Babynameninspiratie (Deel 1)

Ik heb wel een paar namen die ik mooi vind!
Maar m’n pak ‘m beet top 3 viel al meteen af toen ik m’n man ontmoette.
Want z’n broertje heet zo. Zijn eigen naam lijkt 2 druppels water op een van “mijn” namen. Tweede naam van z’n zusje, en de vriend (cq bijna man dus best definitief) van z’n zusje heet zo.

Tot zover mijn “jeugd” lijstje :joy::ok_hand:t2:

1 like

Dat laatste is echt heel erg herkenbaar, haha. Maar soms denk ik wel eens: ‘Waaaauw dit is echt een mooie naam’, en dan denk ik twee manden later ‘why staat deze naam hier op mijn lijstje?!’.

2 likes

@Zonnestraaltje
Yara
Esra
Selah
Isé / isa

Ciska
Jolie
Hannah
Ella
Julie / Julia
Nela
Nora
Emma

(Bij 2 lettergrepen met klemtoon op de laatste denk ik blijkbaar vooral aan -a namen)

1 like

Emmie
Evi(e)
Nina
Lottie / Lotta
Liva
Lena
Fenna
Sara / Zara
Yara
Mila

Weet er iemand nog een leuk alternatief voor de naam Charlie? Krijg het niet uit mijn hoofd maar goede vrienden hebben de naam al in gebruik

Archie?

1 like

Voor een jongen of een meisje?
Bobbie, Lilly, Loïs, Teddy, Jackie?

2 likes

Lees even mee. Zit met die naam in mijn hoofd (voor een meisje) maar we twijfelen en zoeken goede alternatieven. Of zie jij het als optie voor een jongensnaam (vind ik ook heel leuk!), dan never mind :wink:

1 like

Heb het zelf in gedachten voor een jongen maar vind het voor een meisje ook super leuk :slight_smile:

James, Jack, Morris, Sam, Bobby, Otis, Jonah, Luke, Logan, Nolan

Thanks voor de tips, staan weer nieuwe opties tussen zoals Nolan en Morris.

Vind James en Archie ook mooi maar beide vind mijn vriend niks.

1 like

Nynne staat op mijn lijstje, op z’n Deens. Mocht ik ooit een dochter krijgen gehe.

1 like
Deense top 10 meisjesnamen
  • Téodora
  • Eléa, Elléa, Elëa, Élea, Éléa
  • Ella
  • Nora, Norah
  • Ellie, Elli, Elly
  • Sophia, Sofia
  • Lilly, Lili, Lilli, Lillie, Lily
  • Amélia, Amelia
  • Emily, Emilie, Èmilie, Émily
  • Emma

0 stemmers

Deense top 10 jongensnamen
  • Matéo, Mateo, Matheo, Mathéo, Matteo, Mattheo, Matthéo, Mattéo
  • Raphaël
  • Elias, Eliaz, Elijas, Eliyas, Eliyaz, Ellias, Elyas, Elías, Élyas
  • Lucas, Lukas
  • Elliot, Eliot, Eliott, Ellioth, Elliott, Éliott
  • Alexander
  • Liam
  • Théo, Teo, Theo, Téo
  • Oscar, Oskar
  • Oliver

0 stemmers

Deense top 10 Unisex namen
  • Luka, Louca, Luca
  • Charlie, Charley, Charli, Charly
  • Ollie, Oli, Olli, Olly
  • Léo, Leo
  • Mica, Micah, Mika, Mikah
  • Arya, Aarya, Aria
  • Andrea
  • Elya, Eliya, Elia
  • Evelyn
  • Béllamy, Bellamy

0 stemmers

Ik heb al een Nora dus logischerwijs vind ik dat de mooiste naam, maar veel van deze namen vind ik heel mooi! Lilly staat ook hoog op mijn lijstje.

1 like

Heb gegoogled op Top10 Deense namen en kwam op deze site: https://charlies-names.com/nl/topnamen-denemarken-2020/. Zie dat ze naambeoordelingen van gebruikers uit een babynamen-app hebben geanalyseerd. Dus het zijn niet de officiële cijfers inderdaad!

2 likes
Officiële top 10 Denemarken meisjesnamen
  • Alma
  • Clara
  • Agnes
  • Emma
  • Freja
  • Karla
  • Sofia
  • Ella
  • Anna
  • Olivia

0 stemmers

En de jongens!
  • Alfred
  • Noah
  • Oscar
  • Karl
  • William
  • Oliver
  • Arthur
  • Aksel
  • Malthe
  • Valdemar

0 stemmers

Ik ken in mijn omgeving inderdaad geen Alfred haha!

Wat een tongbrekers die ijslandse namen. Ben ze hardop aan het proberen om uit te spreken maar er komt weinig zinnigs uit :joy::joy:

1 like

Haha same. Ik vind deze namen echt fantastisch, maar die geef je toch minder snel aan een kindje in NL denk ik.

Net als Alfred en Theo, in NL zie je dan van die te dikke kale boomers voor je. Terwijl ik ze voor een Engels kindje weer hartstikke leuk zou vinden.

2 likes

Ik volg een Deense kunstenares, en die heeft haar niieuwe puppy Hjørdis genoemd. En toen dacht ik: ah eigenlijk best wel een leuke naam, Jordis. Het is een Deense vrouwennaam, maar ik vind hem dus voor zowel een jongetje als een meisje leuk.

3 likes