Babynameninspiratie (Deel 1)

Ik was trouwens nog even nieuwsgierig , uit je 3e poll of dat klopt. Ik bedoelde namelijk die namen en S is dan voor E bij mij. Of dat het misschien ook N. Kan zijn in je poll?

Mag ik vragen wat jouw mans moedertaal is? Ik dacht ergens te lezen dat hij Brits was maar ik kan er ook totaaaaaal naast zitten.

Hm ik denk dat ik ook de klinker een grotere verandering zou vinden!

1 like

Ik vind Joyce wel een hele leuke naam! :blush: Of Joy als afkorting/variant. Staat ook op onze lijst :slight_smile:

Ahh gauw vergeten dan maar!

Een greep uit mijn lijstje:

• Klara
  • Lexa

0 stemmers

• Izzy
  • Alice / Alies

0 stemmers

• Mien
  • Wies

0 stemmers

• Afra
  • Mona

0 stemmers

• Selda
  • Minnie

0 stemmers

Nou van de andere kant mag je toch best een mening hebben of je een naam leuker vindt voor een meisje dan wel een jongen?

9 likes

Haha meerdere combinaties die jij hier hebt staan komen in mijn directe omgeving voor (ook als een soort van combinatie (meerde setjes zijn collega’s, een setje is vriendin + moeder e.d.). Het is dan echt alsof ik moet kiezen tussen deze mensen.

2 likes

Ik wil het ook zo graag. Het is zo’n mooie naam!!! Maar m’n vriend wil het ook niet. (En hier dus niet hypothetisch, want er is een kind opkomst. Beter is het een jongen :wink: want daar zou ik de naam niet voor willen)

2 likes

Mijn dochter heeft dit als tweede naam omdat ik m ook zo leuk vond maar haar achternaam ook met een R begint en ik die alliteratie een beetje te veel Suske en Wiske vond haha. Maar ben nog steeds blij dat ik de naam er wel bij heb gezet.

1 like

Ik denk dat we eruit zijn met de babynaam alleen zijn de voorletters “O.J.” Hebben jullie directe associaties hiermee?

• O.J. Simpson
  • Orange Juice
  • Nee joh, O.J. is prima
  • Anders namelijk …

0 stemmers

Ik moest wel meteen denken aan O.J. Simpson, maar daar zou ik het niet voor laten hoor! Het kan prima. Ik vind dat geen rare voorletters :blush:

5 likes

Tenzij jullie ook Simpson als achternaam hebben, dan is het wel een beetje gek. Maar je stelt jezelf toch nooit voor met je voorletters ofzo (als in ‘hoi ik ben O. J.’?) ? Hooguit dat t op papier die associatie kan oproepen maarja boeiend… Zou t er niet om laten:)

5 likes

Robin vind ik voor een meisje echt zo veel leuker dan voor een jongen!
Naam komt echter al voor in familie van mijn vriend.
Ik ben nu 25wk zwanger en wij denken (voor een meisje) aan de naam Ruby. Heb nog een lichte twijfel omdat ik bang ben dat mensen gaan twijfelen over uitspraak. Hoe zouden jullie dat doen? Als “Roebie” of “Ruu-bie”?
Wil wel polletje aanmaken, maar weet niet hoe :frowning:

5 likes

Vind ik een superleuke naam, stond/staat ook op mijn lijstje! Ik zou het met de oe-klank uitspreken.

Hele leuke naam idd! Stond ook op mijn lijstje maar mijn vriend vond het niks.

• Ruby - “Roe-bie”
  • Ruby - “Ruu-bie”

0 stemmers

Ik ken Marijn als meisjesnaam en Merijn als jongensnaam.

3 likes

Wij hadden Robin als tweede naam bedacht voor een meisje, als vernoeming naar mijn vader. Maar we hadden ook een jongensvariant (iet anders dan Robin dus, gebaseerd op mijn vaders naam, Rob) en die vinden we mooier. Dus mochten we ooit een jongen krijgen, krijgt hij dat als tweede naam.

1 like

Bedankt voor het maken van de poll!

Mijn vriend en ik hebben al ver voor ik zwanger was een meisjesnaam gevonden die we graag aan ons kindje willen geven als het een meisje is. Nu kreeg ik vandaag mijn babyfotoboek en voorin staat een kleine stamboom. Daar zag ik dus tot mijn verbazing dat de eerste naam van mijn moeders moeder de naam is die wij voor ons kindje hebben bedacht (met een extra letter ervoor). Deze oma is overleden toen mijn moeder een kind was en ik wist alleen van haar tweede naam af, waarvan ik dus dacht dat dat haar eerste naam was. Misschien werd ze dus altijd bij deze tweede naam genoemd, maar dat weet ik niet. Ik vind dit echt bizar, haha. Nu denk ik dat als we inderdaad een meisje krijgen we weer even goed moeten nadenken of we deze naam nog steeds willen gebruiken. En dan denk ik dat ik dat uiteindelijk ook eerst met mijn moeder overleg? Geen idee hoe zij zich zou voelen als ons kind ineens haar moeders naam zou hebben.

20 likes