Babynameninspiratie (Deel 1)

Hahah ik dacht al “goh waarom vind iedereen op dit forum de naam Lotte (Lottuh) suf” maar dat was jouw comment toentertijd gewoon ook :joy:

Verder prima dat je dat vindt hoor! Kunnen niet allemaal hetzelfde mooi vinden

4 likes

Of volledig Lotte en als “roep naam” Lot?
Vind Lotte heel tijdloos :blush:

4 likes

Ik vind Lotte echt in de categorie Merel en Sanne vallen: Tijdloos en altijd goed. Zelfs al is het je smaak niet, dan nog is er niks op aan te merken.

Maar goed, daar zal ongetwijfeld ook niet iedereen het mee eens zijn haha.

12 likes

Ja…persoonlijk vind ik het saai. Maar ik hou van meer bijzondere namen

3 likes

Kan zeker, vind Olivia en Liva helemaal niet veel op elkaar lijken. En eerlijk, als Livia jullie eerste keuze was (en misschien nog is?) zou ik daar gewoon voor gaan hoor, alsnog niet dezelfde naam als Olivia. Snap het issue maar uiteindelijk loopt dat ook wel los zeg maar.

11 likes

Oh wat balen zeg, van alle namen die je kan kiezen net hetzelfde :sob: Olivia en Liva verschillen genoeg vind ik, ook een hele mooie naam. Livia lijkt dan weer teveel

6 likes

Ik vind het zelf wel teveel lijken. Ik zou het vervelend vinden als mijn (schoon)ouders 2 kleinkinderen hebben waarvan de namen zo dichtbij elkaar zijn. Hoevaak ze zich zullen verspreken etc.

7 likes

De naam van mijn kind en haar nichtje lijken helemaal niet op elkaar en mijn ouders verspreken zich alsnog. Dat hoort er ook sowieso een beetje bij. De naam van de hond zit ook in het verspreekrijtje.

Olivia en Livia vind ik persoonlijk dan wel weer heel veel op elkaar lijken. Liva niet, ook een hele mooie naam!

10 likes

Haha jup mijn vader ging vroeger soms de hele rij af (hond, kind, kind) voor hij de juiste te pakken had

12 likes

En als Livia haar tweede naam wordt? Dan kun je haar alsnog die naam geven.

3 likes

Ah wat rot :heart:. Ikzelf zou gewoon de naam geven die jullie in gedachten hadden :kissing_heart:. Die naam hebben jullie niet voor niks gekozen :blush:

8 likes

Ik vind ook dat jullie gewoon de naam kunnen geven die jullie het liefste willen hoor! Gaat Liva niet altijd als een compromis voelen?
Het zijn toch twee verschillende namen en twee verschillende kinderen? Neem aan dat ze niet iedere dag samen op dezelfde plek zijn. Ze zullen waarschijnlijk allebei een eigen leven en sociale kring hebben en soms dan elkaar zien met een naam die wat op elkaar lijkt, so what? Misschien verstrekt dat hun band alleen maar.
En versprekingen… dat kan idd sowieso, want mensen gooien namen soms nou eenmaal door elkaar. Maar dat heeft weinig met de naam te maken denk ik. Mijn moeder noemt mijn dochter soms de naam van haar hond… :joy:
Ik zou me er iig niet druk om maken.

18 likes

Ik zou gewoon jullie favoriete naam geven.
Later doet het er zo weinig meer toe.
Liva vind ik trouwens ook prachtig! :heart:
In mijn familie zijn veel nichtjes en neefjes naar opa genoemd:
Mark/Mart/Matt/Martine/Marga/Marit/Martina/Mara

4 likes

Omdat ik dit soort lijstjes zelf altijd leuk vind om mee te doen.

Meisjes
  • Alba
  • Birre
  • Elsa
  • Felí
  • Fia
  • Freya
  • Ida
  • Inez
  • Izzy
  • Jule
  • Kai
  • Lieve
  • Maya
  • Resa
  • Rune
  • Stella
  • Vieve
  • Yve

0 stemmers

Jongens
  • Abe
  • Amos
  • Arlo
  • Atilla
  • Ben
  • Berend
  • Cosmo
  • Edin
  • Ezra
  • Feie
  • Ilya
  • Odin
  • Otto
  • Reza
  • Rocco
  • Sef
  • Silas
  • Tuur
  • Yme

0 stemmers

1 like

mijn persoonlijke mening, als Yara of Loua teveel als compromis voelt zou ik toch voor jullie eerste keuze gaan ondanks je schoonzusje.

13 likes

Zien jullie je schoonzusje heel vaak? Bv op wekelijkse basis? Zo nee zou ik gewoon gaan voor jullie eerste keus tenzij jullie er niet meer goed bij voelen.

2 likes

Aha. Hoe spreek de Loua uit ? Loo-a? Of Lauw-a ?

3 likes

Ik ken hem niet anders dan Loe-aa

12 likes

Ik vind Yara een hele mooie naam, iets tijdlozer of zo dan Loua. Ik heb ooit eens gelezen dat Yara ‘prinses’ betekende trouwens.

2 likes

Yara is een meisjesnaam afkomstig uit het Slavisch en is vermoedelijk afgeleid van Jaromir. Deze naam is opgebouwd uit twee naamstammen. ‘Jaro’ betekent ‘heftig (van karakter)’. De tweede stam is ‘mir’, wat de betekenis ‘beroemd’ of ‘vrede, wereld’ heeft.
De naam kan ook uit Portugal komen, hier betekent Yara ‘waterkoningin’. Ook kent Yara haar herkomst in het Arabisch. ‘Klein vlindertje’ is dan de betekenis.
https://www.24baby.nl/babynamen/yara/

Klein vlindertje vind ik echt mega lief 🥹 Yara staat ook in onze top 3 voor de baby als t een meisje is.

9 likes