Babyshowers, vrijgezellenfeesten etc

Wat zijn jouw ervaringen met babyshowers, vrijgezellenfeesten, gender reveal party’s? Ik moet van alle drie eigenlijk niets weten. Altijd gedoe om geld, datum prikken is een drama, sowieso vind ik het maar overdreven gedoe. Een vriendin van mij krijgt een tweede kindje en nu wordt een tweede babyshower voor haar georganiseerd. Straks krijgt iedereen drie kinderen en zit ik elk half jaar aan luiers te ruiken en rompertjes te versieren…
Goed, jullie?

5 likes

Ik vind het jammer dat tegenwoordig alles een Amerikaans tintje moet hebben. Steeds duurdere trouwerijen, met duurdere cadeau’s en kledingvoorschriften (pasteltinten, alle vrouwen in het roze) en volwassen vrouwen, je vriendinnen, als bruidsmeisjes. En dan babyshowers en tegenwoordig ook nog gender revealparty. Wat maakt het mij uit of je een meisje of een jongetje krijgt zolang het maar gezond is toch? Of gaan we dan ook het Amerikaanse denken er tegenaan gooien “Iedere moeder droomt er van om een dochter te kunnen hebben”.

Ik ben meerdere malen gevraagd om een vrijgezellenfeest te organiseren en ik heb toen vriendelijk bedankt. Ik had geen zin in drama omtrent de kosten (“max 25 tot minimaal 100 euro anders ben je een knieperd”, de uitjes (doen wat de bruid leuk vindt versus wat de organisatoren/vriendinnen leuk vinden) en agenda’s op elkaar afstemmen (“Ik kan alleen op dag Y en ga echt geen vrije dag opnemen”.

Ik kan een bepaalde diagram niet meer vinden maar er is een verband tussen kosten huwelijk > kans op een lang en succesvol samenzijn.

Ik heb wel eens de bruid-to-be gewoon een dag meegenomen en toen zijn we gewoon naar een musea geweest en lekker wezen eten. Bleek ze achteraf veel leuker te vinden dan haar vrijgezellenfeest waar ik niet naartoe kon.

2 likes

Ik heb binnenkort een vrijgezellenfeest, kosten? €100

Toen zat ik wel even van :scream:
Moet ook nog wat op de bruiloft zelf geven, leuke outfit scoren. Zo wordt een bruiloft voor een gast ook al snel “duur” hahaha.

1 like

Ik vind dit soort dingen ook overdreven, vooral inderdaad de gender reveal party en mega dure vrijgezellen feesten. Zou zelf niet snel het initiatief nemen om zoiets te organiseren voor vriendinnen/familie. Bij kennissen geef ik gewoon aan dat ik niet kan, jammer zeg :stuck_out_tongue: .
De babyshowers en vrijgezellenfeesten waar ik ben geweest waren verder wel heel leuk, maar die waren niet extreem en gewoon chill zonder mensen op hoge kosten te jagen.

Ik heb binnenkort vrijgezellenfeest van een vriendin, of ik ff €120 wilde overmaken. Is wel 2 dagen en we gaan ook wel een paar leuke dingen doen maar toch, vind t wel een hoop geld. We gaan bijv ook stappen en daar vind ik echt niks aan, maar ga gewoon mee voor mn vriendin en dan hoop ik maar dat zij gewoon de tijd van dr leven heeft.

Babyshowers moet ik niks van hebben. Echt rot op. Als iemand het later in zn hoofd haalt om dat voor mij te organiseren loop ik weg en verbreek ik de vriendschap.

Ik heb een 2x een vrijgezellenfeest van een vriendin gehad. 1e was schreeuwend duur, maar ja, ik wilde ook niet de enige zeikerd zijn en het was wel een van mijn beste vriendinnen. Ik vond er niks aan, en een paar maanden later was de vriendschap kapot, nog nooit zo’n spijt gehad van een uitgave als toen.
En een van een andere vriendin, kosten: een fles drank. Lekker bij haar thuis, hardstikke gezellig ook al kende ik haar andere vriendinnen niet of nauwelijks.

2 likes

Ik vond mijn eigen vrijgezellenfeest ook echt totaal onnodig en niet voor mijn plezier. Schoonzus had het georganiseerd omdat ‘ik anders niks kreeg’. Ja logisch, iedereen weer dat ik daar niet van hou!
En de feesten waar ik zelf mee ben geweest weet ik van de bruiden dat ze het ook niet super vonden eigenlijk.
Babyshower nog nooit gehad, hopelijk blijft dat zo.

1 like

Ik heb het alledrie nog nooit meegemaakt en ik zie het ook niet zo snel meer gebeuren.
De grootste geboortegolf in mijn omgeving was een paar jaar geleden en toen waren de gender reveal partys en babyshowers niet echt een ding.
Vrijgezellenfeesten worden ook niet echt gedaan in mijn omgeving, mocht er sporadisch al eens iemand gaan trouwen.

Het lijkt me ook echt niks allemaal en ik zou het waarschijnlijk afzeggen om daarna gewoon een keer iets leuks met z’n tweeën te doen.

Ik heb een babyshower en een vrijgezellenfeest gehad (van dezelfde vriendin). Babyshower was tien euro en allemaal iets mee te nemen, dus dat was wel te doen qua kosten. En volgens mij was het vrijgezellenfeest 50-60 euro, niet heel veel duurder in elk geval. Voor mij wel duur, maar als ik sommige bedragen hoor was dit best goedkoop.
Het was oké, maar ik ging echt voor die vriendin. Die vindt dat geweldig, ik niet zo. Ik ga net zo lief bij iemand gewoon gezellig drinken en gezelschapsspelletjes spelen ofzo in plaats van een workshop piemels kleien.

