Babynameninspiratie (Deel 1)

Wij hadden een jongens en meisjes naam die we wilden. Maar toen ik hoorde dat het een jongetje is voelde de naam ineens totaal niet goed. Dus hebben we de app ‘kinder’ uitgespeeld en daar kwam een naam uit die we allebei mooi/leuk vinden. Na 3 dagen hardop in huis deze naam gebruiken en er een beetje aan wennen wisten we het zeker en nu zo’n 22 weken later weten we niet beter dan dat het baby’tje in m’n buik over een week of 3 zo gaat heten.
Dusss, nee haha. Nooit op een lijstje gestaan oid

3 likes

Ik had ook al jaaaren een lijstje in mn telefoon, en dat heb ik doorgestuurd naar mijn man toen we het geslacht van de baby wisten.
Hij heeft dat toen aangevuld met namen die hij mooi vond en daar hebben we samen een shortlist van gemaakt. Bij de oudste bleven er uiteindelijk 2 over en daarvan voelde er na een paar weken 1 het beste.
Bij de jongste was het moeilijker, we hadden een naam maar die voelde toch niet helemaal goed. Dus nog 20846x door onze lijst gelezen, namen van ons en de oudste opgeschreven als rijtje en daar al die opties bij gezet om te proberen en toen sprong er ineens een uit die eerder niet naar voren was gekomen.

Ik vond het sowieso fijn om het ook op papier te schrijven en zo voor me te zien.
We hadden bij de oudste een tweede naam maar toen we de combi op de proefdruk van het geboortekaartje zagen staan vonden we dat ineens niet mooi en passend.

1 like

Ik kijk af en toe in dit topic en stem dan ook leuk mee op de polls, maar ik krijg geen baby en wil misschien ook geen baby en denk ook totaal niet na over de naam van een eventuele baby (ver in de toekomst) :thumbsup:

13 likes

Ik associeer Frenkie altijd met Frenkie P. en Frenkie de Jong. Echt direct in mijn hoofd als ik die naam hoor.

1 like

Ik heb nu al met twee namen die ik heel lang in m’n hoofd had, dat ze ineens super populair werden en in alle top-10 namenlijstjes staan. En ik hoef echt niet een super originele unieke moeilijke naam, maar wil ook niet dat heel Nederland straks zo heet :sweat_smile:

Ik heb nog een naam die ik sinds een tijdje heel mooi vindt en hopelijk vindt niet iedereen dat ook ineens.
Niet dat er überhaupt al een baby in aantocht is :woman_shrugging:

1 like

Noa, meer een jongens of meisjesnaam?

• Jongensnaam
  • Meisjesnaam
  • Maakt niks uit

0 stemmers

In principe vind ik het een neutrale naam, maar ik ken alleen maar jongens noa’s/noah’s dus het vormt in m’n hoofd toch sneller een jongensnaam

Noa meisjesnaam, maar Noah dan meer een jongensnaam

37 likes

Ik heb al sinds ik klein ben een meisjesnaam. Toen de baby een jongen bleek te zijn (van in het begin al contrair doen ;)) hebben we inderdaad Kinder uitgespeeld, en van die longlist een shortlist gemaakt en uiteindelijk een top 5/6. Die namen hebben we dan allemaal een week ofzo uitgeprobeerd, tot er 2 overbleven. En toen voelde 1 van de 2 beter dan de andere, dus nog wat extra getest en die wordt het nu.

1 like

Ik had ook al jaren een lijstje op m’n telefoon. Maar bij zowel Noud als deze baby is het uiteindelijk een naam geworden die in eerste instantie niet op die lijst stond :joy: Die andere namen voelde dan toch niet echt goed en/of de man heeft natuurlijk ook nog iets te zeggen haha.

Wij hebben nu afgestreept en bleven 2 namen over. Die hebben we weken hardop gezegd etc, maar we wisten het zeker toen we het op het geboortekaartje zagen!

4 likes

Naam van mijn dochter is een van mijn lievelingsnamen die al jaren op mijn lijstje stond. Duurde een paar weken voor mijn man overstag was, dat wel.

Naam van mijn zoon kon ik echt niet kiezen, daar hadden we meerdere serieuze opties voor. Waaronder een naam die ik al heel lang mooi vind, maar die het uiteindelijk toch niet is geworden omdat mijn man een andere naam mooier vond en beter vond passen toen we hem zagen (we hebben gewacht tot de geboorte om zijn naam te kiezen).
Hoewel ik de naam die hij nu heeft beter bij hem vind passen dan die favoriete naam, ben ik toch niet helemaal tevreden. Hij heeft een mooie naam hoor, maar het is geen naam die op mijn lijstjes stond al die tijd. Maar goed, mijn man heeft natuurlijk ook een mening. Als ik alleen was geweest had hij echter anders geheten.

2 likes

Ik heb wel een paar namen die ik mooi vind!
Maar m’n pak ‘m beet top 3 viel al meteen af toen ik m’n man ontmoette.
Want z’n broertje heet zo. Zijn eigen naam lijkt 2 druppels water op een van “mijn” namen. Tweede naam van z’n zusje, en de vriend (cq bijna man dus best definitief) van z’n zusje heet zo.

Tot zover mijn “jeugd” lijstje :joy::ok_hand:t2:

1 like

Dat laatste is echt heel erg herkenbaar, haha. Maar soms denk ik wel eens: ‘Waaaauw dit is echt een mooie naam’, en dan denk ik twee manden later ‘why staat deze naam hier op mijn lijstje?!’.

2 likes

@Zonnestraaltje
Yara
Esra
Selah
Isé / isa

Ciska
Jolie
Hannah
Ella
Julie / Julia
Nela
Nora
Emma

(Bij 2 lettergrepen met klemtoon op de laatste denk ik blijkbaar vooral aan -a namen)

1 like

Emmie
Evi(e)
Nina
Lottie / Lotta
Liva
Lena
Fenna
Sara / Zara
Yara
Mila

Weet er iemand nog een leuk alternatief voor de naam Charlie? Krijg het niet uit mijn hoofd maar goede vrienden hebben de naam al in gebruik

Archie?

1 like

Voor een jongen of een meisje?
Bobbie, Lilly, Loïs, Teddy, Jackie?

2 likes

Lees even mee. Zit met die naam in mijn hoofd (voor een meisje) maar we twijfelen en zoeken goede alternatieven. Of zie jij het als optie voor een jongensnaam (vind ik ook heel leuk!), dan never mind :wink:

1 like

Heb het zelf in gedachten voor een jongen maar vind het voor een meisje ook super leuk :slight_smile: