Amerikaanse presidentsverkiezingen 2024

Ik denk dat het ook afhangt van welke bronnen mensen raadplegen om zich te informeren. Ik keek eergisteren even Fox nieuws omdat ik het interessant vind om te zien hoe verschillende kanalen de informatie weergeven (en ik had begrepen dat zelfs Fox nieuws een kritischer geluid lied horen over Trump, dat viel tegen…). Op Fox ging het op dat moment over de vermoedens van fraude en lieten ze iemand zien die vertelde dat ze tijdens het tellen van de stemmen met haar groep republikeinen niet binnen mochten komen om toezicht te houden en dat ze eenmaal binnen stemmen hadden aangetroffen waar mee gesjoemeld was. Ze had ook gefilmd hoe ze buiten werden gehouden en dat er houten planken voor de ramen werden gedaan zodat mensen niet naar binnen konden kijken (dat lieten ze ook zien). Het werd allemaal als zeer verdacht gepresenteerd, de presentatrice van Fox sprak ook haar verontwaardiging uit en gaf aan dat dit onderzocht moest worden en suggereerde dat het niet kon dat de democraten op deze manier probeerden te winnen. Ook werd het republikeinse beleid opgehemeld en de democraten juist niet en er werd aangegeven dat Trump aan alle kanten door de media negatief werd neergezet en tegen werd gewerkt.
Als dat je nieuwsbron is en al je vrienden op social media ook alleen maar dit soort zaken delen en je je er verder niet zo in verdiep kan ik me voorstellen dat er mensen zijn die helemaal geloven dat er fraude is gepleegd en dat Trump geweldig is en de media alleen maar ‘fake news’ verspreid. Ik ben dus ook wel benieuwd of Trump stemmers gaan accepteren dat Biden heeft gewonnen.

3 likes

Interessante podcast over deze evangelische christen in oa Missisippi (armste staat van VS en sterk racismeverleden, maar deze podcast zoomt juist ook in op de ‘gewone’ mensen, en niet op de trump-gekkies)

3 likes

Je moet er bij Fox wel.rekening mee houden dat ze verschillende programmas hebben. Opinie zoals Fox & Friends (favoriete programma van Trump) maar ook ‘gewone’ nieuwsprogrammas die veeeeel milder zijn.

3 likes

Nog een interessante podcast voor hier: Radiolab - de aflevering What if?
Een groep politieke experts hebben een zogenaamde ‘wargames’ gespeeld, verschillende simulaties gedaan wat er kan gebeuren na de verkiezingen. En ze komen erachter dat er veel mogelijkheden zijn om het proces te vertragen. En dat veel zaken voortkomen uit traditie, maar nergens op papier staan en wettelijk geregeld zijn. Interessant en eng.

6 likes

Ja daar heb je gelijk in en dit was natuurlijk ook een momentopname. Ik was alsnog verbaasd over hoe gekleurd het nieuws werd weergegeven en kon me voorstellen hoe polariserend dat kan werken.

2 likes

Ja he? Dat belooft nog wat voor de komende tijd. Ik haal pas opgelucht adem als Biden is geïnaugureerd.

5 likes

Ja dat zeker! Ik belandde laatst in een stukje opinie en schrok ook wel vand e toon. De presentatrice zei: ‘China gaf ons het virus, het virus gaf ons stemmen per post en het stemmen per post heeft nu gezorgd voor bergen onwettige democratische stemmen’. En ze deed ook nog met stemmetjes een democraat na die iets zei over de verkiezingen. Alsof Zondag met Lubach het NOS 8 uur journaal is zeg maar.

1 like

Ik vroeg laatst aan Amerikanen in Nederland welke nieuwsbron echt onafhankelijk is. Zij zeiden dat dat moeilijk te zeggen is maar vinden NPR wel goed. Misschien interessant om eens te bekijken of te vergelijken met bijvoorbeeld cnn.

1 like

Klopt. Anderson Cooper noemde Trump op tv een obese schildpad die op zn rug lag te spartelen (en heeft daarvoor excuses aangeboden)

4 likes

Lang artikel, maar de geïnterviewde psychologen hebben goed voorspeld hoe Trump zou gaan reageren op zijn (toen nog mogelijke) verlies.

6 likes

O jongens. OpHeF!1!

Tijdens de memorial day ceremonie kiest Melania er voor om, in plaats van haar man te armen/hand vast te houden, te armen met een militair.

Ik denk dat dit eerder bij FF boulevard thuis hoort, maar ik ga hier zo goed op.
The SHADE :rofl:

49 likes

Zie haar er ook voor aan dat ze gewoon onder de paraplu wilt lopen hahaha

5 likes

O, ik geloof heus dat dat de reden is.
Maar waarom kan Trump niet zelf een paraplu vasthouden waar ze beide onder kunnen?
Juist met alle geruchten wil je toch niet extra benadrukken dat je elkaar niet uit kan staan?

I mean…

En dan dit:

48 likes

True hahaha. Dit contrast maakt het wel erg ja.

Te lief trouwens hoe Obama overal de paraplu vasthoudt :heart_eyes:

1 like

The trump show uitgekeken, om toch nog in Amerikaanse president sferen te blijven maar begonnen met netflix the designated survivor.

4 likes

Ah ik ben echt een beetje verliefd op Obama🤭

16 likes

Ik ben aan deze begonnen hahaha. Ik ben christen maar dit is next level :smile:

1 like

Ahw hoe ze ook de armen om elkaar heen slaan

1 like

Ik ben ermee gestopt omdat ik maar bleef wachten tot hij riep: damn it! of TELL ME WHERE THE BOMB IS

4 likes

Ah ik heb net Knock Down The House gezien op Netflix. Echt een aanrader en heel inspirerend integenstelling tot alle Trump docu’s.

12 likes