Babynameninspiratie (Deel 1)

• Scott
  • James
  • Sem
  • Mees

0 stemmers

3 likes
  • Lucie
  • Laurie
  • Silvie

0 stemmers

3 likes

Schrijfwijze Lucy gewoon vind ik leuker

13 likes

Ik vind Lucie op z’n Nederlands uitgesproken heel leuk!

7 likes

Ja, Luus stond hier ook hoog op het lijstje, maar heeft het niet gehaald. Heel leuk!

3 likes

Wat leuk dat dit topic zo veel namen en meningen geeft.

Wij krijgen volgend jaar een zoon :heart: Dit is ons lijstje:

-Hugo

• Vigo / (viggo vind ik te bedrijfs naam achtig, mijn vriend vind dit mooier)

Gaaf maar gaan ze niet worden:
Matthew
Dean
Bowi(e)

We gebruiken nu Vigo/ hugo als werknaam en hopelijk gaat 1 van de 2 het worden en goed voelen. Keuze maken bij de geboorte vind ik veel te spannend, na al die emoties van een bevalling :sweat_smile:

6 likes

Hebben jullie nog suggesties voor jongensnamen?

We horen allebei Otis graag, maar deze naam staat wel erg hoog in de top 20 hier nu, en hoorde laatst een collega dit uit spreken als Ott-ies wat ik niet mooi vond dus twijfel. Vroeger dacht ik altijd aan Midas maar “voel” het nu minder. We horen komende namen ook graag maar zijn al in gebruik in de omgeving of andere bezwaren.
Magnus, Walt, Linus, Otto, Onno, Remus, Pablo,…

Verder heb ik nog 1 favoriet, maar deze is vrij onbekend, zeker in NL niet denk ik, maar in Vlaanderen waar we wonen kan je het wel aan iemand linken.
Liefst niet quoten, ik haal het mogelijk nog weg.

2 likes

Ik vind Ole wel passen in het rijtje van Otis en Midas, @flowerpower

2 likes

Vind je Odin leuk? Wij twijfelden ook tot het laatst over Otis, ons zoontje heet nu Bodi. En Tobi vonden we ook erg leuk.

4 likes

Marcus, Stach, Boris, Niek, Rens, Alec, Lex, Manu, Jonas, Ivo, Casper, Tristan, Willem, Felix, Oscar, Abel, Isaac, Arthur, Seth

4 likes

Mijn vriend en ik zijn er nog steeds niet 100% over uit, we zoeken een stoere, korte jongensnaam die niet op een S eindigt. Len, Lev, Sev vind ik leuk maar vindt hij niets. Hij vindt Teun en Luuk leuk maar dat vind ik niets. Iemand tips?

1 like

Sem, Lio, Dane, Max, Finn, Remi, Levi, Jax, Yari, Mace (al heeft die wel een s klank)

1 like

Moos, Gus, Mas, Maas, Stef, Dex, Wes, Nimm, Lux, Raf, Jax, Ted

2 likes

‘Onze’ naam zit hier tussen :sweat_smile: maar eindigt op een S en de achternaam begint met een S, daardoor twijfel ik nog steeds

2 likes

Ja die eis had ik even over het hoofd gezien :sweat_smile: Hangt denk ik erg van de combinatie af of het storend is. Maar als je er zelf al over twijfelt zou ik denk ik toch nog verder zoeken.

Ik dacht ook nog aan Siem, Sten, Joep, Loek, Tuur, Tijn, Mick, Jim, Xenn

4 likes

Ik ken vooral veel honden die Odin heten. Bodi en tobi zijn wel schattig inderdaad maar toch niet echt onze stijl. Alfie vinden we ook nog leuk

1 like

Ollie :blue_heart:

6 likes

Ole en Ollie zijn al genoemd.
Olle nog niet, dus bij deze :smile:

2 likes

@Izzie Jack, Ace, Avie, Leen, Duuk, Jake, Kane, Ben, Raf

1 like

Hoe zouden jullie de naam ‘Rosie’ uitspreken?

• Nederlandse uitspraak
  • Engelse uitspraak

0 stemmers

Stemlijstje meisjesnamen

• Nora
  • Evi
  • Anna
  • Rosie
  • Noor

0 stemmers

1 like