Baktopic #2

Ja precies dit @the.rebel.club. Gewoon een beetje op smaak doen, dus een beetje poedersuiker erbij, proeven en eventueel nog aanpassen.

2 likes

Ik doe er weleens ook nog wat crème fraiche door, dat maakt het lekker fris vind ik.

1 like

Thanks voor de tips!

Ik heb weer een keer bruine boter gemaakt (laatste keer was voor de pecan koekjes van de challenge) en ik schrik steeds zo van die zwarte puntjes! Haha ik stop dan direct omdat ik denk dat t aangebrand en mislukt is, maar je moet dan nog langer door? Het recept zei 20 minuten maar na 13 min had ik al deze kleur en heb ik t erbij gelaten. Maar weet niet of t nu genoeg smaak heeft gekregen?

3 likes

Weet iemand een lekker bakseltje met mango?

Dit is prima!
Zolang het nootachtig ruikt en niet verbrand ruikt, zit je safe.

1 like

Ik heb t laten afkoelen en door elkaar geroerd en smaakt echt heerlijk nootachtig! Dus idd goed gelukt :fire:

2 likes
2 likes

Niet echt een baksel. Maar van mango kun je hele lekkere jam maken.

4 likes

Mango clafoutis of tarte tartin

1 like

Straks proeven! Zal dan ook fotootje van de binnenkant toevoegen

Edit:

Lekker; maar machtig!

54 likes

Hij ziet er super goed uit! Met koken is het belangrijker om te kijken/ruiken/proeven dan om een tijd te volgen. De ene inductieplaat heeft een sterkere spoel dan de ander en wordt daardoor veel warmer. En laag vuur is bij mij misschien veel hoger dan bij jou. Dus je kunt het beste op je zintuigen vertrouwen.

4 likes

Geïnspireerd door @itakepictures heb ik boterkoek gemaakt. Het basisrecept heb ik van Rutger en naast anijs heb ik citroenrasp en orange blossom water (kom even niet op het Nederlandse woord) erin gedaan.

26 likes

Ja! :woman_facepalming:t2:

2 likes

Oh lekker! Ben benieuwd hoe dit smaakt. Hoeveel anijs, citroen en oranjebloesem heb je gedaan?

1 like

Het staat nog af te koelen dus vanavond wordt inpas aangesneden. Ik heb 7 gram anijs (wel eerst even geroosterd in een pannetje), 2 theelepels oranjebloesem en rasp van 1 citroen.

2 likes

Oeh klinkt heel lekker! Heb je een recept?

2 likes

Leuk! Ik ga dat ook eens maken. Heb nog nooit iets met oranjebloesem gemaakt

1 like

Het heeft een sinaasappelsmaak en is heel subtiel. Meer een geur dan smaak. Rozenwater is veel sterker.

2 likes

Kan je daarna nog witte koffie maken! Ik zou wel een goede oranjebloesem kopen. Ik vind die van souq wel goed maar misschien zijn er nog wel betere opties.

https://www.jumbo.com/producten/samra-aroma-oranje-bloesem-245ml-434942FLS

Ik heb de rozenwater variant hiervan en die is heel goed. Ik ga ervan uit dat deze ook prima is.

1 like