Onze jongste staat niet eens in de top 150 en het zou kunnen dat ie met een kindje met dezelfde naam in de groep komt op de opvang :’)
Oh dat wist ik niet en ik ken er 4 die Vajèn heten
Leuk om te zien deze poll!
Wij vinden een Bijbelse naam fijn / belangrijk en een niet te lange, makkelijk uitspreekbare naam. Ook is het fijn als de afkortingen met de achternaam niet raar zijn en de namen van de kinderen niet met dezelfde letter beginnen. En de a klank op het einde vinden we mooi!
Oh en vernoemen (wat eerste naam betreft) doen we ook niet aan, teveel gepuzzel en gedoe (en lelijke name vroeger haha).
We zijn weer op jacht naar een jongens en meisjes naam . Wat is dat toch moeilijk weer…
Iemand aanvulling in deze lijn? De namen van onze kinderen staan er tussen , dan worden die ook niet meer genoemd
jongens
Noud
Thomas/Thom
Xander/Sander
Daan/Danië
Thijs
Lucas
David
Julian
Niels
Jesse
Meisjes
Cato
Eline
Suze
Noor/Nore/variant op …
Bente
Yara
Siem
Floris
Pepijn
Lars
Loek
Fedde
Lieke
Louanne
Sanne
Elodie
Dani
Liva
Jenthe
Senna
Fenne
Jolien
Isa / isabeau
Mara
Lieke
Lara
Niek
Mart
Tiemen
Asking for a friend (echt)
- Fauve
- Foof
0 stemmers
Je spreekt het precies hetzelfde uit maar Fauve is misschien hipper
FOOF?!?
Ja ze had dat gehoord en vond dat leuk. En toen zei ik o ik ken ook iemand die zo heet maar dat schrijf je als Fauve. En nu twijfelt ze. Foof past wel leuk bij simpele jongensnamen vind ik
Voor een jongen of een meisje? Ik ken iemand die haar dochter Fief genoemd heeft. Dat vind ik dan wel weer lief.
Foof zou ik zelf niet doen denk ik… ik denk dat weer eerder aan Foef verkeerd gespeld
Meisje
Ik moet bij Foof aan Foofur denken
Cas
Jim
Job
Nikki
Romy
Demi
Milan
Hidde
Jelte
Fedde
Lasse
Teije/Thije
Marthe
Jinte
Esmee
Aimee
Valerie
Ik zou je mening over die namen niet laten afhangen van een forum, gaat erom wat jij/jullie leuk vinden. Vraag me wel af: spreek je dit uit als loeva en oena? Ik vind Oona leuker omdat dat een bestaande naam is in Ierland volgens mij, louva komt een beetje over als Loua met een v. Maar goed smaken verschillen!
Ik heb dat destijds ook gedaan met de naam die wij onze baby wilden geven en het was echt overwegend ‘niet leuk’ . Toch was dit de naam voor ons, maar ik heb hierdoor zo enorm lopen twijfelen en bijna niet gedaan. Uiteindelijk toch gegeven en helemaal blij mee.
Oona is de naam van het hoofdpersonage van een (hele leuke!) kinderserie op Netflix, weet niet of je dat erg vindt
Ona (met 1 o dan, zelfde uitspraak) is een super populaire naam in Catalonië de laatste jaren.
Mijn dochter kijkt hier echt heel graag naar. Vind het zelf ook wel leuk, 100% beter dan coco melon 🫢
Een greep uit de bijzondere namen die ik deze maand in de WIJ tegenkom
Dochter
- Moïs
- Shira
- Raemi
- Thyra
- Indy-Joan
- Jaina
0 stemmers
Zoon
- Ferron
- Broly