Babynameninspiratie

Heel mooi!

1 like

Heel erg mooie naam!
Ik wil de voorgenomen naam mss ook wel delen. Maar ben bang voor herkendbaarheid, maar stiekem nog meer voor minder positieve reacties.

2 likes

Stond ook op mijn lijstje maar werd helaas afgekeurd door mijn man :frowning:

1 like

Oh man, ik mis altijd de namen, jullie halen ze te snel weg.

17 likes

I feel you ! :sweat_smile:

Ja hier ook. Ben benieuwd haha

Als jullie moesten kiezen tussen mara/mare/maren, welke vinden jullie dan mooier? Het gaat om een doopnaam dus niet een voornaam die vaak gebruikt wordt.

1 like

Maren vind ik het mooiste van de 3.

3 likes

Ons dochtertje gaat sorry, je bent of te laat heten. Ik ben heel erg benieuwd wat jullie vinden van de namen.
Ik heb de namen bekend gemaakt aan mijn moeder en schoonmoeder, mijn moeder was positief, maar schoonmoeder minder. En dat vind ik heel erg. Ik wil de namen het liefst al aan iedereen zeggen om de reacties te peilen, maar door de reactie van mijn schoonmoeder ben ik heel bang geworden dat anderen het geen mooie namen vinden.

2 likes

Ik denk dat mijn schoonmoeder de voornaam van onze dochter ook niet mooi vind. Maar ik vind de namen die zij haar kinderen gegeven heeft ook niet mooi :joy:
Ik zelf vind de tweede optie het leukste. Ik zou haar gewoon eens zo gaan noemen en kijken wat het beste voelt

2 likes

ik vind de naam met de i het mooist!

1 like

Maren.

2 likes

De I-naam!

1 like

@caramelletje

K. stond de 1e keer ook op ons lijstje, maar het werd een jongetje. En 2 mnd na mij beviel mijn beste vriendin en noemde ze haar dochter heel toevallig (want nooit over gehad) K.

Mijn neef (uit Noorwegen, weet niet of het wat uitmaakt haha) heeft zā€™n dochtertje ook K genoemd, maar dan met ie aan het eind ipv een a. Is ff wennen, maar nu past het helemaal bij haar.

Ik heb echt maar zelden dat ik een naam niet bij een kindje/persoon vind passen. Je went er vanzelf aan en het gaat (vaak) vanzelf bij het kindje passen/horen.

Ik kwam op IG een vrouw tegen waarvan beide kinderen dezelfde voornamen hebben als de onze. Echt, what are the odds?

1 like

Mijn schoonmoeder vond de naam van onze kleine ook ā€˜apartā€™. Maar is er inmiddels al aan gewend.
Ik zou nooit van tevoren namen gaan delen, als je al zeker bent dat het jullie naam is. Eventuele reacties gaan alleen maar voor twijfel zorgen.

2 likes

Ik heb ook de namen van de tweeling (iig de opties die we overwogen) gedeeld met naaste familie en ik vond het toch wel moeilijk om dan te horen dat ze iets echt vreselijk vonden. De jongensnaam die we heel lang hadden staan werd voor mij zelfs minder leuk omdat mijn moeder daar een bepaald beeld bij had (uiteindelijk paste die naam helemaal niet bij ons zoontje dus toen hij geboren was hebben we alsnog de andere optie gekozen en geen spijt van)

Mijn advies: hou de namen voor je. Als je echt bang bent dat iets raar of pestgevoelig oid is, zou je het hier kunnen polsen. Maar mijn ervaring is dat je toch altijd mensen houdt die een naam lelijk vinden, maar dat ze dat niet zeggen als het kind er eenmaal is. Dus om jezelf pijn te besparen zou ik het lekker voor je houden.

7 likes

Mara! Vind ik krachtiger dan Mare/Maren

3 likes

Ik vind Mare heel erg mooi!

2 likes

Ik vind Maren heel erg mooi

2 likes

Maren!

2 likes