@Blauwbeertje ik vind een la cubanita wel anders dan een all you can eat waar je zelf moet lopen. Ik zelf zou ook niet voor een la cubanita gaan overigens, maar je bent dan wel gewoon zittend aan het eten. Mijn vrijgezellenfeest was gelukkig bij een heel leuk, normaal tapas restaurant. Wel heel vervelend dat één iemand constant moeilijk deed over het eten bij mij. “Ik lust dit niet/ik mag dit niet” etc. Dat vond ik als aanstaande echt heeeeel irritant om mee te maken, dus zorg er voor dat er voor iedereen iets is. Of laat die persoon (als die er is) lekker thuis haha
Ooh zo, ja dat is zeker een verschil ja! Vooral met een vrijgezellenfeest waar je veel wel kletsen en ouwehoeren is het storend als mensen steeds aan de wandel zijn. Ik vond bij de ene bruid la cubanita helemaal passen (en ook bij het gezelschap), maar dus bij die andere helemaal niet (niet in de laatste plaats omdat we ook vegan vriendin mee hadden die vervolgens precies 3 opties had…). Maar had de buffet all you can eats even niet scherp.
Sowieso zijn vrijgezellenfeesten ingewikkeld qua sfeer en wensen. Er is altijd wel iemand die het er niet mee eens is, en omdat het zo’n tijdelijk samengesteld gezelschap is is die groepsdynamiek ook zo lastig.
Maar regel 1 is wel dat je de bruid daar niet mee lastig valt natuurlijk
Aii jaa vegan zijn kan/is sowieso wat lastiger maar volgens mij zijn daar tegenwoordig ook heeeeel veel opties en mogelijkheden in. Maar wat je zegt, vrijgezellenfeesten zijn gewoon ingewikkeld
Ik heb het idee dat de organisatoren vooral hebben gedacht aan wat zij zelf wel prima vinden en wat makkelijk is voor een grote groep. Toevallig is de aanstaande bruid een tijdje geleden in een dergelijk restaurant geweest en dat heeft ze meerdere keren omschreven als vreetschuur en ongezellig. En dan is dit eigenlijk ook nog eens de Ali Express versie van dat restaurant.
Mijn idee is om allereerst aan te geven dat ik het heel lief vind dat ze dit allemaal voor haar willen organiseren (en dat vind ik ook echt), maar dat ik door de eerdere woorden van de aanstaande bruid zeker weet dat zij dit geen fijne keuze zal vinden. Ik weet een aantal restaurants waar zij wel graag te vinden is (die ook redelijk rond hetzelfde budget uitkomen) en die ga ik voorstellen.
En het blijft natuurlijk heel lastig om het iedereen naar hun zin te maken. Maar ik wil in ieder geval dat de bruid een leuke en fijne dag heeft.