Babynameninspiratie (Deel 1)

Ik vond jongensnamen ook heel moeilijk! Ik snap wat je bedoelt, maar hij is maar heel kort baby en met zijn naam moet hij het nog heel lang doen :slight_smile: denk ook dat je snel went aan baby Hugo! En wij noemen onze jongste bijna nooit bij zijn echte naam haha, we gebruiken alleen maar idiote koosnaampjes

1 like

Ik ken ook een baby Hugo, heeft nooit gek aangevoeld voor mij. Het gaat sowieso snel wennen.

1 like

Je spreekt het inderdaad uit als meev.

En bedankt voor jullie reacties! Fijn om toch iets van bevestiging te hebben dat het een mooie naam is, al is het natuurlijk helemaal persoonlijk. Denk dat de naam nu toch wel bij mij op 1 staat :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Ik vind hem echt mooi!

Kan zijn dat ze moeilijk doen met de a ipv meev.

Wat vinden jullie van Ela?
Mijn man vind hem erg mooi maar ik twijfel een beetje…

1 like

Met de uitspraak Ee-la? Of wel als El-a?

Eela

1 like

Geschreven vind ik hem heel mooi, uitgesproken iets te veel ‘Ela, dat gaat zomaar niet!’, meer een uitroep ofzo :smile:

3 likes

Dat is toch meer hola :face_with_monocle::yum:

Heel mooi! Ik ken het als Turkse meisjesnaam.

Ik snap op zich de ‘hola, hela Ela’ connecties hier wel in. Vind denk ik zelf Ella dan met uitspraak en schrijfwijze mooier.

Daar doet het mij aan denken, sorry :woman_shrugging:t3:

Ikzelf ga voor Rowan…
We zijn nog in onderhandeling haha

1 like

Hahaha lekker blijven strijden! Mijn man vond de naam van onze dochter eerst niks. Toen heb ik die naam tijdje laten rusten en toen ineens ‘hm ja ik denk dat ik N wel echt leuk vind’ Dus wie weet!

Ik heb ook een Hugo op het kdv waar ik werk, helemaal niet gek!

Wat vinden jullie van namen waarbij de laatste letter van de voornaam matcht met de achternaam? Absoluut niet doen of kan het wel?

Voorbeeld: Sep Pietersen.
Als Sep zich voorstelt wordt het dan al snel Sep Ietersen? Of valt dat mee?

Zo stom, mijn twee favoriete jongensnamen (eigenlijk echt de enige twee die ik tot nu toe écht heel leuk vind) beginnen met de letter B maar onze achternaam begint met de H. Dus dan zouden de initialen van onze eventuele zoon B.H. worden. Ik denk niet dat we dat moeten willen? Verder zoeken dan maar weer, of hopen dat we een meisje krijgen haha.

@Portugal hmmm daar zou ik me denk ik niet heel druk over maken. Ik zou een naam niet laten omdat de laatste letter hetzelfde is als de eerste van mijn achternaam.

1 like

Voor mij was dit wel steeds een reden om niet voor een naam te kiezen. Achternaam begint met een K en voor een jongen hebben Niek, Alec en Loek het niet gehaald, omdat ik het gewoon niet lekker vind bekken

2 likes

Ik ken een peuter die Hugo heet, ik vind dat ook wel een toffe naam.
Zag van de week een geboortebord met de naam Rembrandt. Ook al zo mooi.

1 like

Huh maar Emiel en Leon zijn toch hele normale namen? Sorry ik heb je reactie echt 5x gelezen en ik snap het niet. Hugo is idd een beetje ‘apart’ omdat weinig jonge mensen Hugo heten, maar dat geld toch niet voor de andere twee namen?

1 like