Baktopic #2

Geen baksel, maar krentjebrij en Haagse bluf zijn ook wel erg lekker!

Het stond al tijdje in mijn agenda en had het natuurlijk ook hier beloofd!

Happy half Christmas!!


Eerste batch



Tweede batch

Dit recept heb ik gebruikt:

Ik heb netjes zoals in het recept 2 lepels beslag erin gedaan en dat was precies genoeg. De eerste keer was ik iets te laat met draaien en vuur iets te hoog batch erna ging beter. De smaak vond ik niet geweldig dus volgende keer wel een ander recept maar zag er nog genoeg op hun site.
Het bleef ook niet erg plakken voor mij in de pan (voorganger had er wel moeite mee geloof ik) de figuurtjes zie je wel maar bij sommige moet je wat beter kijken. Misschien met een ander recept wat minder vlekken waardoor je het beter ziet.

26 likes

Jammer dat de smaak niet zo was, het ziet er wel lekker uit.

Ik ben Netties wafels aan het maken, van het recept uit het topic.

4 likes

Wie weet een simpel en goed recept voor het bakken van een volkorenbrood, waarbij je geen keukenmachine bij nodig hebt?

Ik wil op vakantie zelf een vezelrijk brood gaan bakken. Dochter is een moeilijke eter die snel last heeft van verstopping. Normaal koop ik volkorenbrood bij de supermarkt, maar dat gaat lastig worden in Frankrijk.

deze maar dan eens proberen met alleen volkoren? heb deze vaker in haar stories gezien en ziet eruit als een goed en lekker brood met weinig werk!


ik ben de bruine boter pecan koeken weer aan het maken, weer vegan maar dan wat aangepast nav de vorige keer, nu al zin in! deeg staat in de koelkast dus nog even geduld.

5 likes

Ik kocht - vroeger toen ik nog niet glutenvrij was- ook van dat minder lekker uitziende vierkante brood in de Franse supermarkten. Ze hebben, met alle dieettrends, dat neem ik aan ook in types met voldoende vezels!

Ik wil graag een laagjestaart maken met biscuit en een fruitmousse afgewisseld, maar zou ik de biscuit nog moeten tremperen of geeft de mousse genoeg vocht?

1 like

Jummmm :yum:

35 likes

Wow! Welke aanpassingen heb je gedaan in je vegan versie?

1 like

Vorige keer had ik aquafaba gebruikt ipv ei, nu flax egg. Was wel de baking soda vergeten dus volgende keer nog eens kijken of dat verschil maakt, maar vond ze nu al erg geslaagd! Ik heb de boter ook niet gebruind met wat noten erin, gewoon zonder, geeft alsnog veel extra aroma

1 like

Weer eens jam gemaakt. Hierin zit nectarine, perzik, ananas en gember

25 likes

Wauw, lijkt me superlekker!

3 likes

Deze gemaakt met hazelnoten ipv pecans. Superlekker en zo gemaakt. Wel de beginnersfout gemaakt om ze niet ver genoeg uit elkaar te leggen, beetje jammer.

8 likes

Ik wil deze aardbeienvlaai maken, maar begrijp ik goed dat je de banketbakkersroom mee moet bakken?

Mijn vriend wil graag voor zijn verjaardag een aardbeienvlaai, vandaar dat ik dit recept had opgezocht. Of heeft iemand hier nog een ander goed recept van aardbeienvlaai?

Ja je bakt hem inderdaad mee, word bij sloffenbodem zonder spijs bijv ook wel eens gedaan!

Rutger is altijd een goed idee :wink:

1 like

Oke thanks! Ben benieuwd hoe het wordt :grinning:

1 like

Zijn er hier nog mensen die een wafelijzer zoeken? Lidl verkoopt een hele fijne!

De buitenkant verschilt iets van de mijne, maar de binnenkant, het vermogen, de vorm, de anti-aanbaklaag en de bediening et cetera is exact gelijk. En dat ook nog voor een heel zacht prijsje.
Als je dit wafelijzer gebruikt in combinatie met de wafels van Nettie heb je in minder dan een half uur een heerlijke stapel wafels die aan de randjes knapperig zijn, en van binnen zacht en fluffy. Je hebt dan niet eens een vetstof nodig, het wafelijzer bakt de wafels goudbruin en zodra de wafel er uit genomen is, is het wafelijzer schoon. Weinig schoonmaakwerk achteraf dus.
Ik kocht mijn wafelijzer in 2020 en dat was echt de aankoop van het jaar, hij wordt hier minimaal 2 keer per maand uit de kast getrokken. :smiley: Mochten mensen hier nog op zoek zijn naar een goed wafelijzer voor een zachte prijs, dan kan ik deze heel erg aanbevelen; 10/10!

(Ik werk niet voor Lidl, ik ben gewoon heel enthousiast) :sweat_smile:

15 likes

Kan je in deze ook kniepertjes bakken heb je enig idee?

Dat lijkt me niet toch. Aangezien een wafel een cm dik is en een kniepertje plat.

1 like

Dit topic is na het bereiken van de maximumlimiet van 5000 antwoorden automatisch gesloten. Continue discussion at Baktopic #2 (Deel 3).