Babynameninspiratie (Deel 1)

Het zou het maar zo kunnen worden :star_struck:

2 likes

Mijn oudste is 7 en ik zie haar naam ineens regelmatig voorbij komen hier in dit topic! Terwijl je die naam 7 jaar geleden helemaal niet zo vaak hoorde :woman_shrugging:t3:. De naam van een van mijn zoons was vroegah weer heel hippig, die hoor je nu zelden nog. En de andere zoon heeft een naam die ik tot op heden maar 1x gehoord heb. En dat was voor een Bernersenner hond :rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

9 likes

Same. Hij mocht wel veto-en als hij het echt HEEL lelijk vond. Maar ik heb de knoop doorgehakt

1 like

Ik ben dus super gevoelig voor namen van acteurs of film/serie personages. Vooral de mannen dan. Ik vind Holden ( Mindhunters) dus echt een geweldige naam of Joaquin.
Mijn favo meisjesnaam is Alex ( OITNB).

Geen van allen worden gewaardeerd door de vader. Wie baart bepaalt vind ik eigenlijk wel een goede regel.

Nou allereerst moet je puur je eigen gevoel volgen, er zijn altijd mensen die een naam niet mooi vinden. Maar als je twijfelt over een naam, is dat misschien toch een teken om nog even verder te kijken. Hou je deze naam gewoon in gedachten, en wie weet denk je gaandeweg wel ā€˜ja dit is toch echt de allerleukste!’

Ik weet uit ervaring dat je soms ook echt moet wennen aan een naam, het is maar goed dat je over het algemeen een maand of 8 de tijd hebt :slight_smile:

2 likes

Waar ik dan meteen aan denk ik: Fenne.
Fenna maar dan met de E klank waar toevallig 2 namen die je partner mooi vindt op eindigt.

Lastig hĆØ!

2 likes

Ik kan niet wachten tot we weten of het een Betje of een Barend wordt!

2 likes

Die wie baart die bepaald regel heb ik hier ook geprobeerd er doorheen te krijgen, maar helaas. Haha! Uiteindelijk is het overigens wel ā€˜mijn’ naam geworden, die vond hij gelukkig ook echt leuk. En de tweede naam is wel echt 100% ā€˜mijn’ naam, maar dat komt omdat K de achternaam van m’n man heeft gekregen na heeeeeeel veel discussie. Dus mocht ik dan de 2e naam kiezen (vond ik zelf).

Hier zijn de namen wel altijd in goed overleg gegaan. Ook de 2e naam, al is die van onze 2e dochter wel meer gekozen door mij haha. Als we ooit nog een kind (willen/) kunnen krijgen, dan moet het wel een jongen worden. De meisjes namen zijn op :joy: (en bij een jongen wilt ie vernoemen)

Romee of Enora vind ik hier wel bij passen.

Mena
Maja
Abbie
Lovis
Verena
Noralie
Ella
Freja

@Roguee dan zou ik nog eerder voor gwendoline gaan en het dan zo afkorten in sommige situaties.

1 like

Heel stom en onbelangrijk! En bovendien, wiens zaak is het hoe je kinderen heten?
Als je geen offensive naam aan je kind geeft, dan is het toch helemaal niemands zaak? Raar hoor als mensen daar commentaar op willen leveren. Kan daar slecht tegen!

En natuurlijk heeft iedereen naamvoorkeuren (ik ook!), maar je kan toch niet iedereen blij maken daarmee.

Pfff ik vind het echt onfatsoenlijk als mensen recht in je gezicht namen afkraken?
Als ik op de bank zit met mijn vriend kraak ik ook de meeste namen af (bitchmode), maar tegen de ouders zeg ik dat ik het een mooie/opvallende/stoere naam vind.

2 likes

Ja ik ben ook hypocriet hoor, want natuurlijk vind ik sommige namen niet mooi. Maar dat zou ik NOOIT tegen ouders zeggen (of mensen die er dichtbij staan). Een naam wordt vaak met zoveel zorg uitgekozen, daar heb ik gewoon niks mee te maken. En mijn mening zou ook niemand moeten boeien, dus dan hoef ik hem ook niet te uiten.

1 like

Ik vind het stiekem toch leuk om hier nog eens over na te denken, terwijl het bij ons wrs bij 2 kids blijft. Vind het helemaal prima zo en hartstikke blij met mijn mannen, maar ik had 2 hele mooie meisjesnamen die nu ā€˜ongebruikt’ blijven en dat vind ik wel een beetje jammer :see_no_evil:

Wat vinden jullie van de naam Maeve? Het is een ierse naam die mijn vriend en ik echt mooi vinden voor een meisje… Maar het is natuurlijk niet een heel veel voorkomende naam hier in NL, en ben bang dat het constant verkeerd gaat worden uitgesproken? Al lijkt me dat hier toch niet heel veel fout aan uitgesproken kan worden?

3 likes

Spreek je het uit als meev? Ik vind het wel een mooie naam en juist leuk dat hij niet veel voorkomt.

Mooie naam!

Ik vind hem heel mooi!

Ik ken een jongen die zo heet, terwijl ik het persoonlijk wel echt een meisjesnaam vind inderdaad. Hele mooie naam en bij hem gaat het altijd goed qua uitspraak!