Amerikaanse presidentsverkiezingen 2024

Hahaha wat een kneus, zit echt breeduit te grijnzen van deze foto

Ik ga naar bed, ik kijk morgen de speech van Biden wel even terug. Bedankt voor de afgelopen dagen, erg fijn dat jullie er waren om lief & leed mee te delen! Ben doodmoe van alle indrukken en emoties (en de gebroken nachten haha) :heart:

16 likes

Hahahahahaha wat een foto. Mijn kind gaat precies zo kijkend in een hoekje staan als hij geen snoepje mag om 7 uur smorhens.

13 likes

FB_IMG_1604782622949

18 likes

afbeelding

32 likes

Hahahahahaha

afbeelding

27 likes

Heb ter afscheid nog weer lekkere snack in huis gehaald! Zure matten :tongue:

2 likes

Whahahaha iemand met een bord we grabbed him by the ballot :joy::joy::joy::joy::joy::joy:

28 likes

Ik hoop dat Obama bij de inzegening van Joe weer een tankleurig pak draagt om zijn former running mate te supporten. :stuck_out_tongue_winking_eye:

6 likes

Wat ik eigenlijk wel interessant vind, wat was nou eigenlijk hét omslagpunt voor CNN dat ze besloten om Biden tot winnaar te callen?
Wat voor informatie was daarvoor binnen gekomen?
Ik kan nog niet helemaal vinden wat ik zoek op google haha

Pennsylvania

3 likes

Er kwamen stemmen binnen uit Philadelphia, waarvan 85% voor Biden was. Dat maakte het verschil van geheel Pennsylvania groter in het voordeel van Biden, met genoeg verschil dat de staat gecalled kon worden en hij op 273 kiesmannen kwam.

1 like

De drempel van 0.5% verschil in stemmen was niet meer van toepassing. In Pennsylvania mag je tot 0.5% een hertelling aanvragen, met de 30000 stemmen die Biden voor stond, was het boven die 0.5%. De waarschijnlijkheid dat Biden uit zou lopen was zo groot, dat de hertelling als grens werd gebruikt denk ik.

3 likes

Hahaha hoe lang heb je lopen wippen joh

Edit: oh m’n tel laadde niet dus dit was al ene uur terug, maar tkch

1 like

@Masterchef @Stofdoek bedankt!! Ik had echt even gemist dat het door Pennsylvania kwam (het duizelt nogal Georgia-Nevada-Pennsylvania-Arizona in m’n hoofd haha)

Door wat jullie zeiden vond ik dit artikel nog: https://apnews.com/article/ap-called-pennsylvania-joe-biden-why-f7dba7b31bd21ec2819a7ac9d2b028d3

2 likes

Haha sorry ik was echt super kort maar werd er weer uitgegooid :rofl:

1 like

Over vier jaar kunnen we dit opnieuw doen, dan kan Trump weer meedoen. :upside_down_face:

3 likes

Kan me haast niet voorstellen dat de republieken hem zouden steunen na hoe hij zich nu opstelt lol

11 likes

Fingers crossed dat hij het nu nog extra gaat verkloten bij de Republikeinen dat ze hem niet eens meer als kandidaat willen hebben :crossed_fingers:t3:

Edit: wat @Tunnelvisie hierboven zegt :slightly_smiling_face:

3 likes