Dat is dus ook wat mij een beetje tegen staat! Terwijl hij eerst wel op één stond…
Ja vind ik ook heel leuk!
Dat is ook weer zo! We twijfelen nog even door
Nou dacht ik over de naam uit te zijn. Heb ik toch nog een kanshebber.
Welke naam is leuker?
- Violet
- Lily
0 stemmers
Hier ook heel veel tegenstellingen. Over deze waren we het wel eens:
Dante
Teo ( zonder h dan)
Mateo
Lea
Marnie
Wat ik mooie naam vind/ vond:
Alex
Elvis
Luna
Adam
Holden
Maar mijn man vindt veel van deze namen te Amerikaans ( is ook zo maar vind ik leuk).
zou je violet dan op z’n nederlands uitspreken dus vioolet of op z’n engels zoiets als vaaiolet? Ik vind engels dus wel leuk!
Wel echt op zijn Nederlands! Op zijn Engels vind ik ook mooi trouwens
Jongensnamen vind ik echt moeilijk! Kan nog alle kanten op, maar ben benieuwd:
- Adam
- Morris
- Samuel
0 stemmers
We zijn er nog niet uit en het is bijna zover
Ik hoop dat als we hem zien, denken jaaa dat is een X
Inspiratie gevraagd! Wij waren er al heel snel uit over hoe onze dochter zou heten als ze een jongen was: Job. Maar nu ben ik zwanger van de tweede en vind ik de naam (mede door de betekenis: bedrieger) niet zo mooi meer. Mijn vriend vindt het mega jammer want die heeft gewoon in zijn hoofd dat het Job wordt als het een jongen wordt.
Nu zijn er best veel jongensnamen die ik leuk vind, maar die zijn allemaal vergeven aan kinderen die dicht bij ons staan: Gijs, Tijn, Jent, Sam, Pim, Cas, Lenn. Heeft iemand nog nieuwe (out of the box) inspiratie voor ons?
Kay?
Jelte
Dex
Mats
Jur/Jurre
Fedde
Jort
Teije
Seb
Jip, Joep, Mats, Lars, Stijn, Vic, Seb, Max, Just, Siem?
Bram of Tom?
Ik heb nooit geweten dat Job “bedrieger” betekend en met mij denk ik vele anderen. Sowieso hebben veel namen betekenis vanuit de bijbel, maar volgens mij is dat niet iets waar we nu nog bij stilstaan.
Dus ik zou Job gewoon nog steeds gebruiken, maar dat zou ik doen. Ik snap ook dat jij het mede door de betekenis, die er ooit aangegeven is nu een minder leuke naam vind.
betekenis van de naam Job
Job is een jongensnaam die is afgeleid van Jacob. De naam Jacob komt uit het Hebreeuws, maar de precieze betekenis ervan is onzeker. Mogelijk is het ‘hij zal beschermen’. Vanwege het verhaal van Jakob en Ezau in de Bijbel wordt de naam vaak verklaard als ‘bedrieger, hielenlichter’.
-Dus het kan net zo zijn dat Job “hij zal beschermen” betekend. Ik zelf zal er persoonlijk niet te zwaar aantillen als je de naam echt leuk vind.
Tuur
Roef
Stef
Giel
Rens
Jens
Flip
Sven
Tijn
Finn
Tim, Tom, Jens, Jilles, Duc, Loek, Niek, Guus, Ole, Rein, Boris, Pelle, Noud
Pepijn
Loek
Wauw wat een antwoorden! We gaan ons lijstje weer aanvullen met nieuwe ideeën .