Babynameninspiratie (Deel 1)

Niet precies Mae maar… Mij lijkt het dus heel leuk om als je bijv. een meisje uit mei, juni, juli hebt de 2e naam als dat te gebruikt (of een andere leuke maand-naam). Jammer dat het niet zo planbaar is haha, dus te riskant maar dus;

Voornaam May
Voornaam June
Voornaam July

En voor een jongen dan in augustus
Voornaam August

Ik zou het dan wel bij meerdere kinderen willen, dus 1x toeval lijkt me alsnog te riskant: maar in mn hoofd best een leuk idee. 🥲🥲🥲

12 likes

Shit misschien heb ik mijn premature baby gejinxt door als tweede naam Mae bedacht te hebben? :exploding_head:

5 likes

Zelfde onnavolgbare reden dat Jaxx, Fos, Noé, Noud of Boaz vrij uit het niets ineens populair worden of werden

1 like

Ja maar dat zijn gewoon populaire voornamen, ik kom deze zo vaak als tweede naam tegen, amper als eerste. Terwijl naar mijn weten een tweede naam vaak een vernoeming is, maar dat hoeft natuurlijk ook niet perse. Viel me gewoon op.

Haha het zou wat zijn :sweat_smile:

Ik werkte ooit met iemand samen die Carla heet en haar zoon Carlo. Nmsvpe.

1 like

Dochter Carly en man Carlisle.

1 like

Inderdaad slecht te plannen; wij overwogen Julie als 2e naam, ik was 14 juli uitgerekend dus best mooi midden in de maand, 2 weken speling ervoor en daarna. Zou helemaal goed komen.

Ze werd 26-6 geboren :nerd_face:

3 likes

Staat hier niet bij maar ik vind Arend mooi.

2 likes

Ik ken (verre kennis) een stel dat Peter en Ineke heet en hun zoon en dochter heten ook Peter en Ineke. Het ergste is nog dat ze de dochter vaak Ineketje noemen (wat klinkt als Ine kutje).

28 likes

Dat was vroeger wel normaal, maar dan had je nog zes kinderen waarmee je creatiever kon zijn :’) en in Engelstalige landen zie je het ook nog vaak. Ik vind het lelijk maar lijkt me vooral onhandig.

Of namen als Sjoerd Sjoerdsma, ook zoiets.

2 likes

Doet me denken aan Taeke Taekema :woozy_face:

2 likes
  • Mila
  • Mia
  • Mara
  • Mika
  • Maya
  • Mira

0 stemmers

First lady names:

Kies steeds de 3 die je het leukst vind (Engelse uitspraak)

• Martha
  • Abigail
  • Dolley
  • Elizabeth
  • Louisa
  • Rachel
  • Angelica
  • Anna
  • Letitia
  • Julia
  • Sarah
  • Margaret
  • Jane

0 stemmers

• Florence
  • Grace
  • Lou
  • Eleanor
  • Bess
  • Mamie
  • Jacqueline
  • Patricia
  • Betsy
  • Rosalynn
  • Nancy
  • Claudia
  • Barbara
  • Hillary
  • Laura
  • Michelle
  • Melania
  • Jill

0 stemmers

Jaa Benjamin vind ik ook mooi. En Elias is de tweede naam van S :smiling_face_with_three_hearts:
Ik vind Ella Mae leuk!

Ik ken een paar 30 plussers die ook Mae als tweede naam hebben. Is blijkbaar al eerder een periode hip geweest haha.

1 like

ben je je eigen naam wel eens tegengekomen in een poll?

• ja 1x
  • ja meermaals
  • nee

0 stemmers

En indien van toepassing:
ben je de naam van je partner wel eens tegengekomen in een poll?

• ja 1x
  • ja meermaals
  • nee

0 stemmers

ben je de naam van je zoon wel eens tegengekomen?

• ja 1x
  • ja meermaals
  • nee

0 stemmers

ben je de naam van je dochter wel eens tegengekomen?

• ja 1x
  • ja meermaals
  • nee

0 stemmers

Grappig dat de naam van mijn zoon ineens heel populair aan het worden is. Het is een behoorlijk christelijke naam dus ik verbaas me er over dat 'ie nu ineens goed scoort.

Meisjesnaam met Nic/Nik…

• Nicole
  • Nicoline
  • Nikkie
  • Nicolette
  • Nikita

0 stemmers

Ik vind het te moeilijk de laatste namen los te zien van de persoon die erbij hoorde, of met name van de president + acties + denkbeelden die erbij hoorde :sweat_smile:

Sowieso weet ik dat 2 forummers dezelfde naam als mijn zoontje hebben. En mijn dochter heeft dezelfde naam als @Fishing dochters tweede naam. Ach wat kan ik zeggen, heb gewoon goede smaak :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes