Baktopic #2

Chocolate chip cookies zijn toch mijn favoriet om te maken. Deze keer met witte chocolade!

29 likes

Even een praktische vraag, waar kan ik maïzena en baking soda vinden in de supermarkt? :grinning_face_with_smiling_eyes:

Bij de Sligro kost zo’n emmer van 5 kg €8,84 exclusief btw!

1 like

Aah super! Thanks!

En @Tedmosby @George : je kunt poedersuiker (wit) ook heel makkelijk zelf maken door kristalsuiker in de blender te doen (of staafmixer, ik weet niet meer welke ik deed). Dan ben je voor 1 kilo suiker 80 cent kwijt als je de goedkoopste uit de supermarkt neemt.

4 likes

Thanks, ik ben dit idd nog wel van plan met erythyrol (oid), maar ik moet toegeven dat ik dit voor normale poedersuiker teveel werk vind :grimacing::joy:

1 like

Maizena wil ook nog wel eens bij de gewone kruiden, paneermeel e.d. staan!

1 like

Heeft iemand wel eens vegan brownies met dadels gemaakt? Wil deze straks gaan proberen en ben echt benieuwd of ze lekker zijn!

Deze! Kan ook prima met andere chocoladesoorten. Wel even kwartiertje het deeg voor de zekerheid nog in de koelkast voor je balletjes ervan maakt. En de oven echt goed op temperatuur laten komen. Ik vond 10-11 minuten ook wat kort, dus ik heb ze er 14 minuten in gehad. Gewoon eerste keer even goed kijken wanneer je ze genoeg kleur vindt hebben. Oh en ik gebruik maar 100 gram chocolade ipv 150. Net zo lekker en minder uitlopers!

3 likes

Vandaag met mijn neefje & nichtje gebakken tijdens het oppassen (excuus was: ik ben morgen jarig).
Ze gingen helemaal los op het versieren haha, zo schattig. Mierzoete cakejes geworden, maar zo’n plezier gehad met ze :heart_eyes:

54 likes

Mijn vriend vroeg of ik tiramisu kon maken voor z’n broer. Dus toen dacht ik: ik weet toevallig wat zijn favoriete koekjes zijn, dus laat ik die ook maken. En toen ben ik een beetje doorgeslagen naar nog een andere soort koekjes en cake. Bijna de hele dag in de keuken gestaan :upside_down_face:

57 likes

Wow wat zijn die bollen met kokos??

Het zijn deze!

7 likes

Gisteravond deeg gemaakt en vandaag afgebakken. Zijn de World Peace cookies van Dorie Greenspan.

23 likes

Ohhh die zien er zalig uit, hoe vind je ze?

1 like

Ik ga deze maken dit weekend denk ik! Zin in een nieuwe babka😍

12 likes

Lekker en heel makkelijk! Had wel per ongeluk over het stukje gelezen dat ze het allerlekkerst zijn qua textuur als je ze niet te lang mixt na het toevoegen van de bloem, maar ze waren nu al echt lekker. Mijn ouders vonden ze ook echt heerlijk en hebben een trommel mee haha. Andere helft van het deeg ligt in de vriezer.

Heb de gewone Delicata pure chocolade gehakt (ga volgende x de 75% gebruiken, want hou van puur) en de zeezout kristallen van Jonnie Boer want had geen Fleur de sel.

Wel heel voorzichtig van de bakplaat halen met een spatel want ze zijn dan nog megazacht.

2 likes

Ik maakte voor het eerst soezen en omdat ik vaak impulsief bak had ik geen slagroom om te vullen. Dus het werd een custard vulling en eroverheen hazelnoot chocolade ‘ganache’ en zelfgemaakte karamel

40 likes

Klinkt geweldig! :heart:

Morgen krijg ik een bestelling van Humble & Crumble dus ik bak waarschijnlijk niet dit weekend, maar ik geniet wel mee van de foto’s hier.

3 likes

Als je koekjesdeeg wilt invriezen om het een andere keer af te bakken kan je ze dan beter van te voren al snijden? En met plastic eromheen in de vriezer doen of in een bakje?