Zo heet mijn kind
Wij hebben even overwogen om ons kind mijn 2e naam te geven. Is natuurlijk wel anders maar ik zou me er zeker niet door laten tegenhouden! Ik zou wel letten op een andere combinatie voorletters omdat het anders verwarrend kan zijn met de post zo lang ze thuis wonen.
@midheavenmoon Beatrice . Geweldige naam maar mān man vond het vreselijk. Brecht(je) heeft hier ook nog even op het lijstje gestaan!
Ik heb een ver familielid in Amerika met 5 kinderen en ze hebben best aparte namen. Leek me perfect voor voor een poll hier haha
- Chrysanthemum
- Hawaii
- Bellisima
- Lavender
- Valiant
0 stemmers
Ik herken je door de namen van een ander forum (waar je volgens mij niet meer actief bent), grappig! Mooie namen allemaal, helemaal mijn smaak
- Flora
- Stella
- Bloom
0 stemmers
- Sam
- Dean
- John
- Cas
- Bobby
- Gabriel
0 stemmers
De SVB lijst voor dit jaar is bekend!
Dit jaar niet op jongen/meisje gesorteerd, of zie ik iets over het hoofd? In de nieuwsberichten staat wel een jongen/meisje indeling. Tijd voor een polletje , welke top 10 naam vinden jullie het leukst?
*er zijn meer dan 10 opties omdat er gedeelde plaatsen zijn.
- Noah
- Sem
- Liam
- Lucas
- Daan
- Finn
- Levi
- Luuk
- Mees
- James
- Milan
0 stemmers
Meisjesnamen
- Emma
- Julia
- Mila
- Tess
- Sophie
- Zoƫ
- Sara
- Nora
- Yara
- Eva
- Liv
0 stemmers
Viel mij ook op dat die indeling door svb niet werd gebruikt (nice!) maar dat het dan in de meeste berichten erover wel weer zo werd ingedeeldā¦
Onze dochter heeft dus een top 10 naam (ik vond hem gewoon hƩƩl mooi), leuk om te zien dat haar naam ook hier het populairst is! Maar ik vind best veel top 10 namen heel leuk. Sara en Liv zou ik overwegen als ik ooit nog een meisje krijg. En Mila vind ik ook heel leuk maar zo heet mijn nichtje al.
Ik las dat we dit jaar minder naar topsporters hebben vernoemd, en dat dat waarschijnlijk aan het gebrek aan sportwedstrijden is te danken, interessant.
Toen dacht ik , zou onze ātopsporterā van dit jaar, Diederik Gommers, nog wat indruk hebben gemaakt? De naam Diederik komt niet in de lijst voor, maar de naam Diede deed het wel goed terwijl die eigenlijk aan het dalen was:
Aantal kinderen dat Diede heet:
2016 - 58
2017 - 52
2018 - 43
2019 - 37
2020 - 50
Is ie misschien toch lekker aan het influencen.
Ergens wel jammer van die indeling want ik vind het wel interessant om te weten, ik had nu bijvoorbeeld willen weten of er nu ook jongetjes Diede zijn genoemd. Voorgaande jaren waren het exclusief meisjes.
Winx editie?
Hahaha ja! Zag laatst dat er een real life versie op netflix komt was echt mijn childhood vroeger
Noem je kind naar een automerk. Ik weet dat het bij Mercedes andersom was
Kies maximaal 5 per poll.
- Austin
- Piper
- Morris
- Zeta
- Denzel
- Hermes
- Minerva
- Daytona
- Brock
- Li Nian
- Mercedes
- Gordon
- Wiilma
- Talbot
- Lloyd
- Diana
- Kia
- Lancia
- Lexus
- Dina
0 stemmers
- Spyker
- Everson
- Dacia
- Tobe
- Deva
- Ginetta
- Bentley
- Lotus
- Ashton-Martin
- Ariel
- Turner
- tesla
- Jordan
- Maxwell
0 stemmers
Ik kom er hierdoor achter dat bijna al mijn namen van mijn lijstjes met beide de top 10 overeen komen. Oeps
Hier ook een top10 naam en toen ze geboren was echt heel vaak gehoord dat ze die naam helemaal niet kenden
En trouwens voor nr 2 hebben we nu (toevallig) een minder populaire naam die het hier ook niet zo goed doet in de polls en dat is eigenlijk ook niet leuk
Beau is het mannelijke Franse woord voor mooi, Belle is de vrouwelijke vorm. Om die reden vind ik het altijd zo raar dat er meisjes Beau genoemd worden
Hahaha ja herkenbaar. Eigenlijk was ik op zoek naar een naam die iedereen leuk vindt maar toch bijna niemand heeft of kent #missionimpossible
Mooi
- Mark
- Geert
- Thierry
- Lodewijk
- Wybren
- Rob
0 stemmers