Hij is ook maar kort een schattig klein baby’tje en veel langer een volwassen vent
Mijn zoontje heeft voorspeld dat ik een tweeling krijg en die heten dan Aliyah en Ameer ik probeer al 3 jaar zwanger te raken zou het dan toch een goede voorspelling zijn ? haha
Maar het ligt er soms ook aan hoe men de vraag interpreteert. Ik vind het een leuke naam, maar niet zó leuk dat ik ‘m zelf zou kiezen, dan heb ik er nog wel een aantal hoger op het lijstje staan. Dus ik denk niet dat iedereen die nee stemt de naam echt stom vindt ofzo.
Ik weet nu al dat wij kritiek van familie gaan krijgen op onze meisjesnaam. Maar caaare. Wij vinden het prachtig.
Mijn moeder vindt de namen van mijn kinderen ook helemaal niks, en ik weet heel zeker dat ze de naam van de baby ook niks vindt straks.
Maar het maakt mij ook echt niks uit eerlijk gezegd, zij heeft gewoon een compleet andere smaak, en zo is het natuurlijk met heel veel mensen.
Als soort van compromis tussen Jack en Luke: ik vind de Engelse jongensnaam Jude ook altijd heel leuk. Zoals het Beatlesliedje🥰
Wel een heftige associatie als mensen het onverhoopt op z’n Duits uitspreken…
huh hahaha ik dacht altijd dat hij echt frank heette box @Cadeaupapier
gevalletje ‘i was today years old’
Ik kwam voor het eerst onze naam in zo’n facebook mama blad lijstje tegen. In de top zoveel kindernamen waaraan opa en oma een hekel hebben m’n man en ik moesten er maar om lachen. We hebben de naam al jaren, gaan we hierom zeker niet veranderen.
Ben benieuwd naar de lijst, ik kan me niet zo goed voorstellen wat voor namen erop staan?
In het artikeltje ging het om een Australisch onderzoek, dus geen Nederlandse grootouders. Bovenste is het minst erg, onderste is de ergste.
Tabitha
Sally
Noah
Lindsay
Jack
Finn
Elijah
Charlotte
Aurora
Oh als het dat maar is. Niet per se mijn smaak, maar zijn nu toch niet zo’n dramatisch rare namen zou ik denken.
Ja smaken verschillen enorm, je kan nooit een naam vinden die iedereen leuk vind en dat is maar goed ook anders zou iedereen hetzelfde heten.
We noemen onze baby nu nog Klaus, dat wordt nog lastig om hem straks Nolan (of toch nog iets anders) te gaan noemen
Haha ja dat is waar
Als zijn voorspelling waar is neem je dan zijn namen keuze in overweging?
Ja hoor, haha! Ook al hebben wij alm1 aliyah in de kenniskring.
Lijkt me zo lief als hij ze dan bedacht heeft
Bij Elizabeth staat het het meeste open om zelf te kiezen of ze een afkorting wil gebruiken en zo ja welke dan
Wat vinden jullie… ik heb al een aantal jaar een naam op mijn namenlijstje staan en sinds 2 maand gebruiken we de naam ook al best actief als we praten tegen de baby(nu 30 weken) maar nu is het zusje van de beste vriend van mijn vriend net bevallen en heet haar kind dus zo😅. Hierdoor begin ik ineens zo te twijfelen of t gek is om ons kind dan dezelfde naam te geven.
Wij gaan persoonlijk niet met hun om, maar we zouden in de toekomst best wel eens elkaar tegen kunnen komen op feestjes enzo. (Wel andere woonplaats)
Voor mij klinkt het als ‘ver weg’ en dus zeker doen. Maar ik zou de zus van de beste vriend van m’n vriend niet eens herkennen
Daarnaast denk ik: je kan deze naam nog op zoveel plekken tegenkomen, op een later moment, en dan kun je er niks meer aan doen en is het meteen niet gek.
Gewoon de naam houden, je hebt deze al gekozen en als je die mensen een paar keer per jaar ziet is dat toch niet erg.
Ik bedenk me ook altijd dat je nu een andere naam kan kiezen, maar stel dat je nieuwe buren/vrienden krijgt als de baby geboren is met een kindje met dezelfde naam, dan heb je alsnog hetzelfde probleem.