Babynameninspiratie (Deel 1)

Genoeg mannen die Dick heten toch, volgens mij vindt vrijwel niemand dat raar.

6 likes

Vind ik ook raar! Tenminste moet er wel altijd om gniffelen. Maar ik ben sowieso echt een kleuter

7 likes

Zeker wel.

9 likes

Ik associeer dat helemaal niet met vagina… Echt nooit aan gedacht (ken een Vajen). Je kent toch ook niet alle ‘foute’ (voor een naam) in elke taal? Ik spreek geen Turks, maar net zo goed geen Pools etc. Als je daar allemaal ook nog rekening mee moet houden…

2 likes

Maar nu weet je het wel en Turks is ook een taal die veel mensen in ons land spreken. Niet dat het alleen op een eiland met 50 inwoners in de stille zuidzee een betekenis heeft.

25 likes

Ik ken een kindje dat Pep heet. In veel kringen is de betekenis daar ook niet van bekend maar als je het weet is het wel heel bijzonder.

8 likes

Toets, net als Toots Thielemans

Ik ontdek nu pas dat dat niet zijn echte naam was

3 likes

Ik weet niet hoe het in Vlaanderen is, maar in Nederland is dit ook geen gangbare naam. Als ik het woord lees denk ik wel aan de uitspraak met de oe. Maar als iemand het aan de telefoon zou zeggen zou ik dus ook Toets hebben geschreven in plaats van Toots.
Dus ik kan me wel voorstellen dat mensen dit fout gaan schrijven en/of uitspreken.

3 likes
Silke
  • Leuk
  • Niet leuk

0 stemmers

Yuna
  • Leuk
  • Niet leuk

0 stemmers

Filou
  • Leuk
  • Niet leuk

0 stemmers

2 likes

Watan? Betekent het iets ofzo?

2 likes

Leuk, Silke :smile:. Ken iemand dichtbij die zo heet. Filou vind ik niet zo leuk, er is een biermerk met een hondje dat zo heet. Is mss meer een probleem als je in België woont ;).
Cilou heb ik onlangs gehoord. Vond ik ook leuk voor een meisje. Maar mijn naam eindigt ook met een ou klank dus vond dat teveel op elkaar lijken.

Edit: ohnee ik ben in de war. Dit is het bier. Dat jongetje lijkt wel een beetje een kwajongen /bedrieger haha.

1 like

Ik vind Silke echt een hele leuke naam. Ik vind Friese namen vaak wel mooi.

5 likes

Hier inmiddels 36 weken zwanger en we komen er maar niet uit samen. Wel allebei voorkeur voor een klassieke/nederlandse/bijbelse naam (niet christelijk maar we vinden de namen wel mooi), maar toch komen we er niet uit. Mijn absolute favoriet is Daniël, maar dat vindt mijn vriend dan weer niet mooi. Verder hebben we nog dit lijstje, maar niks springt er uit voor me. En de tijd gaat nu toch wel wat dringen…

• Elias (te hip tegenwoordig?)
  • Morris / Milan / Julian (te soft?)
  • Olivier / Oscar (te ‘hockey’?)
  • Simon (wat saai)
  • Aaron (te Amerikaans?)
  • Willem / Jonathan (te ouderwets?)
  • Thijmen / Pepijn (hou niet zo van de ij-klank)
  • Ezra / Milo / Abel (te kort)

Nouja, ben dus nogal kritisch… Willen jullie meedenken? Nog andere suggesties? Liefst 3, maar in ieder geval 2 lettergrepen.

3 likes

@Venco

Arthur
Isaak
Ilias
Benjamin
Elijah
Samuel
Silas
David
Matteo

2 likes

Samuel
Tobias
David
Fabian
Matthias
Benjamin

4 likes

Ruben
Arthur
James
Stephan
David

Edit: haha oeps ik las “liefst 2 lettergrepen”

3 likes

Darius
Ruben
jasper
joeri
tristan

Ruben
Daniel (ook hier favoriet)
Julian / Julius
Thom(as)

3 likes

Dank allen voor het meedenken! Zitten weer wat namen bij om te overwegen. Naam van mijn eerste zoontje wordt ook een paar keer genoemd, dat vond ik wel grappig.

4 likes

Onze jongensnaam was Manuel. Vind die ook nog steeds prachtig. :heart: Past ook wel in dit rijtje.

4 likes