Babynameninspiratie (Deel 1)

Ben benieuwd of jullie associaties zouden hebben bij de naam Felicia? (buiten het feit of je het wel of geen mooie naam vindt)

Lief meisje-meisje, bruin haar, moeder die heel creatief is (altijd dr haar in creatieve creaties en altijd zo smaakvol aangekleed haha)
1000% gebaseerd op klasgenootje van m’n zoon.

Verder geen associaties haha

3 likes

Eigenlijk geen (negatieve) associaties behalve een prima naam.

2 likes

Beetje een verlegen stil meisje wat niet vies wil worden. Vind het een beetje een tuttige naam.

En natuurlijk de Bye Felicia meme

18 likes

Ik heb echt meteen de bye felicia meme in mijn hoofd haha

16 likes

De dochter van een bekende Italiaanse broodjeszaak in mijn stad heet zo haha, daar denk ik aan
 zij was heel klein met heel veel make up. En volgens mij heeft prins Maurits ook een dochter met die naam :slight_smile:

2 likes

Ik krijg er een beetje Amerikaanse high school cheerleader vibes van!

4 likes

Ik heb er een beetje foute associatie bij :grimacing:

5 likes

De bye felicia meme idd.

6 likes

Iemand die ik ken heet Felice (FĂ©liese zeg maar) en dat vind ik persoonlijk neutraler dan de -ia klank en daardoor minder hypergirly. Mocht de ‘bye felicia’ of een andere associatie je tegenhouden. Al weet gen z waarschijnlijk al niet meer wat bye felicia is :sweat_smile:

Verder staat voor een eigen kind ooit oa de naam FelĂ­ op ons lijstje en dat is ook echt een lieve naam vind ik.

5 likes

Ik ken toevallig 2 felicia’s en dat zijn allebei gedreven, zelfverzekerde, stoere vrouwen. Met allebei donker haar.

Dat zegt natuurlijk helemaal niets, maar ik heb er iig een positieve associatie mee.

2 likes

Niets, gewoon een naam.
Zou je keuze ook niet af laten hangen van associaties die mensen hebben. Bij jouw kind krijgen ze toch weer een nieuwe associatie.

2 likes

Hoe spreek je Julie uit?

• Djuulie
  • Djoelie
  • Sjuulie

0 stemmers

6 likes

Anders: juulie, gewoon met een j

10 likes

Zjuulie op z’n Frans

32 likes

Hahaha. Ja sorry, maar het is een eigenschap die de beide Felicia’s die ik ken toevallig allebei hebben​:joy::joy:

Ik baalde altijd zo erg dat mijn naam daar niet tussen stond trouwens :laughing:

@Okapi ooh ik vind Juulie (zjuulie) zoo’n mooie naam. Maar mn zwager heet Jules daarom valt ie af bij mij. Net als Maeve, zo heet de dochter van een vriendin. Zo jammer haha.

5 likes

Oh ja wij vinden Djuulie dus heel erg leuk dus ik vind de uitslag van de poll nu heel stom :weary::joy:

Maeve staat trouwens ook hoog bij ons!

1 like

Bedankt voor alle reacties op de naam Felicia. Ik was inderdaad benieuwd in hoeverre ‘bye Felicia’ nog speelt en deze associatie oproept. Wisselend dus!

Een vriendin heeft laatst een Julie gekregen (Djoelie), het is gewoon een paar keer herhalen en dan is het gewoon goed. Vind het een prachtige naam, zou je er niet door tegen laten houden!

7 likes

Ah haha, omdat men dan Zjuulie zegt ipv Djuulie?

Ik denk wat @Canvastas zegt, dat kan je mensen om je geen prima aanleren. En anders tsjah vind ik Zjuulie nog steeds prachtig (weet niet of dit een geruststelling is haha😝)

4 likes