Ik zou het niet vervelend vinden, wel lief maar ook een beetje raar. Zelf zou ik het nooit doen omdat * naam persoon * voor mij dan die vriendin is. Daar kunnen er in mijn ogen geen 2 van zijn die zo dicht bij me staan haha. Kindje zou ik een unieke persoonlijke naam willen geven.
Zo vind ik de naam van mn zusje heel mooi, maarja…
Wij hadden dit met de naam van de beste vriend van mijn man. Heel lang gedacht dat het een leuke vernoeming zou zijn, maar toen puntje bij paaltje kwam wilde mijn man het toch niet omdat er voor hem maar èèn NAAM is. En daar kon ik me wel wat bij voorstellen. Dus denk dat ik het ook niet zou doen
In mijn geval was het Jonas, die het dus niet geworden is
Bij ons ook! Vind het ook een hele mooie naam, enige nadeel is dat het een van de populairste namen is op het moment.
Wij hadden deze twijfel met de naam van het zusje van mijn beste vriendin.
We hebben toen besloten dat we het wel zouden doen. Maar het werd een jongetje dus we schuiven de issue op naar een eventuele volgende hahaha
(We wisten het pas bij geboorte)
Precies dit inderdaad, ik zou dan ook echt moeten wennen aan het feit dat er ineens 2 mensen met zo’n belangrijke rol in je leven zijn met dezelfde naam. Zou het zelf niet snel doen
Zou ik zelf niet doen want in het Spaans betekent dat ‘lelijk’.
Ook dit inderdaad, dat zou in mijn hoofd gewoon niet eens kunnen, haha. Wel balen dat die naam dan afvalt!
Week 31 en nog steeds geen naam
Wat vind je van Fia ipv Fea?
Lijkt teveel op via
Feya(h)?
Nog een paar random suggesties (weet jullie eisen niet, maar misschien kun je hierop voortborduren of levert het inspiratie):
Iva, Joëlle, Ayla, Elin, Lynn, Mare, Reza, Noémi, Stefi, Liva, Kara, Gwen, Malou, Jade, Amber, Rosa, Freya
Dat klinkt wel hetzelfde als ‘lelijk’ in het Spaans…
Feia?
Mooi!
Ah nee blijkbaar is dat weer lelijk in het Portugees
Ik ken feia ook geschreven als Fija, dat een optie? Oh wacht, het gaat om het klinkt als…
Lea(h)?