Baktopic #2

Worstenbroodjes naar recept van Rutger :drooling_face:

25 likes

Carrot cake van ons Rutger. Hij is super smeuïg, echt heerlijk.

23 likes

Dankje! Ik vond ze erg lekker, wel mega groooot haha

1 like

En @Marquez klinken allebei lekker! Wie weet maak ik ze wel allebei. Dank!

1 like

Ik dacht tot het einde. Maar weet het niet 100% zeker

Nice, deze ga ik maken! Heb laatst een chocolade babka gemaakt en die was heerlijk, maar ook mega heftig door de enorme hoeveelheid chocola

1 like

Je meet de openingen aan het einde van het spuitmondje, dus waar de kartels zitten.

Hier kun je het verschil goed zien, het zijn beide gekartelde spuitmondjes van Schneider. De een is 7 mm en de ander 18mm. Bij zo’n groot verschil wordt meestal het hele rvs spuitmondje ook groter, maar bij een spuitmondje van 5 mm en 7 mm is de “ingang” meestal even groot, maar verschilt alleen de uitgang van maat

Linkjes

https://www.horecaworld.biz/spuitmond-gekarteld-7mm-gt119-schneider?gclid=CjwKCAiAhbeCBhBcEiwAkv2cY5rlPcZXXtGw5vFqOMtVHucP-o5BU3tnlBrEpxctyYWs9kCWapU_qxoCZO0QAvD_BwE

https://www.horecaworld.biz/spuitmond-gekarteld-18mm-gt122-schneider?gclid=CjwKCAiAhbeCBhBcEiwAkv2cY5DSN8PiDrzRrpjCe9QayzGgGGqj9Zfesdteqv7c_Nc7S_06_2IjixoCEyIQAvD_BwE

Gisteren was het zo ver en mocht ik mijn taartjes verkopen in een winkel! Het was echt een mega lange en drukke dag, maar uiteindelijk heb ik 37 taartjes verkocht! Ik had vruchtensloffen en lemon meringue pies. Uiteindelijk heb ik 12 kilo deeg voorbereid, 3 kilo curd en ruim 2,5 kilo amandelspijs, 3 kilo banketbakkersroom en 1,9 kilo mascarponeroom. Het was nogal een werkje om alles in mijn eigen keuken voor te bereiden, maar wel echt super leuk om te mogen doen!

111 likes

Wauw gaaf!! En je taartjes zien er heerlijk uit :grin:

1 like

Wat goed! Had je die 37 taarten ook al echt gemaakt of waren dat bestellingen? Lijkt me niet te doen in een gewoon keukentje haha.

1 like

Wat een prestatie!! Mag je heel trots op zijn, en je taartjes zien er echt heel goed uit :heavy_heart_exclamation::heavy_heart_exclamation:

1 like

Wat een lieve reacties allemaal :relaxed: Heel erg bedankt!
@Croky Ik heb alles thuis voorbereid en daar het deeg uitgerold en afgebakken en de taarten afgemaakt! Aan die tafel deed ik dan de finishing touch, dus voor de lemon pie was dat de meringue op de taart spuiten en afbranden en voor de slof was dat het fruit verdelen en afmaken met poedersuiker. Ik had 40 taarten in totaal, dus die overige 3 heb ik aan het personeel geveven!

14 likes

Zooo machtig maar ook zooo lekker!

37 likes

Ik ben de matchakoekjes aan het maken die hier een keer langs kwamen. Alleen heb ik altijd moeite met koekjes die je moet oprollen. De lagen raken altijd wat los van elkaar en de lijntjes worden niet heel netjes. Iemand tips daarvoor? Hopelijk ziet het er na het bakken redelijk uit

Zo logisch! Ga ik de volgende keer proberen

Het is bij lange na niet zo mooi en fancy als jullie creaties hier. Maar ik heb de no bake honing en tijm cheesecake van Ottolenghi gemaakt.

32 likes

Wat ontzettend leuk om te doen! En heel knap ook!

1 like

Oeh die is zoooo lekker!

Ik ging deze maken omdat de foto me overgehaald heeft, zo geel. Maar bij mij werd hij totaal niet zo hoor haha…
https://www.eefkooktzo.nl/lemon-bars/

Mijn resultaat

Ook de bodem is heel vettig en zacht, totaal niet kruimelig zoals zij zegt. Nou ja, de smaak is volgens mij wel lekker maar dat proef ik later wel.
Ik heb ook van de 2 citroenen waar de schil van geraspt was een lemon curd gemaakt.

8 likes

Waren die brownie koeken die hier steeds gedeeld worden nou van Tanya Burr qua recept?

Nee een NL vrouw van instagram maar ik heb ze wel vaker ergens voorbij zien komen, zij zal ze zelf ook wel weer ergens vandaan hebben.

1 like