1 like

Ik vind dit soort dingen eerlijk gezegd best leuk, op gender reveal parties na dan, maar die heb ik nooit meegemaakt. Meestal vind ik het leuke activiteiten en zie ik de vriendin in kwestie genieten om haar vriendinnen bijeen te hebben.

Herken wel wat jullie zeggen. Het is rot als je één op één bevriend bent met iemand die verder onderdeel is van groepen. Vind het dan wel ook aan haar om jou er bij te betrekken. Zij is degene die de gastenlijst bepaald (toch bij de feesten waar ik geweest ben). Heb het op zich best naar mijn zin gehad bij het vrijgezellenfeest waar ik dat had en ben dan gewoon redelijk vroeg weg gegaan. Had er idd wel €90,- voor betaald maar ach ga er vanuit dat ze maar 1x haar vrijgezellenfeest viert.

Heb 1x een vrijgezellenfeest gehad waarvan ik dacht dat de bruid de activiteit niet erg leuk zou vinden. Dat vond ik zo lastig! Zij heeft ten slotte zelf het meisje gekozen dat het organiseert, moet ik mij er dan wel mee bemoeien? Maar als ik oprecht denk dat ze teleurgesteld ga zijn, moet ik dan niet als goede vriendin daar proberen wat aan te doen?

Heb ook een x ringen gemaakt als activiteit. Betaalde €45,- voor dat feest geloof ik en had een mooie aanschuifring en leuke dag voor die prijs :stuck_out_tongue:

1 like

Ik vind al dit soort dingen wel leuk, maar het moet gewoon op een leuke/gezellige manier gaan. Waarom moet alles zo schreeuwend en overdreven?
Gewoon wijntjes drinken met vriendinnen, uit eten en/of uit zoals je dat altijd zou doen is toch ‘leuk genoeg’?

3 likes

Over een tijdje heb ik een vrijgezellenfeest van een studievriendin, maar ik organiseer het niet. Ben echt bang dat we gaan knutselen/mozaïeken oid :no_mouth:

1 like

Haat dit. Ik wil zelf niet trouwen en ook geen kinderen. Toch geef ik jaarlijks een klein fortuin uit aan mensen die dit wel willen en ik geacht wordt op te komen dagen, te betalen voor eten/activiteiten/cadeau’s. En als je het niet doet ben je een slechte vriendin.
Ik denk dat ik ooit ook een ‘Niet gehuwd én kinderloos!’-feestje geef en dan mogen mensen ook komen opdagen en betalen voor alles :slightly_smiling_face: Om het redelijk eerlijk te houden.

15 likes

Ik heb binnenkort ook een vrijgezellenfeest en de anderen stellen allemaal dingen voor als preston palace, zo’n indoor partycentrum. Alles wat ik voorstel lijkt ze niks, ik hoop maar dat het niet compleet kut wordt :worried:

Ik heb eigenlijk alleen maar leuke vrijgezellenfeesten gehad! Maar dat mega over-the-top past mis schiet niet zo bij de mensen met wie ik omga. Kost inderdaad vaak wel wat met de verschillende activiteiten maar ik kijk op allemaal met veel plezier terug, en ik vond het ook een plus dat ik voor de bruiloft al wat mensen kende (ik ben een beetje socially awkward en de vriendinnen die getrouwd zijn kende ik allemaal “los”, dus behalve de bruid en de bruidegom kende ik niemand op de trouwerij). Babyshowers heb ik niet echt gehad, vriendinnen met een baby vonden dat allemaal maar onzin.

Ik heb twee keer een vrijgezellenfeest “moeten” organiseren. Dat vond ik nog wel het lastigste. Rekening houden met de bruid, vriendinnen, schoonzussen. Verschillende levensfases, verschillende budgetten. Ik was beide keren niet tevreden over wat het was geworden, maar het is zo moeilijk om het goed te doen. Zoveel mensen die zich er mee bemoeien. Pfff… ik ben blij dat ik er voor het grootste gedeelte van mijn omgeving nu vanaf ben.
Ik snap heel goed dat mensen er niets aan vinden, maar het is echt moeilijk om het goed te doen imo.

Babyshower nooit gehad. Bij mezelf hebben mijn collega’s me alleen een keer uit eten genomen en zijn twee vriendinnen een middag bij me langs gekomen. Dat was gewoon leuk. Ingewikkelder moet het ook niet zijn.

Heb vorig jaar het vrijgezellenfeest van m’n beste vriendin georganiseerd en dat is aardig goed verlopen!
Ze wilde het simpel houden en had wat dingen opgegeven wat ze graag wilde en met wie. Heb de groep gevraagd wat ze wilden uitgeven aan de dag en met dat budget ben ik aan de slag gegaan.
1 iemand wilde überhaupt niet mee en 1 iemand kon ineens niet meer. Dat vond ik wel erg jammer.
Verder was het een hele geslaagde dag!

1 like

Deze of volgende week heb ik een vrijgezellenfeest van onze buurvrouw. Budget is oke vind ik en we hebben ‘een spannend avondprogramma, maar geen nachtwerk’… ik ben benieuwd.

Preston palace… dat is dus echt de hel op aarde

4 likes

:sob: