Ik hoop zo zo erg dat het Biden gaat worden, maar goed. We dachten 4 jaar geleden ook dat Trump nooit zou kunnen winnen.
Het erge is dat ik bij vanalles dacht âohja, dat is er óók nog gebeurd de afgelopen vier jaarâ. Echt een soort omgekeerde gift that keeps on giving, die kerel
Ik dacht dat we alles hadden gehad maar fake Melania is echt het toppuntđ¤¨
https://mobile.twitter.com/greggrunberg/status/1322315655895371776
Jaaa omg al die roddels en fotoâs toen. Dat was zo fascinerend
I know! Wedden dat die dubbelganger over een half jaar met een tell-all boek komt aanzetten.
De tweet is verwijderd, wat stond er?
Tsjaaaaa i was feeeling the Bern maar Amerika schijnbaar niet.
AOC voor president dan maar.
Huh ik zie hem nog wel gewoon als ik op de link klik. Werkt dit wel? https://twitter.com/TheRealHoarse/status/1322184161571020803?s=09
Het is een promo-video met het nummer van Taylor Swiftâs Only the Young
Volgens mij is hij niet altijd progressief geweest, maar is hij simpelweg op ân gegeven moment van standpunt verandert. En gelukkig maar! De afgelopen ~10 jaar heeft hij wel openlijk LGBT+ rechten gesteund en er campagne voor gevoerd.
Inzichtelijk artikeltje over hoe het met de uitslagen zit. Ben benieuwd wanneer we het nou echt zeker weten, volgens mij kan dat nog wel 1 of 2 weken duren.
Haha ja ik las vandaag in een artikel de kop âpresident Trumpâ en ik was bijna verbaasd, zo van âhuh president?â Ik vergeet soms dat hij daadwerkelijk president van de VS is en niet gewoon een publieke clown die constant domme shit doet.
Goodmorning,
Als je gaat kijken morgen, via welk medium kijk je?
- Amerika kiest via NOS
- Een ander medium
0 stemmers
Heeft iemand buiten de NOS ook nog tips voor interessante liveblogs/podcasts/uitzendingen die dinsdag & woensdag te volgen zijn over het verkiezingsnieuws?
Niet live maar ik ben nu Erik in de verdeelde staten op videoland aan het kijken!
Ben bij aflevering 2 en vind het tot nu toe heel interessant.
Biden is helemaal niet zo progressief. Als je kijkt naar het political spectrum staat hij nog steeds rechts boven en dat is behoorlijk rechts authoritarian. Trump en Biden staan daar ook vrij dicht bij elkaar.
Het verschil is alleen dat het geen Pipo is die maar gekke onzin roept omdat ie boos is dat de aandacht niet meer op hem ligt. Dat erop te vertrouwen is dat hij geen dictatuur afdwingt omdat hij niet kan winnen op de democratische manier. En daarbij de aarde gewoon actief mee naar de klote helpt ook nog.
Ik las in een NOS-artikel dit en vond dat het wel mooi samenvatten:
Mensen die voor Biden stemmen, doen dat grotendeels omdat ze bang zijn voor de gevolgen van nog vier jaar Trump. âNatuurlijk is hij niet mijn ideale kandidaat. Maar hij is een soort reset-knop. We moeten eerst Trump wegkrijgen en daarna zien we verderâ, vindt activiste Annisa Amatul.
Er is nu ook een hele grote âSettle for Bidenâ (social-) mediacampagne aan de gang, opgestart door jonge mensen die niet per se achter hem staan maar gewoon koste wat het kost Trump weg willen.
âSettle for Biden is a grassroots group of former Elizabeth Warren and Bernie Sanders supporters who recognize Joe Bidenâs flaws but know that our nation will not survive four more years of Donald Trump.â
Ja precies, Biden is echt geen perfecte kandidatd. Maar hij heeft wel heel veel ervaring in de politiek, heeft volgens mij geen kwaad in de zin en het is vooral niet zoân onbekwame gevaarlijke clown als Donald Trump. Dat is op dit moment (helaas) al genoeg. âDonât vote for the president, vote for all the other stuff.â
Kwam deze ook nog tegen :
Ja, maar vorige keer hebben toch ook heel veel democraten maar gewoon niet gestemd omdat ze beide keuzes maar niks vonden. Dus goed dat er nu actief gecampaigned wordt voor âSettle for Bidenâ, dat zal wellicht toch wat mensen over de streep halen om iig hun stem uit te brengen. Het percentage Amerikanen wat normaal stemt is zo bedroevend laag (snap ik ergens ook wel, met al die rare regels per deelstaat wat stemmen niet direct aanmoedigt, maar toch)
@Dombo die tweede ik gniffelde er een beetje om maar het is toch om te jankenâŚ
Als de democraten zijn dan gebruiken ze Biden als one term president. Dus iemand die alleen 4 jaar blijft zitten. Daarna kunnen ze een progressieve en jongere kandidaat naar voren schuiven. Hij is nu 77. Iemand van 81 hoort lekker met pensioen te gaan in plaats van het land te besturen. AOC for president haha.
John Oliver heeft (alweer) een hele goede aflevering gemaakt over waarom Trump en Barr zo gevaarlijk zijn. Ik hoop zo dat het een blue wave wordt haha. Nog 4 jaar Trump is rampzalig.