James, Jack, Morris, Sam, Bobby, Otis, Jonah, Luke, Logan, Nolan
Thanks voor de tips, staan weer nieuwe opties tussen zoals Nolan en Morris.
Vind James en Archie ook mooi maar beide vind mijn vriend niks.
Nynne staat op mijn lijstje, op zân Deens. Mocht ik ooit een dochter krijgen gehe.
- Téodora
- ElĂ©a, EllĂ©a, ElĂ«a, Ălea, ĂlĂ©a
- Ella
- Nora, Norah
- Ellie, Elli, Elly
- Sophia, Sofia
- Lilly, Lili, Lilli, Lillie, Lily
- Amélia, Amelia
- Emily, Emilie, Ămilie, Ămily
- Emma
0 stemmers
- Matéo, Mateo, Matheo, Mathéo, Matteo, Mattheo, Matthéo, Mattéo
- Raphaël
- Elias, Eliaz, Elijas, Eliyas, Eliyaz, Ellias, Elyas, ElĂas, Ălyas
- Lucas, Lukas
- Elliot, Eliot, Eliott, Ellioth, Elliott, Ăliott
- Alexander
- Liam
- Théo, Teo, Theo, Téo
- Oscar, Oskar
- Oliver
0 stemmers
- Luka, Louca, Luca
- Charlie, Charley, Charli, Charly
- Ollie, Oli, Olli, Olly
- Léo, Leo
- Mica, Micah, Mika, Mikah
- Arya, Aarya, Aria
- Andrea
- Elya, Eliya, Elia
- Evelyn
- Béllamy, Bellamy
0 stemmers
Ik heb al een Nora dus logischerwijs vind ik dat de mooiste naam, maar veel van deze namen vind ik heel mooi! Lilly staat ook hoog op mijn lijstje.
Heb gegoogled op Top10 Deense namen en kwam op deze site: https://charlies-names.com/nl/topnamen-denemarken-2020/. Zie dat ze naambeoordelingen van gebruikers uit een babynamen-app hebben geanalyseerd. Dus het zijn niet de officiële cijfers inderdaad!
- Alma
- Clara
- Agnes
- Emma
- Freja
- Karla
- Sofia
- Ella
- Anna
- Olivia
0 stemmers
- Alfred
- Noah
- Oscar
- Karl
- William
- Oliver
- Arthur
- Aksel
- Malthe
- Valdemar
0 stemmers
Ik ken in mijn omgeving inderdaad geen Alfred haha!
Wat een tongbrekers die ijslandse namen. Ben ze hardop aan het proberen om uit te spreken maar er komt weinig zinnigs uit
Haha same. Ik vind deze namen echt fantastisch, maar die geef je toch minder snel aan een kindje in NL denk ik.
Net als Alfred en Theo, in NL zie je dan van die te dikke kale boomers voor je. Terwijl ik ze voor een Engels kindje weer hartstikke leuk zou vinden.
Ik volg een Deense kunstenares, en die heeft haar niieuwe puppy HjĂžrdis genoemd. En toen dacht ik: ah eigenlijk best wel een leuke naam, Jordis. Het is een Deense vrouwennaam, maar ik vind hem dus voor zowel een jongetje als een meisje leuk.
Nova is mn lievelingsmeisjesnaam (goed galgje woord) en nu is die verpest door de associatie met Johan. WAAROM
Edit: ik ga ook gewoon niet stemmen
Kennis van me heeft haar kinderen Finn en Lynn genoemd. De combi vond ik ook wel nmsvpe
Ja vroeger (in de tijd van onze grootouders) was het dus gebruikelijk om wanneer in een gezin een kindje stierf en er vervolgens weer een baby geboren werd om die baby gewoon dezelfde naam te geven als het overleden kindje. Zo heeft mijn moeder een nichtje genaamd Karin, maar dat is dus eigenlijk Karin 2 want haar overleden zusje heette ook Karin. Zoân vreemd gebruik, net of dat overleden kindje dan nooit bestaan heeft ofzo.
@Trivia @En_17_Anderen O ik bedoelde ook niet dat het dezelfde situatie was! Alleen dat ik het net zoân gekke situatie vind. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat als je al een kindje hebt (gehad) met een bepaalde naam dat je dan een volgend kind bijna dezelfde naam geeft. Maar ik vind het sowieso apart om twee kinderen namen te geven die heel erg op elkaar lijken. Postte dat toevallig vandaag in het Boulevard topic, de kinderen van Barbie heten nu Angelina en Angelo, dat vind ik ook een beetje vreemd. Net als bijv. Sander en Sandra, Victor en Victoria etc.
Ja ik bedenk me net wel dat ik vroeger een klasgenootje had en die had een zus die bijv. Lieke heette en daarboven was oorspronkelijk nog een oudere zus, maar dat kindje was dood geboren en dat kindje heette dan bijv. Lieve (niet deze namen maar vergelijkbaar). Vond dat ook al apart, twee namen die zoveel op elkaar lijken na elkaar gebruiken en dat is dus niet eens zo lang geleden.
i see what you did there haha. hoe spreek je lĂŠrke eigenlijk uit? ben ik heel benieuwd naar haha
oja tuurlijk! deens is zo leuk wil echt deens en zweeds leren spreken haha
ja mee eens is gewoon een totaal andere naam haha!
hmm nee vind het ook niet zoân denderende combi beetje alsof je de mannelijke en vrouwelijke namen wilde combineren. snap zeker wat je bedoelt ja haha