Amerikaanse presidentsverkiezingen 2024

Ja hoor het net, ga dan ook niet opblijven haha

1 like

Te vroeg wakker en wat doe je dan, juist CNN aanzetten met Mr. King on the Magic Wall. Heerlijk!
Super close nu allemaal, Warnock loopt iets voor (35000 stemmen voorop) en Ossoff nog net niet (2000 stemmen achter) En wat ik begreep is dat vooral in blauwe counties nog stemmen worden geteld.

1 like

Wat spannneeeeend!!

Ossoff staat nu 3500 stemmen voor en Warnock 40.000! It’s blue! :blue_heart:

Tien min later; CNN projects Warnock for the seat!

16 likes

Yes goed nieuws!

3 likes

Goedemorgen, ik word zojuist pas wakker maar wel lekker wakker worden zo met CNN

3 likes

Dit had ik totaal niet verwacht! Inderdaad heel goed nieuws om wakker bij te worden.

3 likes

Ik heb CCN op de achtergrond aan staan en hoor echt zo van: ‘Tells you everything how screwed up the situation in our country is’. Het gaat nu volgens mij over dat van Pa. GOP senators. Dat filmpje klonk ook best heftig :zipper_mouth_face:

4 likes

Wow, ik had wel gehoopt maar niet verwacht dat ze allebei een plek kregen in de senaat. Heel mooi, ook niet vervelend om jon ossof nog wat langer rond te zien hobbelen op tv.
Weet iemand wie de senator majority leader zou zijn als ze inderdaad allebei winnen? Chuck schumer? Ik hoop dat Mitch Mcconnel aan het huilen is.

2 likes

Senate minority leader Mitch McConnell :tada: dat klinkt zo goed.

5 likes

Ik vind echt niet vaak iets van het uiterlijk van mensen maar ik ben ervan overtuigd dat Mitch Mcconnel zijn ziel heeft verkocht aan de duivel en voorwaarde van de deal was dat hij in een schildpad wordt veranderd.

14 likes

Ik ben het helemaal eens met deze theorie. Stop the turtle.

Ik ga echt helemaal stuk op de CNN presentatoren. Ze zijn het zo zat van haha “Trump has hit a wall. The US constitution.”
:weary:

7 likes

Heel fijn nieuws, had het niet verwacht! Heb CNN inmiddels ook al weer een paar uur aan staan haha

Volgens mij is het bijna half 8 daar. Dan zouden een aantal bureau’s ook weer verder gaan tellen. Maar denk dat het wel duidelijk is.

Wat verder wel spannend is vandaag wat gaat Pence doen voor Trump? Want hij hoeft de vergadering alleen maar te voorzitten en orde te bewaren. Of gaat hij heel dubieus stemmen verwerpen zoals Trump graag wilt of houdt hij zich netjes aan wat in de enveloppen zit en wordt hij door Trump dadelijk ook weggezet als verrader?

Ben ik ook heel benieuwd naar! Dat gedeelte begint over 1,5 uur toch?

Wat hij ook gaat doen, er is gewoon geen goede uitkomst voor hem. Of hij steunt Trump en dan heeft hij geen carrière meer zodra Trump weg is. Of hij stemt tegen Trump en dan wordt hij bestempeld als verrader.

Ik ben ook heel erg benieuwd hoe het vandaag in Washington gaat. Met de pro-trump demonstratie waar Trump zelf ook komt speechen. Gisteravond ontstonden daar ook al relletjes.

1 like

Volgens mij om 1 uur daar, dat is 7 uur hier @Airy-fairy ? Durf het even niet met zekerheid te zeggen. :sweat_smile:

Ja precies @anon43983847 Pence is sowieso de sjaak!

Nou komende uren staat CNN aan op de achtergrond.

3 likes

Georgia is dus een perzikkenstaat. Heb toevallig wel perzikkenyogurkwarksubstantie in huis. :sunglasses:

3 likes

Jaa volgens mij om 1 uur daar en 7 uur hier inderdaad, volgens mij is het de coverage van CNN die zometeen begint

2 likes