Niu @Zitzak, je kan van je hobby gewoon je beroep maken!
Hahaha ja dit is is serieus mijn droombaan
We hebben nu Jolie als optie. Maar vroeg me af hoe mensen dit zouden uitspreken.
- Op zān Engels (Djolie)
- Op zān Frans (Zjolie)
- Op zn Nederlands
0 stemmers
De achternaam spreek je op zān Frans uit (al spreken mensen dat vaak op zān Nederlands uit) dus ben ābangā dat mensen automatisch dan er vanuit gaan dat je Jolie ook op zān Frans uitspreekt of dat dat raar is als je de voornaam wel op zān Engels uitspreekt. Wij zouden dan Djolie zeggen namelijk. Ik heb ergens in mān hoofd ook wel beetje de associatie met āDjelanoā en dat soort namen met een Dj klank, dat vind ik dan weer echt niet mooi en past ook niet bij ons
- Ik heb die associatie ook
- Ik heb die associatie helemaal niet
- Anders
0 stemmers
Mocht ik ooit nog zwanger zijn () en een meisje krijgen wordt het ook Jolie (bepaal ik haha). En dan djolie inderdaad!
Ik heb die associatie alleen als je het ook als Djolie zou schrijven. Mooie naam wel!
Ooh leuk!!
@Solee aah thanks voor je toevoeging! Ik ook nog wel wat meer inderdaad!
Ik vind het opvallend hoe weinig mensen het op zān Engels zouden uitspreken. Ik dacht door bv Angelina Jolie wel meer! Ik vind het op zān Frans ook wel mooi, vooral in combi met de achternaam, maar de betekenis van Joli(e) is zo letterlijk en vind het ook wel een ding om mān kind āmooiā etc te noemen ofzo?(Maargoed beter dan vagina, wat VajĆØn kan betekenen. Stond eerst ook op ons lijstje). Jeetje wat moeilijk zeg, een naam bedenken. Zoveel leuke namen maar als het dan voor het echt is, heeft elke naam wel iets!
Onze dochter heet zo! Wij spreken het op zān Frans uit, maar hoor ook Djolie en op zān Nederlands Jolie dus er wordt geregeld gevraagd hoe men het moet uitspreken. We zijn super blij met de naam, goed te schrijven en uit te spreken en we vinden het een vrolijke naam die helemaal bij haar past.
Ik denk dat mensen uiteindelijk ook wel wennen aan hoe het bedoelt is / vragen? En later bij wanneer ze zich voorstelt wel meteen opslaan (de meeste mensen dan, want sommige mensen zijn gewoon hardleers merk ik bij mān eigen naam ). Ik bedoel als je als familie/collegaās/vrienden allemaal Djolie zeggen volgt dat wel?
- Pepijn
- Victor
- Filip
0 stemmers
Oeeh super leuk! Ja, ik vind het ook zoān leuke en lieve naam!
Ja zeker hoor! Heel veel mensen vroegen het in het begin, prima, en onthouden het dan inderdaad. Bij het consultatiebureau bijvoorbeeld zeggen ze continu Jolie, ga dat ook niet elke keer verbeteren. Schrijven gaat wel altijd goed!
Ik denk dat je dat inderdaad vaak wel houdt. Mijn naam is echt simpel, maar toch zijn er altijd eigenwijze mensen die hem toch anders uitspreken haha. En eerlijk, bij sommige namen zijn er zoveel variaties dat het gewoon moeilijk blijft soms!
Victor is mijn alltime favorite jongensnaam! Uiteindelijk niet gekozen voor onze zoon maar blijft wel echt prachtig
Haha wat grappig om te weten. Een naam groeit natuurlijk met een kind, maar ik vind de naam van je zoon zo goed passen en probeer hem nu voor te stellen als een Victor en dat klopt niet in mijn hoofd haha.
Nee klopt, vinden wij eigenlijk ook! Toch hebben we de naam pas na de bevalling gekozen, was echt een close call maar mijn man vond Victor wat hard klinken en toen we hem zagen met zijn 2 kilo voelde het ook niet passend
Vernoemd naar de geur van de overleden opa zeker
- Viƫnne
- Viƫnn
- ViĆØnne
- ViĆØnn
0 stemmers
Ik haat inmiddels alles met een ĆØ
bring back the Ć«
Ik zou Viënne en Viènne wel echt anders uitspreken dan de rest (vie-jen-ne vs vie-jen), weet niet of dat je bedoeling ook is?
Edit: en nu ik er over nadenk: ik zou Viënne uitspreken als vie-jen-ne en bij Viènne twijfelen of het niet vie-en-ne zou zijn. Welke uitspraak heb je voor ogen?
Ik vind qua letterbeeld iig Viƫnne mooier dan de rest