Babynameninspiratie (Deel 1)

Meisje

4 likes

Ik moet bij Foof aan Foofur denken

2 likes

Cas
Jim
Job

Nikki
Romy
Demi

2 likes

Milan
Hidde
Jelte
Fedde
Lasse
Teije/Thije

Marthe
Jinte
Esmee
Aimee
Valerie

1 like

Ik zou je mening over die namen niet laten afhangen van een forum, gaat erom wat jij/jullie leuk vinden. Vraag me wel af: spreek je dit uit als loeva en oena? Ik vind Oona leuker omdat dat een bestaande naam is in Ierland volgens mij, louva komt een beetje over als Loua met een v. Maar goed smaken verschillen!

5 likes

Ik heb dat destijds ook gedaan met de naam die wij onze baby wilden geven en het was echt overwegend ‘niet leuk’ :sob:. Toch was dit de naam voor ons, maar ik heb hierdoor zo enorm lopen twijfelen en bijna niet gedaan. Uiteindelijk toch gegeven en helemaal blij mee.

19 likes

Oona is de naam van het hoofdpersonage van een (hele leuke!) kinderserie op Netflix, weet niet of je dat erg vindt

image

7 likes

Ona (met 1 o dan, zelfde uitspraak) is een super populaire naam in Catalonië de laatste jaren. :slightly_smiling_face:

2 likes

Mijn dochter kijkt hier echt heel graag naar. Vind het zelf ook wel leuk, 100% beter dan coco melon 🫢

2 likes

Een greep uit de bijzondere namen die ik deze maand in de WIJ tegenkom

Dochter

• Moïs
  • Shira
  • Raemi
  • Thyra
  • Indy-Joan
  • Jaina

0 stemmers

Zoon

• Ferron
  • Broly
  • Vik
  • Zane
  • Wess

0 stemmers

3 likes

Wil je weten wat ik het meest bijzonder vind of het mooist haha

7 likes

Haha welke je zou kiezen voor je kind!

2 likes

Vik is toch een mega standaard naam? Althans, hier in NL.

4 likes

Ik woon zelf ook in Nederland en ken m niet zo. Victor uiteraard wel, maar Vik niet dus vandaar dat die er tussen staat

Edit

De naam Vik is 80x gegeven in 2022 tegenover Sem (als random veelvoorkomende naam) die 582x gegeven is. Niet super zeldzaam dus idd, maar ter vergelijking is Broly of Wess dan weer niet eens in de database te vinden, wat betekent dat de naam <25x gegeven is haha

2 likes

Ik ben zo ingesteld op pesten dat ik nooit vik kan doen omdat het in mijn hoofd gelijk pik wordt :joy:

6 likes

Nog nooit gehoord.

@the.rebel.club moeilijke keuze bij de jongensnamen, vind ze allemaal niets :sweat_smile: En Moïs vind ik meer een meisjesnaam.

2 likes

Zijn dit namen voor een veulen of voor een baby?

12 likes

We hebben ook eens het alfabet langsgegaan, vond ik leuk dus hier een poging tot nogmaals.

A:

• Ava
  • Anna
  • Aurora
  • Amélie
  • Abby

0 stemmers

B:

• Bobbie
  • Belle
  • Babette
  • Brooklyn