Amerikaanse presidentsverkiezingen 2024

House of Cards is fantastisch, zeker kijken!

1 like

Ik moest wel even lachen :joy:

49 likes

Dit was niet tijdens de bestorming. Maar ervoor nog, voor hij ging speechen

1 like

Hahaha oke nvm. Vond het al een rare bunker.

1 like

Ik weet ff niet meer precies wie er aan het woord was maar oa de burgermeester en hoofd van politie (dacht ik)

Het ging over de mensen die waren overleden inclusief naam + leeftijd. En over het aantal gearresteerde en dat ze met de fbi + politie nu op zoek zijn naar iedereen die betrokken was + op capitol ground.

Ze hadden politie daar klaar staan maar niet de verwachting dat dit in zo een grote schaal ging gebeuren inclusief het binnen vallen van het capitol. Er is daar een verschil tussen de district en national police force en de national guard. De burgermeester is gemachtigd om degene die daar aanwezig waren aan te sturen maar niet dus de national guard en als ik het goed zeg de national force. Daar moest zij dus op toestemming voor wachten die ze niet kreeg.
Die stonden op een gegeven moment wel standby tot die toestemming er was

De avond klok was ingesteld zodat ze gemachtigd waren om mensen te arresteren maar was dus 3 uur later pas na invoeren omdat het allemaal volgend de wet/recht moest zijn. Dit zodat alle arrestaties gerechtgeldig zouden zijn.

Ze bleef wel zeggen dat ze het echt niet hadden verwacht en dachten dat het genoeg was wat er stond. Ze gaan nu hogere hekken neerzetten en extra beveiliging voor de komende dagen.

Hopelijk heb ik het zo goed samen gevat :slight_smile:

16 likes

Een vrouwen tepel is binnen 20 seconden verwijderd maar Facebook had 4 jaar bedenktijd nodig voor Trump onjuiste, opruiende en rascistische uitspraken… Djeez

20 likes

Ben wel blij om dit guilty pleasure nummertje weer even te horen!

1 like

Als je deze foto ook zou laten zien aan iemand uit 2020 dan zou die vast denken, wtf is Covid zo gemuteerd dat we nu in Mad Max fury leven.

8 likes

@kali dit en die toestemming moest van hoger af komen en uiteindelijk heeft pence die toestemming gegeven omdat trump dat niet deed
https://www.cnn.com/2021/01/06/politics/pence-national-guard/index.html
“As the chaos unfolded, doubts were raised about whether Trump would order the DC National Guard to respond due to the slowness of the response. Public statements by acting Defense Secretary Christopher Miller and other top officials suggested it was Pence who ultimately approved the decision. Miller’s statement Wednesday seems to indicate he did not even speak with Trump, discussing the matter with his deputy instead as sources told CNN the President was reluctant to even denounce the violence being carried out in his name.”

3 likes

Haha ik dacht even huh wat heb ik over tepels gepost? Ben het met je eens, dit had jaren geleden al moeten gebeuren.

Ja naar dat gedeelte gingen ze nu ook meer onderzoek doen. Waarom er niet meer mensen social media hebben gecheckt, undercover agenten tussen de riots etc.

1 like

Die vind ik ook zo ongelofelijk. Waarom hebben de veiligheidsdiensten het internet niet in de gaten gehouden.
Alles stond letterlijk uitgestippeld op een Trump forum.
Bizar dat ze zoiets over het hoofd zien, of gewoon negeren/afdoen als niets.

4 likes

Hier staan alle verdachten op.

Dit zijn vast allemaal succesvolle mensen met veel potentie. Edit: De man in het midden heeft een pasje vastgemaakt met zijn baard.

6 likes

Snap ik ook niet! Ze lieten net op cnn wat fotos zien van riots en een aantal zijn al bekende van de fbi/politie omdat ze in extremiste groepen zitten.

En ze zeggen nu dat Pence was gedwongen tot een coup door Trump. Dus zelfs dat was al bekend bij diverse mensen :woman_shrugging:t5:

voor zover ik begrijp is de national police force een nieuw ding wat opgezet is door trump’s administration tegen riots en dergelijk, dus grote kans dat hij daar ook over regeert

2 likes

De arrogantie en dommigheid van die mensen ook. Compleet met je gezicht open en bloot binnenlopen alsof je helemaal in je recht staat. Ook die vrouw die met traangas was besproeid en nog net niet dr adres geeft aan de journalist. 🤦

18 likes

Heel treffend, helaas

Wie zeggen dat?

1 like
3 likes