Babynameninspiratie (Deel 1)

Dank je wel! Ja, ik ben al bijna op de helft. :relaxed:

Ik vind het zelf ook wel mooi inderdaad, bijzonder.

Hahaha heb een wijntje op en vind dit veel te grappig nu.

1 like

Oké hier ook een poll als het lukt.

• Wolf
  • Luca

0 stemmers

• Elin
  • Nore

0 stemmers

• Julia
  • Jula

0 stemmers

• Lucy
  • Emma

0 stemmers

• Pippa
  • Philou

0 stemmers

• Sam
  • Max

0 stemmers

• Finn
  • Ravi

0 stemmers

• Yentl
  • Esmee

0 stemmers

• Saar
  • Noor

0 stemmers

Mijtttt jij had in 't Gooi moeten wonen joh

3 likes

Je moet je zoon 1 van deze namen geven:

• Henk
  • Herman
  • Frans

0 stemmers

• Pleunie
  • Puck

0 stemmers

Ah ja lucie/Lucy vind ik ook altijd een leuke naam. Al heb ik er ook weer een wat oubollig beeld bij. En wieger haha ik heb vroeger wel eens met een wieger gezoend en ik vond dat zooooo’n vreemde naam hè. Nog steeds trouwens.

1 like

En nu een Disney editie! Ik heb een selectie gedaan ivm de tientallen mogelijkheden:

• (Cinder)Ella
  • Aurora

0 stemmers

• Ariël
  • Belle

0 stemmers

• Jasmine
  • Mulan

0 stemmers

• Tiana
  • Merida

0 stemmers

• Moana
  • Esmeralda

0 stemmers

• Anna
  • Elsa

0 stemmers

En de heren:

• Florian
  • Philip

0 stemmers

• Eric
  • Adam

0 stemmers

• John
  • Naveen

0 stemmers

• Eugene
  • Hercules

0 stemmers

• Kristoff
  • Milo

0 stemmers

• Kenai
  • Koda

0 stemmers

2 likes

Wow Hercules vind ik eigenlijk zielig als je je kind zo noemt.

1 like

Een naam is natuurlijk super persoonlijk. Sommige mensen hebben bij een bepaalde naam een bijzondere associatie. Dat vindt de een gek/zielig, terwijl de ander het speciaal vindt.

1 like

Haha ben ik echt de enige die Hector wel leuk vind? Of is er iets geks met die naam wat ik niet weet?

1 like

Ik vind het ook leuk! Maar ik houd sowieso wel van die Spaans talige namen <3

1 like

Ja ik snap je. Ik vind persoonlijk dan Hercules nog wel meevallen. Ik heb wel gekkere namen in het onderwijs voorbij zien komen. Bijvoorbeeld een Maximus (werd kort Max). Dat vond ik als geschiedenis docent écht heel vet!

1 like

Hahaha, dan snap ik je opmerking inderdaad goed. Ik zag laatst een lijst voorbij komen met veelvoorkomende huisdierennamen. Vrijwel alle namen in de top 20 kan ik in mijn klassen terug vinden. Dat zorgt bij mij en m’n collega’s ook wel eens voor bijzondere situaties.

2 likes

Ik ben op zoek naar een jongensnaam als tweede naam die eindigt op -ijn. Onze dochters tweede naam is Willemijn en wil graag ook dat de tweede naam van onze zoon dus daarmee eindigt.
Mijn man heeft twee broers en alledrie de tweede namen eindigen op -iaan (Christiaan, Sebastiaan en Jurriaan) en vind dat zo mooi, dus vandaar dat wij nu voor -ijn willen gaan. Alleen is dit voor jongensnamen best lastig. Onze favoriet is nu Marijn, maar zou liever een naam met drie lettergrepen willen :grimacing:

Iemand een idee?

Pepijn
Augustijn
Valentijn

1 like

Valentijn
Constantijn
Boudewijn
Bastijn
Merlijn
Matthijn
Quirijn
Silvijn

Wooow dat zijn er idd een hoop! Had zelf al gezocht maar geen lijst gevonden met zoveel opties. Ik ga er even doorheen spitten! Thnxs! :smiley:

1 like

Boudewijn en Valentijn :heart_eyes:

1 like

@anon18050057, nu ik weet hoe jouw R heet, vind ik dat ook zo’n leuke naam! Ik heb hem op mijn lijst gezet, als ik ooit een jongen mag krijgen :blush: Past ook helemaal leuk bij J en de achternaam :grin:

1 like