Amerikaanse presidentsverkiezingen 2024

Classic

76 likes

hear hear :raised_hands:

11 likes

Nou in alle films die ik heb gezien over een aanval op amerika/overheid was de president de moeite waard om te redden en kwamen er binnen no time van alle kanten professionele hulp zodra er 1 indringer was. Stel je even de film Olympus has fallen voor met Trump als president​:rofl::rofl:
Edit: suffe spelfout gewijzigd.

5 likes

Foto’s van hoe het er binnen aan toe is.

2 likes

Zuckerberg heeft een half uur geleden een bericht gepost dat Trump voor onbepaalde tijd maar in ieder geval 2 weken geblokkeerd blijft op Facebook en Instagram.

Edit: https://www.facebook.com/4/posts/10112681480907401/?d=n

19 likes

Heerlijk, hoop dat Twitter snel volgt. Maar waarschijnlijk verpest hij het anders ook wel voor zichzelf 🥲

Hoe gaan de komende dagen eruit zien? Ik las dat een aantal mensen bezig zijn met een impeachment procedure. Hoe snel gaat zoiets? Wat is de gang van zaken? Wie of wat kan ik hiervoor het beste volgen (op Twitter)?

1 like

als het 25e amendement gaat gebeuren heeft hij ook nog een kans om het aan te vechten, dus zal denk ik niet vandaag worden maar:
jessicayellin op insta/twitter
https://instagram.com/jessicayellin
https://twitter.com/jessicayellin

edit, alhoewel:
“It also provides that a president can be removed if the vice president and a majority of the cabinet determines he or she is “unable to discharge the powers and duties” of the office. If the president contests the finding, and the vice president and cabinet persist, Congress can order the president’s removal by a two-thirds vote in both chambers.”

5 likes

Chill thanks! :slight_smile:

ik zie alleen net dat ze niet zo actief is op twitter, maar op insta plaatst ze ook veel uitleg filmpjes enzo dus zeker een follow waard!

DC officials geven nu een toespraak (cnn)

2 likes

Uiteraard net als ik besloten heb cnn voor het eerst vandaag uit te zetten :nerd_face:. Snel weer aangezet!

2 likes

Nu wel veel duidelijker waarom er zo laat werd ingegrepen.

En hiervoor was dat de fbi een zoektocht is begonnen naar alle mensen die betrokken zijn geweest

Ben wel onder de indruk van deze persco.
Het begint nu ook bij mij in te dalen hoe erg dit eigenlijk is. Een regelrechte terroristische aanval op de overheid en de democratie.

Ik vind vooral de burgemeester verbaal erg sterk overkomen.

Ik blijf het wel gek vinden dat ze zo vaag doen over de doden die zijn gevallen.

6 likes

Ja ik vind haar ook heel goed over komen. Ook heel duidelijk de procedure uitgelegd hoe ze de national guard wel of niet konden inschakelen.

Ik moet hier wel weer om lachen hoor. Er waren dus serieus Amerikanen die dachten dat die engerd met die hoofdtooi Jay Kay van Jamiroquai is :rofl::rofl:

'mericans 🤷🏼

19 likes

Hebben jullie House of Cards gekeken? Door al het Amerika nieuws ben ik toch wel benieuwd naar deze serie. Is it any good?

Joh ze kunnen van al deze gebeurtenissen een complete nieuwe spin-off maken.
Maar ik heb het gezien! Vond vooral de laatste 2 seizoenen wat minder maar zeker de moeite waard!
Eigenlijk zou ik het nog wel een keer willen zien nu, toch wat meer achtergrondkennis :yum:

3 likes

Homeland heeft ook een seizoen dat over een (fictieve) Amerikaanse president gaat, heel tof seizoen! Sowieso bizar goede serie om te zien als je dat nog niet hebt gedaan.

Edit: dat is seizoen 6

3 likes

Ik vond de eerste seizoenen heel leuk. Laatste seizoen heb ik niet afgekeken. Homeland vond ik ook echt leuk om te zien.

1 like