Babynameninspiratie (Deel 1)

Ik zie steeds vaker dat mensen namen met een Y aan het begin als een -dj- uitspreken.

Bijv. een oud-collega had een Yazz en dit sprak ze zelf dus uit als -Djes-. En een Yasmine bij iemand anders is dus -Djesmin-.

Het voelt zo onlogisch maar natuurlijk mag iedereen zelf bepalen hoe ze het willen schrijven. :sweat_smile:

4 likes

Waar ik me ook aan erger is dat soms te pas en te onpas streepjes op namen worden gezet die we in de Nederlandse taal niet eens kennen of die geen toevoeging zijn aan de uitspraak. :sweat_smile:

9 likes

Ik heb tot de bevalling ook tussen 2 namen blijven twijfelen. Op het moment zelf de knoop doorgehakt (vooral door mijn.vriend) en het klopt nu helemaal.

2 likes

Even een terugkoppeling. Ik kreeg als reactie op deze post meerdere keren de tip om het met mijn schoonzus te bespreken. Laatst was er een geschikt moment, dus heb het benoemd. Ze vond het helemaal niet erg en juist heel lief dat ik het even checkte. Ze vond het stiekem ook leuk dat ze nu een deel van de naam al weet (mocht het een jongetje worden). Dus thanks!

17 likes

Bij de eerste was het ook zo. Maar nu twijfelen we ook over de overgebleven namen.

Denk als eenmaal zover is, we het wel weten.

2 likes

Moeten we nog eens met je meedenken, of denk je dat je alle namen wel zo’n beetje hebt gezien?

1 like

Ik heb dit topic doorgezocht en veel sites. Maar suggesties zijn altijd welkom.
Ik neig nu naar Felix of Victor, en mijn partner Lukas en Casper.
En mijn man wilt geen naam die eindigt op een N ivm de achternaam.

Floris dachten we eerst maar familielid heeft net baby zo genoemd.
Ik zit zelf heel erg in de F of V hoek.

1 like

Victor, Felix en Casper stonden ook op onze lijst. Uiteindelijk bij de geboorte gekozen tussen Victor en een naam die mijn man net iets liever wilde. Ik had ook de naam van onze dochter al ‘doorgeduwd’ dus in the heat of the moment na de geboorte zijn wens gevolgd. Stiekem wel een beetje spijt van :sweat_smile: hoewel de naam die we nu hebben wel heel goed bij onze zoon past.

Wat verder nog op mijn lijst stond:
Bruno, Roemer, Zeger, Julius, Willem, Milo, Abel, Midas, Marius, Magnus, Freek, Jacob, Hugo, Merijn, Klaas, Elias, Isaac, Simon, Faber, Seth, Rover, Menno en Friso

3 likes

De namen die jij noemt en de veel van de namen die @Zitzak noemt stonden ook op onze lijst.
Wij hadden ook nog Oscar, Arthur, David, Fedor, Fedde, Fedja, Filip en Viggo.

2 likes

Dat vind ik alle vier wel hele leuke namen!

3 likes

Paar van jouw lijstje hadden we eerst ook, Hugo bijvoorbeeld maar ook directe omgeving heeft die naam.

Ik denk als zover is, ik toch laatste woord heb omdat baby zijn achternaam heeft. Zei mijn man zelf. Liefst had ik mijn achternaam maar dat was iets wat hij weer graag wilt.

@Hetty Viggo en Arthur vind ik ook leuk alleen mijn man echt niet.

5 likes

Voor mij passen ze in dit rijtje;

Romee, Loa, Lizzy, Niene, Bibi, Philou, Nola, Yuna, Vieve, Maeve, Yara, Ise

5 likes

Saar, Noor, Bodi, Izzy, Laurie, Moos, Coco, Scottie, Teddy

4 likes

Misschien Joris nog? Vind het qua stijl wel bij passen

3 likes

Ook niet echt, hadden we eerst ook nog en Jonas en Joshua.

4 likes
  • Olivia
  • Eloise

0 stemmers

2 likes

Jaaa, ik vind Penelope ook zo schattig. Maar in NL klinkt dat gewoon niet lekker, super jammer. M’n man vindt het overigens ook niks. Meh.

4 likes

Ja klopt, maar ik bedoel dan in het Engels uitgesproken. Dat vind ik heel schattig klinken. Overigens geen jongensnaam ook, dus misschien geen correcte reactie :sweat_smile:

1 like

Georgie en Stevie voor een meisje :heart_eyes:

5 likes

Ah ik vind Piper ook zo leuk! Maar idd… In NL niet zo gangbaar :sweat_smile:

3 likes