@Zitzak Sorry voor de tag, maar jij hebt toch een affectie met namen? Zou ik je even mogen pb’en? Ons kindje wordt onverwachts eerder gehaald (met 33 weken) en we zijn er nog niet uit qua tweede naam.
Jazeker!
- Noah
- Luca
0 stemmers
Ik ben nu 26 weken zwanger en we hebben nog geen naam. We weten het geslacht ook nog niet. Hebben jullie wat aan babynamenboeken gehad? Ben bijna geneigd om toch zo een boek aan te schaffen
Omg same! Alleen 30 weken zwanger, geen geslacht, geen naam… al twijfelen we over 2 jongens en 2 meisjes namen hahaha
Haha moeilijk hè?! Maar jullie hebben tenminste wel iets Wij hebben trouwens wel een tweede naam voor 1 geslacht ivm vernoeming maar daardoor vallen wel veel namen af omdat ik bepaalde letters/klanken in die combinatie gewoon niet lekker vind klinken.
Hebben jullie de kinder app ook al gebruikt?
Nee, nog niet. Ga het nu installeren!
Edit: goeie app. Ik ben al 1 naam tegengekomen die echt wel kans maakt.
Wat fijn! Hopelijk maakt het het wat inzichtelijker! Wij hebben hem bij beide kinderen gebruikt en vonden het heel fijn dat je kan zien welke namen je allebei leuk vindt, soms is het anders alleen maar het afschieten van elkaars voorgedragen namen
- Lotte
- Lottie
- Lotje
- Lot
- Lott
- Lotta
0 stemmers
Als je op alle websites de top100/top1000 hebt doorgespit en dan eventueel van andere landen etc, denk ik niet dat je in een boek nog nieuwe dingen gaat vinden.
Wij konden ook echt niets vinden, tot het laatste moment getwijfeld. Als ik zelf een eerste naam heel mooi zou vinden, zou ik het ook de 2e naam/ vernoeming niet laten. Hoe vaak gebruik je je naam nou in zijn geheel.
Blijkbaar vond ik de eerste namen die af zijn gevallen toch niet zo heel mooi want wij zijn nu echt bijna 100% zeker van de naam die ik gisteravond vond
Oh…nu alleen nog namen voor het ander geslacht.
Ik vind Lotte best wel suf (lottuh) maar Lotta dus echt mooi, deels door de kinderen van bolderburen (zo’n boek van Astrid Lindgren) deels door de mega knappe vriendin van Sander Schimmelpenninck
Een vriendin van mij heeft haar dochtertje Carlotta genoemd en die wordt afgekort Lottie genoemd, ook heel cute. Verwacht jij een meisje overigens?
Nee we weten niet wat het wordt! Dus moeten twee namen bedenken haha.
Ik vind Lotte wel een leuke naam (mijn man is groot fan) en vind het niet suf, maar ook niet heel bijzonder. Maar vind het wel heel leuk dat je t kan afkorten/verkleinen tot Lotje, Lot als ze ouder is, en dat je t op z’n Engels uitspreekt als Lottie. Dus Lotte als volle naam staat wel nog hoog in ons lijstje.
Ik reageer nu even op jou maar ik wilde zeggen dat ik het zo ‘grappig’ vind hoeveel verschil een letter kan maken, bijv bij de namen die jij noemt vind ik Lottie écht leuk en Lotte persoonlijk niet leuk. Gelukkig is een naam suuuuper subjectief en zou ik je vooral adviseren lekker te doen wat jullie het mooiste vinden, je vindt toch geen naam die iedereen fantastisch vindt! Al denk ik dat je het met een naam als Lotte nooit echt fout kan doen: Nederlands, niet raar en makkelijk uit te spreken.
Jaaaa! Heb zo’n girlcrush op de vriendin van Sander Schimmelpenninck dat ik Lotta daardoor ook echt een geweldige naam ben gaan vinden. Veel ‘vlotter’ (totaal geen goed woord maar jullie snappen me vast haha) dan Lotte, ook al scheelt het inderdaad maar die ene letter.
Dit had ik een paar maanden geleden kunnen typen, ik heb toen bijna dezelfde poll geplaatst !
Wij wisten ook niet wat het werd en mijn man wilde ook Lotte, ik twijfelde heel erg over Lotta. Uteindelijk is dat het toch niet geworden omdat ik dacht dat iedereen dan alsnog in eerste instantie Lotte zou verstaan. Het is een andere variant uit je poll geworden, maar we noemen haar eigenlijk altijd Lottie nu ze nog zo klein is❤️.
Zo bijzonder dat Lotta zo hoog eindigd. Vind dat echt van die von Trapp vibes hebben ofzo.
Als je het allebei leuk vindt, is het goed toch
Online lijkt het soms wel een wedstrijdje om bijzondere/originele namen. En als je/ iemand dat leuk vindt helemaal prima natuurlijk. Maar een ‘gewone’ naam is net zo goed toch.
Omg volgens mij heb ik toen ook gereageerd met dezelfde boodschap haha, ik dacht al dit komt me bekend voor. Maar @the.rebel.club inderdaad wat anderen ook al zeggen: elke naam is er wel iemand die het minder mooi vindt en als jullie er zelf blij mee zijn is dat alles wat telt!