Babynameninspiratie (Deel 1)

Ja smaken verschillen enorm, je kan nooit een naam vinden die iedereen leuk vind en dat is maar goed ook anders zou iedereen hetzelfde heten.

We noemen onze baby nu nog Klaus, dat wordt nog lastig om hem straks Nolan (of toch nog iets anders) te gaan noemen :joy:

3 likes

Haha ja dat is waar :joy:

Als zijn voorspelling waar is neem je dan zijn namen keuze in overweging?

Ja hoor, haha! Ook al hebben wij alm1 aliyah in de kenniskring.

1 like

Lijkt me zo lief als hij ze dan bedacht heeft :grin:

2 likes

Bij Elizabeth staat het het meeste open om zelf te kiezen of ze een afkorting wil gebruiken en zo ja welke dan

2 likes

Wat vinden jullie
 ik heb al een aantal jaar een naam op mijn namenlijstje staan en sinds 2 maand gebruiken we de naam ook al best actief als we praten tegen de baby(nu 30 weken) maar nu is het zusje van de beste vriend van mijn vriend net bevallen en heet haar kind dus zo😅. Hierdoor begin ik ineens zo te twijfelen of t gek is om ons kind dan dezelfde naam te geven.

Wij gaan persoonlijk niet met hun om, maar we zouden in de toekomst best wel eens elkaar tegen kunnen komen op feestjes enzo. (Wel andere woonplaats)

Voor mij klinkt het als ‘ver weg’ en dus zeker doen. Maar ik zou de zus van de beste vriend van m’n vriend niet eens herkennen :wink:
Daarnaast denk ik: je kan deze naam nog op zoveel plekken tegenkomen, op een later moment, en dan kun je er niks meer aan doen en is het meteen niet gek.

3 likes

Gewoon de naam houden, je hebt deze al gekozen en als je die mensen een paar keer per jaar ziet is dat toch niet erg.

Ik bedenk me ook altijd dat je nu een andere naam kan kiezen, maar stel dat je nieuwe buren/vrienden krijgt als de baby geboren is met een kindje met dezelfde naam, dan heb je alsnog hetzelfde probleem.

2 likes

Dankje voor jullie input!:blush: Het voelt gewoon zo gek, omdat het voor je gevoel echt ‘onze naam’ is en ookal weet je dat je geen alleenrecht hebt op een naam, voelt t gek als andere mensen hem dan ook gebruiken ofzo.

1 like

ik zou zelf gewoon voor de naam gaan, jullie hebben het zelf al lang in je hoofd en ze staan ver van je af.

1 like

Ik las Joe als JOEEE DOEEEI

20 likes

Meave Olivia
Maeve Delilah
Maeve Arabella
Maeve Isadora
Maeve Emilia

Vooral namen eindigend op -a

Of iets klassieks zoals Elisabeth.

Edit: of iets eindigend op een Ă©/ee

Maeve Romée etc.

2 likes

Maeve Sofie
Maeve Sophie
Maeve Juliëtte
Maeve Fiene
Maeve Jenna
Maeve Vajenna
Maeve Isabel
Maeve Olivia

Succes!

1 like

Die combinatie vind ik ook mooi klinken. Zo lang je niet Maeve Bep doet :wink:

1 like

2 likes

Amélie?

2 likes
Meisjesnamen
  • Suze
  • Lize
  • Vieve/Vive
  • Niene

0 stemmers

1 like
Jongensnamen
  • Job
  • Tijs
  • Tijn
  • Pim
  • Duuk
  • Cas

0 stemmers

Lastig! Deze vind ik echt allemaal leuk! Ze stonden -op één na want dat is bijna mijn eigen naam- ook allemaal op ons lijstje en het is uiteindelijk een naam geworden die erg lijkt op een van deze namen.

1 like