Babynameninspiratie (Deel 1)

Pfff, wat vind ik jongens namen toch moeilijk! Twee weken de namen die we hadden opgeschreven laten “bezinken” en nu vinden we ze allemaal niet meer mooi :joy:
Nu hebben we de volgende naam bedacht en hoor ik graag andermans mening

Nolan
  • Ja
  • Nee
  • Ik weet iets beters nl…

0 stemmers

Ja het is mega persoonlijk, maar ik vind het zo ontzettend lastig dat ik het er niet over ‘mag’ hebben in mijn omgeving. Ik kies altijd toch wel wat ik zelf wil maar een beetje peilen vind ik toch wel fijn, lang leve anonieme fora! Hoezo denkt zij daar anders over? Of heeft ze een kindje die die naam heeft? :stuck_out_tongue:

1 like

Ik was fan van Luke, maar mijn man vind dit helaas niks. Mijn man wou graag Jack, ik had hier al eerder een poll gedaan en iedereen hier vind Jack geweldig maar ik twijfel echt te veel…
Dit waren eigenlijk de enige twee andere serieuze opties tot nu toe… Terwijl ik zo 100 meisjes namen kan bedenken die ik leuk vind :expressionless:

Heel leuk! Mn buurjongetje heet zo. Is ook echt een mega leuk schattig kind dus dat beinvloedt een naam ook positief :smiley:

2 likes

Ja daar heb je inderdaad wel gelijk in, we zijn het niet mega oneens over alles maar we hebben gewoon nog niet echt de wauw-naam zoals we dat met een meisjes naam wel hadden. Dat maakt me vooral een beetje onzeker, wat als we die niet vinden… dan word het gewoon Baby, of Jongen haha

Ik vind de naam Nolan geweldig. Was een kanshebber geweest, echter vind ik het zo lomp hoe NL-ers de naam uitspreken NOO-LAN en in het Engels klinkt het meer sophisticated ofzo, meer als NooLun. Maar als je hem mooi vindt, zeker doen. Vind het verschil in uitspraak toch best klein nu ik het zo uittyp trouwens, in mijn hoofd was het groter. Komt ook doordat ik het in mijn hoofd mn schoon(ouders) hoor zeggen en dan denk; nee :face_with_hand_over_mouth::rofl:

1 like

Ik probeerde me zelf altijd voor te stellen hoe het zou zijn om een bepaalde naam te hebben of tegen te komen in mijn professionele leven, wat voor beeld ik er dan bij zou hebben. Of hoe mijn man het zou vinden om zo te heten.

Ik vind zelf een naam als Jake of Jack tijdlozer/klassieker dan Nolan.

Haha ja wij vinden engelse namen erg leuk maar bij veel namen hebben wij datzelfde probleem :joy: Wij komen uit het oosten en over het algemeen worden namen daar vrij lomp uitgesproken… maar ik denk zelf dat het bij Nolan wel mee zal vallen, en gelukkig zullen mijn schoonouders het zeker weten goed uitspreken, anders had ik ook serieus getwijfeld haha

1 like

Ik denk dat daar precies een beetje mijn ‘probleem’ met Jack zit, ik vind Jack haast een beetje een oude mannen naam, niet voor een schattig klein babytje…

1 like

Ah, same same, maar dan in het Noorden. Nu heeft onze zoon alsnog een engelse naam die je eigenlijk nauwelijks verkeerd uit kunt spreken, toch hoor ik soms uitspraken waarvan m’n nekharen overeind gaan staan, maar soit!

Ik vind Jack leuk (en Jim en James ook bijvoorbeeld). En wat betreft kleine baby vs volwassen persoon. Als “een Jack” eenmaal loopt vind ik het juist heel erg passend en zie ik een stoer klein jongetje voor me.

Mijn 4- jarige is steeds hard aan het nadenken over een naam voor de baby.
Zegt ie gister:

“Zullen we de baby anders Gerard noemen? Dat is een leuke naam!”

Hoe die daar nou weer bij komt :sweat_smile:

36 likes

Terwijl Frank toch een vrij gangbare naam is. :wink:

1 like

Ik heb een klein vermoeden waarom je dat kan beamen :wink:
Ik vind het zeker mooi, heel mooi zelfs, en mijn man ook, eigenlijk ben ik er misschien toch wel een beetje uit :see_no_evil:

2 likes

Pff dat lijkt me een irritante reactie, zeg dan gewoon niets of eerlijk dat je het niets vind toch?

1 like

@nutsaboutbeauty wat vind je van Leon dan?

Vind Leon ook erg leuk maar helaas kennen we een Leon en die staat net iets te dichtbij om de naam dan toch te geven…

Haha ik dacht dus altijd dat hij echt Frank heette en laatst dacht ik eraan en wilde ik het nog vragen.

2 likes

Zou ik ook doen hoor op z’n NL. Maar ik doel meer op lomp NL.

1 like

Ohhh dat is echt een leuke naam!!

1 like