/) mensen die gaan dansen (en het ook goed kunnen maar je kan ook gewoon meedoen als je dat wil). Je kan ook een beetje lone stars wegtikken aan de bar :wink:

De Barton springs pool is ook leuk. En ik heb daar cowboy laarzen gekocht :smiley: Ook een aanrader. Bij Allens Boots (daar tegen over zit Stags provision, hipster kleding winkel voor mannen). Mijn laarzen zijn van geitenleer maar ze hebben heel veel verschillende.
Verder vond ik tuben op de guadalupe river heel leuk, bij New Braunfields in de buurt. En Bucky’s (het meest bizarre tankstation wat je ooit gaat zien, schijnbaar ook lekker eten). En echte bbq eten bij Lockhart (plaatsje). (wij zijn bij Kreuz geweest maar ze zijn vast allemaal goed).
Bij Austin is ook the Salt Lick BBQ in de buurt, ik ben er zelf niet geweest maar volgens mijn vriend is dat geniaal. Je moet geloof ik wel zelf je eigen drinken meenemen.

Wij hebben toen veel gekampeerd, en vooral Hill country vond ik erg mooi. Wij zijn ook helemaal naar big bend gereden, echt een supermooi park! Nog een ratelslang gezien :scream::scream::scream::scream::scream: en een tarantula in een holletje en in de hot spring gezeten etc.
Wij hebben het toen wel in ongeveer 10 dagen gedaan dus dat is wel een beetje kort…

3 likes

Wij gaan dus deze zomer weer naar Amerika voor de oostkust, alleen we twijfelen welke kant we in het midden op moeten gaan vanaf.

New York, Philadelphia, Washington DC, Blue Ridge Parkway tot Cherokee > … ?? > Florida doorrijden. (19 dagen in totaal)

Moeten we nou langs de kust gaan in het tussenstuk, of via Atlanta/Charlotte/Charleston/Savannah. Zoveel keuzes haha. Tips zijn zeer welkom haha.